MESLEK YÜKSEKOKULU
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
ING 240 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yer Hizmetleri için Havacılık İngilizcesi II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ING 240
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
2
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yer hizmetleri personelinin havaalanlarının operasyonel sistemlerindeki sorumluluklarını gerçekleştirebilmeleri için gerekli İngilizce iletişim yeteneklerini geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders operasyonel durumlar, olağan dışı olaylar, sağlık ile ilgili problemler, alçalış, circuit joining, yaklaşma ve iniş problemleri, inişte yaşanan olaylar, pist koşulları ve iniş tehlikeleri, taxi, kapıya yanaşma ve iletişimde netlike ile ilgili İngilizce kelime bilgisi ve dilbilgisi yapılarına odaklanmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | • ING 240 dersinin öğrencilere tanıtılması ve ders gereklilikleri • Konu: Doğru İletişim Kurma • Dil Bilgisi Soru Formları • Konuşma: Bilgi İsteme ve Bilgi Verme | Emery, Henry and Roberts. “Runway Incursion.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 9-13. Print. |
2 | Gözden Geçirme: Soru Formları, Hareket ve Pozisyon Betimleme, Kelime Bilgisi (İletişim, Havaalanının Bölümleri) • Konu: Pasifik Boyunca, Bir Uçuşu Bulma • Kelime Bilgisi: Navigasyon • Konuşma: Yönler hakkında Soru Sorup Cevap Verme | Emery, Henry and Roberts. “Runway Incursion,” “Lost.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 14-19. Print. |
3 | • Konu: Lokasyon Raporu • Dil Bilgisi: Teyit Etme ve Hata Belirtme • Kelime Bilgisi: Topografik Özellikler • Konuşma: Teyit İsteme, Teyit Verme ve Hata Belirtme • Gözden Geçirme: Teyit Etme ve Hata Belirtme, Kelime Bilgisi (Navigasyon, Koordinatlar, Topografik Özellikler) | Emery, Henry and Roberts. “Lost.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 20-21,23. Print. |
4 | • Konu: Veri Hattı, Uçuş Kontrol Sistemleri • Dil Bilgisi: Amaç İfade Etme, Parafraz • Kelime Bilgisi: İletişim, Güvenlik • Konuşma: Amaç İfade Etme | Emery, Henry and Roberts. “Technology.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 24-27. Print. |
5 | • Kısa Sınav • Konu: Kontrol Panelinde Arıza • Kelime Bilgisi: Kokpit Kontrol Paneli | Emery, Henry and Roberts. “Technology.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 28. Print. |
6 | • Konu: Kontrol Panelinde Arıza • Dil Bilgisi: Yönerge Verme • Konuşma: Sorun Çözme- Yönerge Verme Gözden Geçirme: Amaç İfade Etme, Parafraz, Yönerge Verme, Kelime Bilgisi (İletişim, Güvenlik, Kontrol Paneli) | Emery, Henry and Roberts. “Technology.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 29-31. Print. |
7 | • Konu: Yerde Vahşi Hayat, Sahipsiz Hayvanlar • Dil Bilgisi: Gereklilik İfade Etme • Kelime Bilgisi: Güvenlik Önlemleri, Kargo • Konuşma: Gereklilik İfade Etme | Emery, Henry and Roberts. “Animals.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 32-34. Print. |
8 | • Dil Bilgisi: Tercih İfade Etme, Bilinmeyen Kelimeleri Açıklama • Konu: Uçağın Kuşlarla Çarpışması • Dil Bilgisi: Niyet ve Beklenti İfade Etme • Konuşma: Niyet ve Beklenti İfade Etme | Emery, Henry and Roberts. “Animals.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 35-37. Print. |
9 | Gözden Geçirme: Gereklilik İfade Etme, Tercih İfade Etme, Bilinmeyen Kelimeleri Açıklama, Niyet ve Beklenti İfade Etme, Kelime Bilgisi (Güvenlik Önlemleri, Kargo) | Emery, Henry and Roberts. “Animals.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 37-39. Print. |
10 | Ara Sınav | |
11 | • Konu: Havada Yarış • Kelime Bilgisi: Ölçü Birimleri • Dil Bilgisi: Kıyaslama ve Karşılaştırma, Birşeyin Nasıl Çalıştığını Açıklama • Konuşma: Hava Araçlarını Kıyaslama ve Karşılaştırma | Emery, Henry and Roberts. “Gravity.” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 43, 46. Print. Murphy, Raymond. “Comparing and Conntrasting.” Essential Grammar in Use. 3rd ed., Cambridge: Cambridge University Press, 2007, sayfa. 184-191. Print |
12 | • Konu: Yangın Riski • Kelime Bilgisi: Yangın ile İlgili Kelime ve Kalıplar • Dil Bilgisi: Zorunluluk, Yasaklama, ve İzin, Yangın Betimleme • Konuşma: Bir Yolcuya Yasaklı Maddeler / Eşyalar ile İlgili Kuralları Açıklama | Emery, Henry and Roberts. “Gravity,” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 56-58. Print. |
13 | • Konu: Yangın Riski • Dil Bilgisi: Emir ve Ricalar, Problem Belirleme ve Harekete Geçme • Konuşma: Emir Verme ve Ricada Bulunma, Problemin Ne Olduğunu Belirtme, Problem ile İlgili Ne Yapılacağını İfade Etme, Açıklama Talep Etme, Daha Fazla Bilgi Verme • Sözlü Sınava Hazırlık | Emery, Henry and Roberts. “Fire,” Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008, sayfa. 59,61-63 Print. |
14 | Sözlü Sınav | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Emery, Henry and And Roberts. Aviation English. Oxford: Macmillan Education, 2008. Print. ISBN: 9780230027558. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
10
|
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
0
|
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
1
|
1
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
2
|
2
|
Ara Sınavlar |
1
|
4
|
4
|
Final Sınavı |
1
|
5
|
5
|
Toplam |
60
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Havacılıkta yer hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak |
|||||
2 | Yer hizmetleri, departmanları ve ekipmanları hakkında bilgi sahibi olmak, ramp emniyeti ve apron kurallarını uygulayabilmek |
X | ||||
3 | Havacılık ve meteoroloji arasındaki ilişki ve raporlamalar hakkında bilgi sahibi olmak |
|||||
4 | Havacılık emniyetine ilişkin temel kavramlar ve insan performansını etkileyen faktörler konusunda bilgi sahibi olmak |
|||||
5 | Uluslararası havacılık kuruluşları, otoritelerin düzenlemeleri, yolcu ve seyahat hakkındaki kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak |
|||||
6 | Tehlikeli maddeler, kargo, paketleme, etiketleme ve yükleme kurallarını uygulayabilmek |
|||||
7 | Biletleme paket programları konusunda bilgi sahibi olmak |
|||||
8 | Günlük operasyonel faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözümler üretebilmek ve doğru karar verme becerisine sahip olmak |
|||||
9 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak havacılıkta yer hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak |
X | ||||
11 | Havacılıkta yer hizmetleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Havacılık Öğrencilerimiz İstanbul Havalimanı'nda Emirates Airbus A380 Uçuş Operasyonu'na Katıldılar
25 Mart Pazartesi günü Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Bölümü Öğrencileri SHKH 208 Yer Hizmetleri Yönetimi Dersi kapsamında ve 28 Mart Perşembe günü
Havacılık Öğrencileri Kule Gezisinde
Havacılık Programları öğrencileri İzmir Adnan Menderes Havalimanı Hava Trafik Kontrol Birimini ziyaret ettiler.
7 Aralık Dünya Sivil Havacılık Günü
“7 Aralık Dünya Sivil Havacılık Günü”nü Kutluyoruz. İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Havacılık Programları tarafından düzenlenen “ 7 Aralık Dünya Sivil Havacılık Günü”
Havacılık Programları “Çıraklar Ustalara Soruyor” Etkinliği
Havacılık Programları öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamında DHL Kargo İhracat Uzmanları Gülbahar Özhelvacı ve Hatice Acar Aslanhan ile biraraya geldi. Konuklarımız, hava kargo
Hitit Yazılım
Havacılık Programları öğrencilerimiz Dünyanın en büyük 3. Havacılık Teknolojileri firması olan ve ülkemizde Pegasus Havayolları ve yakın zamanda faaliyete başlayacak olan AJet
Havacılık Programları “Çıraklar Ustalara Soruyor” Etkinliği
Havacılık Programları öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamında MNG Havayolları Tarife Planlama Uzmanı Rutkay Yavuzkan Yılmaz ile biraraya geldi. Rutkay Bey, uçuş tarife planlaması ve
Pegasus Havayolları Ziyareti
Meslek Yüksek Okulu Müdürümüz Öğr. Gör. Dr. Burçin Önder, Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Öğr. Gör. Çiğdem Bilal ve Havacılık Programları misafir Öğr.Gör.
Havacılık Programları “Çıraklar Ustalara Soruyor” Etkinliği
Havacılık Programları öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamında Sunexpress Havayolları Uçuş Harekat Uzmanı Mehmet Ediz Esen ile biraraya geldi. Ediz Bey, uçuş