Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

İç Mekân Tasarımı (Türkçe)

MICM 229 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Engelliler için Mekansal Çözümler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MICM 229
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı; insan- çevre ilişkisini inceleyerek engelli bireylerin sorunlarını ortaya koymak ve engelliler için farklı mekân kurguları oluşturabilmeleri hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Engelli bireylerin sorunlarını tanımlayabilecek,
  • Farklı engel tanımlarına yönelik çözümler üretebilecek,
  • Engellilerin yaşamdaki farkındalıklarına sahip olabileceklerdir.
  • Engelli kullanıcılara yönelik tasarımlar için gerekli antropometrik ölçüleri tarif edebilecek,
  • Dünyada ve Türkiye’de engellilerin durumu hakkında bilgi sahibi olup farklılıkları yorumlayabilecektir.
Ders Tanımı Dünyada ve Türkiye’de engellilerin durumu ve konumu, engelliler için fonksiyonel tasarım fikirleri geliştirerek, günlük yaşamlarındaki ihtiyaçlarını daha kolay karşılayabilmeleri için engellerine yönelik özel mekânlar üretmek bu dersin temel konularını oluşturmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve ders programının öğrencilere aktarılması Herkes için Tasarım, Doç. Dr. Ayşe Nilay Evcil, Boğaziçi Yayınları, 2014, İstanbul. ISBN 9754513257 Bölüm-1 Sf. 19-30
2 Dünya da ve Türkiye’de engellilerin durumu ve konumu hakkında genel bilgiler. Herkes için Tasarım, Doç. Dr. Ayşe Nilay Evcil, Boğaziçi Yayınları, 2014, İstanbul. ISBN 9754513257 Bölüm-1 Sf. 19-30
3 Sakatlık, engellilik ve özürlülük terimlerinin tanımı yapılarak bedensel engelliğin sınıflandırılmasındaki faktörlerin neler olduğu. Herkes için Tasarım, Doç. Dr. Ayşe Nilay Evcil, Boğaziçi Yayınları, 2014, İstanbul. ISBN 9754513257 Bölüm-1 Sf. 19-30
4 Engelliler ve Mekan İlişkisi Herkes için Tasarım, Doç. Dr. Ayşe Nilay Evcil, Boğaziçi Yayınları, 2014, İstanbul. ISBN 9754513257 Bölüm-1 Sf. 35-50
5 Engelliler için tasarımda kullanılacak antropometrik ölçüler ve gerekli manevra alanlarının anlatımı Herkes için Tasarım, Doç. Dr. Ayşe Nilay Evcil, Boğaziçi Yayınları, 2014, İstanbul. ISBN 9754513257 Bölüm-1 Sf. 35-50
6 Görme ve İşitme Engelliler için tasarım örneklerinin mevzuat üzerinden tartışılması Herkes için Tasarım, Doç. Dr. Ayşe Nilay Evcil, Boğaziçi Yayınları, 2014, İstanbul. ISBN 9754513257 Bölüm-1 Sf. 70-74
7 Fiziksel Engelliler için tasarım örneklerinin mevzuat üzerinden tartışılması Herkes için Tasarım, Doç. Dr. Ayşe Nilay Evcil, Boğaziçi Yayınları, 2014, İstanbul. ISBN 9754513257 Bölüm-2 Sf. 80-85
8 Ara Sınav
9 Engellilerin karşılaştığı sorunlar ve bunlara yönelik geçmişte ve günümüzde çözüm amaçlı yapılan uygulamalar Herkes için Tasarım, Doç. Dr. Ayşe Nilay Evcil, Boğaziçi Yayınları, 2014, İstanbul. ISBN 9754513257 Bölüm-2 Sf. 90-92
10 Engelli bireylerin bina içi ve dışı ulaşımı için gerekli teknik bilgi ve ekipman tasarımlarının incelenmesi Herkes için Tasarım, Doç. Dr. Ayşe Nilay Evcil, Boğaziçi Yayınları, 2014, İstanbul. ISBN 9754513257 Bölüm-2 Sf. 100-105
11 Yaya yolları ve kaldırımlar. (Genişliği, eğimi,Güvenlik..Vs) Engelliler İçin Evrensel Standartlar Kılavuzu,Dünya Engelliler Birliği (DEB) Bölüm 2 Syf. 17-23
12 Rampalar ve Merdivenler Engelliler İçin Evrensel Standartlar Kılavuzu,Dünya Engelliler Birliği (DEB) Bölüm 2 Syf. 23-27
13 Engelliler için yaya geçitleri, park yerleri ve yeşil alan uygulamaları standartları Engelliler İçin Evrensel Standartlar Kılavuzu,Dünya Engelliler Birliği (DEB) Bölüm 2 Syf. 27-48
14 Erişilebilir Yapı Standartları( Binalar ile ilgili düzenlemeler) Engelliler İçin Evrensel Standartlar Kılavuzu,Dünya Engelliler Birliği (DEB) Bölüm 2 Syf. 49-60
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Herkes için Tasarım, Doç. Dr. Ayşe Nilay Evcil, Boğaziçi Yayınları, 2014, İstanbul. ISBN 9754513257.

Önerilen Okumalar/Materyaller

 Mimari Erişilebilirlik Kılavuzu, Özlem Belir, Özürlüler Vakfı Yayınları, 2009, İstanbul.

Engelliler İçin Evrensel Standartlar Kılavuzu,Dünya Engelliler Birliği (DEB) , İstanbul

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
64
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
6
6
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
8
8
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
136

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

X
2

İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir.

X
3

Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.

4

İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.

5

Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir.

X
6

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir.

X
7

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir.

X
8

Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

9

İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

10

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.