
MESLEK YÜKSEKOKULU
Ayakkabı Tasarım ve Üretimi (Türkçe)
RTV 250 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Haber Yazımı Atölyesi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
RTV 250
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeGösterip yaptırmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Gazeteciliğin tarihsel gelişimini, temel kavramlarını ve toplumsal rolünü teorik ve uygulamalı olarak öğretmek. Kendilerinin de içinde bulunduğu ortamdan yani üniversite kampüsünden haber bulup, yazmayı, bunun gazete sayfalarına uygulamasını öğretmek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Gazetecilik ve haberciliğin temel ve etik kavramları, haber oluşturma ve yazma süreçleri öğrencilere öğretilecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders içeriği ile ilgili genel bilgilendirme | Browne, Christopher, Gazetecinin El Kitabı. İstanbul : MediaCat, 2000. ISBN: 975-7968-25-0 Sayfa: 13-67. |
2 | Haber kavramı, tanımı ve çeşitleri. Haberin önemi, özellikleri ve yapım süreci. Haber değeri, haber ölçütleri, haber olma özellikleri | Browne, Christopher, Gazetecinin El Kitabı. İstanbul : MediaCat, 2000. ISBN: 975-7968-25-0 Sayfa: 67-109. |
3 | Haber yazma kuralları ve haberde yer alması gereken öğeler. Haber araştırma ve toplama yöntemleri. Gazeteci ve haber kaynakları ilişkisi (uygulama) | Browne, Christopher, Gazetecinin El Kitabı. İstanbul : MediaCat, 2000. ISBN: 975-7968-25-0 ISBN: 975-7968-25-0 Sayfa: 109-129. |
4 | Haber araştırma yazma uygulama | Browne, Christopher, Gazetecinin El Kitabı. İstanbul : MediaCat, 2000. ISBN: 975-7968-25-0 ISBN: 975-7968-25-0 Sayfa: 129-139. |
5 | Haber araştırma yazma uygulama | Browne, Christopher, Gazetecinin El Kitabı. İstanbul : MediaCat, 2000. ISBN: 975-7968-25-0 ISBN: 975-7968-25-0 Sayfa: 139-169. |
6 | Haber araştırma yazma uygulama | Browne, Christopher, Gazetecinin El Kitabı. İstanbul : MediaCat, 2000. ISBN: 975-7968-25-0 ISBN: 975-7968-25-0 Sayfa: 139-169. |
7 | Gazetecilik etiği ve haberciliğin ilkeleri. Gazetecilik ve toplum ilişkisi | Uzun, Ruhdan, İletişim Etiği : Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara : Dipnot Yayınları, 3. Baskı, 2016. ISBN: 978-975-9051-70-9 Sayfa: 20- 36. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Haber araştırma yazma uygulama | Browne, Christopher, Gazetecinin El Kitabı. İstanbul : MediaCat, 2000. ISBN: 975-7968-25-0 ISBN: 975-7968-25-0 Sayfa: 169-179. |
10 | Haber araştırma yazma uygulama | Browne, Christopher, Gazetecinin El Kitabı. İstanbul : MediaCat, 2000. ISBN: 975-7968-25-0 ISBN: 975-7968-25-0 Sayfa: 169-179. |
11 | Çağdaş gazetecilik türleri. Yeni iletişim ve bilgi teknolojileri | Browne, Christopher, Gazetecinin El Kitabı. İstanbul : MediaCat, 2000. ISBN: 975-7968-25-0 ISBN: 975-7968-25-0 Sayfa: 179-200. |
12 | Haber araştırma yazma uygulama | Browne, Christopher, Gazetecinin El Kitabı. İstanbul : MediaCat, 2000. ISBN: 975-7968-25-0 ISBN: 975-7968-25-0 Sayfa: 179-200. |
13 | Haber araştırma yazma uygulama | Browne, Christopher, Gazetecinin El Kitabı. İstanbul : MediaCat, 2000. ISBN: 975-7968-25-0 Sayfa: 179-200. |
14 | Haber araştırma yazma uygulama | Browne, Christopher, Gazetecinin El Kitabı. İstanbul : MediaCat, 2000. ISBN: 975-7968-25-0 Sayfa: 179-200. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final (Proje Teslimi) |
Ders Kitabı | Browne, Christopher, Gazetecinin El Kitabı. İstanbul : MediaCat, 2000. ISBN: 975-7968-25-0 Uzun, Ruhdan, İletişim Etiği : Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara : Dipnot Yayınları,3. Baskı, 2016. ISBN: 978-975-9051-70 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
6
|
6
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
18
|
18
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
|||||
2 | İlgili alanda kullanılan malzemeleri ve kimyasalları tanıyabilecek, uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve teknolojik cihazları kullanabilecektir. |
|||||
3 | Alan ile ilgili mevzuat ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
|||||
4 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. |
|||||
5 | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. |
|||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve uygulayabilecektir. |
|||||
7 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilerek, bunların gereklerini yerine getirebilecektir. |
|||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir. |
|||||
9 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir. |
|||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

SHOEXPO Birincisi İEU MYO’dan
İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından organize edilen, SHOEXPO İzmir – Ayakkabı ve Çanta Fuarı kapsamında düzenlenen 4. Uluslararası Ayakkabı Tasarım

SHOEXPO2018 Ayakkabı Fuarında Ekonomi'li Gençler Hem Stant Açtı Hem de Yarıştı
24-27 Nisan 2018 tarihleri arasında İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından organize edilen, SHOEXPO İzmir – Ayakkabı ve Çanta Fuarına İzmir

PRESTİJ ÖDÜLÜ İEU MYO’DA
İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından organize edilen, SHOEXPO İzmir – Ayakkabı ve Çanta Fuarı kapsamında düzenlenen 3. Uluslararası Ayakkabı Tasarım

Ünlü Modacı Ertan Kayıtken "Çıraklar Ustalara Soruyor" Etkinliğimizdeydi.
İEU Meslek Yüksekokulunun düzenlediği "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliğinde bu hafta Ünlü Moda Tasarımcısı Ertan Kayıtken ağırlandı. 29 Mart 2018 tarinde gerçekleşen etkinliğe öğrencilerin ilgisi

Çıraklar Ustalara Soruyor Etkinliği ve Biz
Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı kapsamında 02 Mart 2018 tarihinde düzenlenen, “Çıraklar Ustalara Soruyor” projesi kapsamında 3. haftamızda öğrencilerimizin katılımıyla Ufuk Kuran ile söyleşi gerçekleştirilmiştir. Düzenlenen söyleşi

"Çıraklar Ustalara Soruyor" Projesi Tüm Hızıyla Devam Ediyor.
Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı kapsamında 19 Şubat 2018 tarihinde düzenlenen, “Çıraklar Ustalara Soruyor” projesi kapsamında öğrencilerimizin katılımıyla Ali YALDIR ile söyleşi gerçekleştirilmiştir. Düzenlenen söyleşi

Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı Öğrencileri "Usta" Şefik Zengin ile Buluştu.
Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı kapsamında 13 Şubat 2018 tarihinde düzenlenen, “Çıraklar Ustalara Soruyor” projesi kapsamında öğrencilerimizin katılımıyla Şefik Zengin ile söyleşi gerçekleştirilmiştir. Düzenlenen

Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı öğrencileri tarih ile buluştu.
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı öğrencileri yeni öğretim yılında derslerine başladı. Ayakkabının Tarihsel Gelişimi konusunda ders