Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)

MTOI 207 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Toplam Kalite Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MTOI 207
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Toplam kalite yönetimi anlayışını kavratmak ve bir işyerinde uygulayabilecek bilgiyi vermek
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel kalite kavramlarını, kalitenin gelişimi, boyutlarını ve unsurlarını sıralayabilecektir.
  • Kalite gurularını ve kaliteye katkılarını bilir ve onların öğretilerini tartışabilecektir.
  • Toplam Kalite Yönetimi ilkelerini uygulayabilecektir.
  • Organizasyondaki departmanların ve çeşitli kademede yer alanların kalite sorumluluklarının tanımlayabilecektir.
  • Kalite tanımını yapabilecektir.
Ders Tanımı Ders kapsamında kalite kavramı, Toplam Kalite Yönetimi felsefesi yorumlanır. Turizm işletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi'nin uygulaması işlenir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, içeriği, değerlendirme sitemi hakkında bilgilendirme Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009 Bölüm 1
2 Kalite kavramı, tanımı, tarihsel gelişim, özellikleri, etkileyen faktörler Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029.
3 Hizmet ve hizmet kalitesi kavramı, özellikleri, boyutları, faydaları Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm:1.
4 Turizm işletmelerinde hizmet kalitesi, Konaklama, Seyahat, Yiyecek-içecek hizmet kalitesi / 1. Ödev Teslimi Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. 3. Bölüm
5 Hizmet kalitesinin ölçülmesi için kullanılan modeller, SERVQUAL, SERVPERF Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm:5.
6 Toplam kalite yönetimi, tanımı, tarihçesi, amacı, faydaları Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm:5.
7 Toplam kalite yaklaşımları, Deming, Juran, Crosby, Ishikawa, Taguchi Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029.
8 Ara Sınavı
9 Toplam kalite yönetiminde kullanılan teknikler, PÜKO, Beyin fırtınası, Pareto / 2. Ödev Teslimi Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm: 4.
10 Toplam Kalite Yönetiminin önündeki engeller Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029.
11 Toplam kalite ödülleri, EFQM, Malcolm Baldrige, İsveç kalite ödülü Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm:6.
12 ISO Kalite Yönetim Sistemleri, ISO 9000, ISO 14000, ISO 22000 Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm: 7.
13 Öğrencilerin grup sunumları
14 Türkiye’den başarılı Toplam Kalite Yönetimi örnekleri
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029.

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

Savaş Artuğer, Turizm İşletmelerinde Hizmet Kalitesi Ve Toplam Kalite Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2021. ISBN: 9786052544624.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
15
15
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Havacılıkta yer hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak

2

Yer hizmetleri, departmanları ve ekipmanları hakkında bilgi sahibi olmak, ramp emniyeti ve apron kurallarını uygulayabilmek

3

Havacılık ve meteoroloji arasındaki ilişki ve raporlamalar hakkında bilgi sahibi olmak

4

Havacılık emniyetine ilişkin temel kavramlar ve insan performansını etkileyen faktörler konusunda bilgi sahibi olmak

5

Uluslararası havacılık kuruluşları, otoritelerin düzenlemeleri, yolcu ve seyahat hakkındaki kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak

6

Tehlikeli maddeler, kargo, paketleme, etiketleme ve yükleme kurallarını uygulayabilmek

7

Biletleme paket programları konusunda bilgi sahibi olmak

8

Günlük operasyonel faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözümler üretebilmek ve doğru karar verme becerisine sahip olmak

9

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

10

Bir yabancı dili kullanarak havacılıkta yer hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak

11

Havacılıkta yer hizmetleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.