MESLEK YÜKSEKOKULU
Mobilya ve Dekorasyon (Türkçe)
MMAT 113 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Matematik I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MMAT 113
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrenciye, mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Temel sayı kavramlarının tanımlanması, sayıların örneklerle pekiştirilmesi, kümeler, eşitsizlikler, problemler, denklemler, fonksiyonlar ve trigonometri konularının öğrenilmesi |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel Kavramlar | Çelik, B., Cangül, İ.N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M., 2010. Temel Matematik. Dora Basım-Yayın, 5.Baskı. ISBN: 6059666558. Bölüm 1. |
2 | Sayılarla ilgili işlemler | Çelik, B., Cangül, İ.N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M., 2010. Temel Matematik. Dora Basım-Yayın, 5.Baskı. ISBN: 6059666558. Bölüm 2. |
3 | Bölünebilme OBEB – OKEK | Çelik, B., Cangül, İ.N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M., 2010. Temel Matematik. Dora Basım-Yayın, 5.Baskı. ISBN: 6059666558. Bölüm 3. |
4 | Kümeler | Çelik, B., Cangül, İ.N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M., 2010. Temel Matematik. Dora Basım-Yayın, 5.Baskı. ISBN: 6059666558. Bölüm 4. |
5 | Basit eşitsizlikler, Mutlak değer ve rasyonel sayılar | Çelik, B., Cangül, İ.N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M., 2010. Temel Matematik. Dora Basım-Yayın, 5.Baskı. ISBN: 6059666558. Bölüm 5. |
6 | Üslü sayılar Köklü sayılar | Çelik, B., Cangül, İ.N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M., 2010. Temel Matematik. Dora Basım-Yayın, 5.Baskı. ISBN: 6059666558. Bölüm 6. |
7 | Çarpanlara ayırma, I. Dereceden ve II. Dereceden Denklemler | Çelik, B., Cangül, İ.N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M., 2010. Temel Matematik. Dora Basım-Yayın, 5.Baskı. ISBN: 6059666558. Bölüm 7. |
8 | Ara Sınav | ARA SINAV |
9 | Oran Orantı, Eşitsizlikler, Eşitsizlik Sistemleri | Çelik, B., Cangül, İ.N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M., 2010. Temel Matematik. Dora Basım-Yayın, 5.Baskı. ISBN: 6059666558. Bölüm 8. |
10 | Cebirsel Denklemler, Fonksiyonlar | Çelik, B., Cangül, İ.N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M., 2010. Temel Matematik. Dora Basım-Yayın, 5.Baskı. ISBN: 6059666558. Bölüm 9. |
11 | Problemler (Sayı ve yaş problemleri Faiz Problemleri) | Çelik, B., Cangül, İ.N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M., 2010. Temel Matematik. Dora Basım-Yayın, 5.Baskı. ISBN: 6059666558. Bölüm 10. |
12 | Problemler (Karışım ve işçi problemleri) | Çelik, B., Cangül, İ.N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M., 2010. Temel Matematik. Dora Basım-Yayın, 5.Baskı. ISBN: 6059666558. Bölüm 10. |
13 | Problemler (Hız ve havuz problemleri) | Çelik, B., Cangül, İ.N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M., 2010. Temel Matematik. Dora Basım-Yayın, 5.Baskı. ISBN: 6059666558. Bölüm 10. |
14 | Trigonometri | Çelik, B., Cangül, İ.N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M., 2010. Temel Matematik. Dora Basım-Yayın, 5.Baskı. ISBN: 6059666558. Bölüm 11. |
15 | Permütasyon – Kombinasyon – Olasılık | Çelik, B., Cangül, İ.N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M., 2010. Temel Matematik. Dora Basım-Yayın, 5.Baskı. ISBN: 6059666558. Bölüm 12. |
16 | Final | FİNAL |
Ders Kitabı | Çelik, B., Cangül, İ.N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M., 2010. Temel Matematik. Dora Basım-Yayın, 5.Baskı. ISBN: 6059666558. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Antrenmanlarla Matematik, Antrenman Yayincilik. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
2
|
2
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
126
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Mobilya üretiminde kullanılan malzeme ve aksesuarlar ile temel ve teknolojik makineleri tanıyacaktır. |
X | ||||
2 | Mobilya ve dekorasyon alanındaki projeleri çizebilecek, okuyabilecek ve çizilmiş projelere uygun mobilya üretimi, montajı, bakımı ve onarımı yapabilecektir. |
X | ||||
3 | Mobilya endüstrisinde kullanılan malzemeleri ve uygulamaları, çevre ve insan sağlığı ile ilişkilendirebilecektir. |
|||||
4 | Bilgisayar destekli tasarım programlarını kullanabilecek ve bilgisayar destekli imalat tekniklerini tanıyacaktır. |
|||||
5 | Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilecek ve maliyet analizlerini yapabilecektir. |
X | ||||
6 | Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecektir. |
X | ||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olacaktır. |
|||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olacak ve bunları çalışma ortamında kullanabilecektir. |
X | ||||
9 | Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olacak, acil durumlarda ilk yardım tekniklerini uygulayabilme yeteneğine sahip olacaktır. |
|||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Mobilya ve Dekorasyon ve İç Mekan Tasarımı Programı Öğrencilerimizin Projeleri MODEKO 2o2o'de
Mobilya ve Dekorasyon ve İç Mekan Tasarımı programları öğrencilerimizin "MMVD 250 - Mobilya Tasarımında Güncel Yaklaşımları" dersi kapsamında hazırlamış oldukları yatak odası
Mobilya ve Dekorasyon Programı IKEA Teknik Gezisi
25.11.2019 Çarşamba günü Meslek Yüksekokulu Mobilya ve Dekorasyon ve İç Mekan Tasarımı programı öğrencileri MMVD 250 “Mobilya Tasarımında Güncel Yaklaşımlar” dersi kapsamında
Maktiel Ahşap ve Dekorasyon Teknik Gezisi
MMVD 107 Masif Mobilya dersi kapsamında, Maktiel Ahşap ve Dekorasyon Ltd. Şti. firmasına düzenlenen teknik gezide masif mobilyanın tüm üretim süreçleri detaylıca
Alfemo Teknik Gezisi
13.11.2019 tarihinde İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Mobilya ve Dekorasyon programı öğrencileri ile “Mobilya Tasarımında Güncel Yaklaşımlar” dersi kapsamında Alfemo Torbalı üretim
Çıraklar Ustalara Soruyor "Şükrü Özhan"
Çıraklar Ustalarına Soruyor etkinliği kapsamında bu hafta Tuğra Pazarlama ve Cila'dan Şükrü ÖZHAN 'ı konuk ettik.
Çıraklar Ustalara Soruyor "Melek ÖZBAY"
Çıraklar Ustalarına Soruyor etkinliği kapsamında bu hafta Y.Mimar Melek ÖZBAY'ı konuk ettik.
Mobilya ve Dekorasyon Programı Öğrencileriniz Oyma Atölyesinde
Mobilya ve Dekorasyon programı MMVD 207 “Ahşap Süsleme Teknikleri” dersi kapsamında geleneksel meslek kollarında faaliyette bulunan Mutlu Yıldırım'ın atölyesine teknik gezi düzenlendi.
4 Soru 1 Hayat Projesi Tüm Hızıyla Devam Ediyor
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Sosyal Sorumluluk Komitesi ile İzmir Ekonomi Rotaract Kulübü iş birliği ile meslek lisesi öğrenciler için hayata geçirilen