MESLEK YÜKSEKOKULU
İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
MMIR 200 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Görsel İfade
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MMIR 200
|
Güz/Bahar
|
1
|
2
|
2
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile ilgili bölümlerden öğrencilerin yazılı bir metin ile betimlenen mekânları görsel öğeler ile ifade ederek algı, yaratıcılık ve ifade yeteneğinin gelişmesi hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders kapsamında, hikaye, roman, masal gibi yazılı metinler kullanılarak mekan ifadesinin iki ya da üç boyutlu görsel ifadelere dönüştürülmesi üzerine çalışılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, dersin işleniş şeklinin aktarılması ve örnekler gösterilmesi, bir sonraki hafta için gerekli malzemelerin bildirilmesi. | |
2 | Fotoğraflama ile Görsel İfade: Verilen metnin görsel ifadesinin fotoğraflama yöntemi ile çalışılması | Ümit, A., İstanbul Hatırası, Everest Yayınları, 2010. Sf 52-71 |
3 | Eskizden Kolajlar Atölyesi: Fotoğraflar üzerinden eskiz ile kolaj çalışmaları--Teslim 1 | Kolaj Dekolaj Dogançay Villegle, Pera Müzesi Yayınları, 2008. Sf 28-34 |
4 | İfadeler: karakter oluşturma, karaktere duygu verme, eskiz--Ara Sınav Projesi | Süskind, P., Koku, Can Yayınları, 1987. Sf 46-78 |
5 | İfadeler: üretim, kesim--Ara Sınav Projesi | Süskind, P., Koku, Can Yayınları, 1987. Sf 46-78 |
6 | İfadeler: kesim, sergileme--Ara Sınav Teslimi | Süskind, P., Koku, Can Yayınları, 1987. Sf 46-78 |
7 | Kolaj nedir? Kolaj örnekleri, okuma ve çizim | Kolaj Dekolaj Dogançay Villegle, Pera Müzesi Yayınları, 2008. Sf 37-72 |
8 | Uygulamalı kolaj çalışması; bir roman bölümünün görsel ifadesi--Teslim 2 | Süskind, P., Koku, Can Yayınları, 1987. Sf 1-45 |
9 | Sözlü Mekan Tanımlama | Calvino, I., Görünmez Kentler, YKY, 2016. |
10 | Ters düşünce; bir görsel ifadenin yazıya aktarılması--Teslim 3 | Temelkuran, E., Olmayan Kuşlar Ansiklopedisi, Karakarga Yayınevi, 2017. Sf 28-34 |
11 | Fotoğraflama ile Görsel İfade: Verilen metnin görsel ifadesinin fotoğraflama yöntemi ile çalışılması--Teslim 4 | Ümit, A., İstanbul Hatırası, Everest Yayınları, 2010. Sf 52-71 |
12 | Final Projesi---Üç Boyutlu Görsel İfade: Fantastik Bir Oyuncak: Çözümleme ve tasarım | Temelkuran, E., Olmayan Kuşlar Ansiklopedisi, Karakarga Yayınevi, 2017. Rosenberg, D., Dünya Mitolojisi, İmge Yayınevi, 2017. Riordan, R., Yunan Tanrıları, Doğan ve Egmont Yayıncılık, 2015. |
13 | Final Projesi---Üç Boyutlu Görsel İfade: Fantastik Bir Oyuncak: Uygulama | Temelkuran, E., Olmayan Kuşlar Ansiklopedisi, Karakarga Yayınevi, 2017. Rosenberg, D., Dünya Mitolojisi, İmge Yayınevi, 2017. Riordan, R., Yunan Tanrıları, Doğan ve Egmont Yayıncılık, 2015. |
14 | Final Projesi---Üç Boyutlu Görsel İfade: Fantastik Bir Oyuncak: Uygulama | Temelkuran, E., Olmayan Kuşlar Ansiklopedisi, Karakarga Yayınevi, 2017. Rosenberg, D., Dünya Mitolojisi, İmge Yayınevi, 2017. Riordan, R., Yunan Tanrıları, Doğan ve Egmont Yayıncılık, 2015. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Çalışması |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
16
|
Final Sınavı |
1
|
24
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
76
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
24
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
9
|
9
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
137
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
|||||
2 | İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir. |
|||||
3 | Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir. |
|||||
4 | İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
|||||
5 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir. |
|||||
6 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir. |
|||||
7 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir. |
|||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
|||||
9 | İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. |
|||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Kalite Güvence ve Standartları İlk Konuğunu Ağırladı
İç Mekan Tasarımı programı bünyesinde yürütülen MMVD 212-Kalite Güvence ve Standartları dersinin konuğu Emre Gökmen'di. Gökmen marka konu başlığı altında ürünün, hizmetin, pazarın ve müşterinin
İç Mekan Tasarımı Öğrencilerine Teknik Gezi Düzenlendi
MICM 207 dersi kapsamında İstinyepark'a teknik gezi düzenlendi.
Dönem Başı Öğrenci Bilgilendirme Toplantısı
2021-2021 Akademik Yılı Güz Dönemi öncesi İç Mekan Tasarımı Programı öğrencilerine bilgilendirme toplantısı yapılmıştır.
Parayı evin içine harcadık
Koronavirüs nedeniyle zorunlu olmadıkça dışarı çıkmayan, alışık oldukları sosyal hayattan mahrum kalan kişiler, vakit geçirmenin yolunu evde tadilat yapmakta buldu.
İç Mekan Tasarımı Programı Bu Hafta Özlem Tuğrul'u Konuk Etti
İç Mekan Tasarımı Programı "Çıraklar ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında bu hafta Özlem Tuğrul Perde ve Mekan Tasarımı sahibi Özlem Tuğrul'u konuk etti.
İç Mekan Tasarımı Programı TODO Mimarlık'ı ağırladı
İç Mekan Tasarımı Programı "Çıraklar ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında TODO Mimarlık'ı ağırladı. TODO Mimarlık kurucularından mimar İrem Sönmez ve İçmimar Elza Gabay
Temel Tasarım İlke ve Prensipleri Dersinin Final Proje Sergisi
MICM 109 Temel Tasarım İlke ve Prensipleri Dersinin Final Projesi kapsamında, İç Mekan Tasarımı ve Mobilya ve Dekorasyon Programı öğrencileri belirlenen sanat akımı
İç Mekan Tasarımı 2. Sınıf Öğrencileri KNAUF'ta Teorik ve Uygulamalı Alçıpan Eğitimi aldılar
İç Mekan Tasarımı 2. Sınıf Öğrencileri 28 Kasım 2018 tarihinde KNAUF'ta Teorik ve Uygulamalı Alçıpan Eğitimi aldılar.