Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

İç Mekân Tasarımı (Türkçe)

MPAZ 212 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sosyal Pazarlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MPAZ 212
Güz/Bahar
3
0
3
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı sosyal pazarlama kavramını, sosyal olaylarda sosyal pazarlamanın etkinliğini ve kampanya yürütme sürecini uygulamalı olarak öğretmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sosyal pazarlamanın yapısını ve pazarlama sürecindeki işlevini tarif edebilecek,
  • Sosyal pazarlamayı sektöre göre değerlendirebilecek,
  • Sosyal pazarlama kampanyası tasarlayabilecek,
  • Dünya ve Türkiye pazarında sosyal pazarlama çalışmalarını yorumlayabilecek,
  • Sosyal kampanya uygulama ve yürütme sürecini denetleyebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu derste öğrenciler kitle iletişim araçları vasıtasıyla sosyal kampanyaların yürütülmesi konusunda bilgi sahibi olmaktadırlar. Ders süresince sosyal pazarlama yapısı ve süreci ve araçları ile sosyal pazarlama kapsamında insan ve toplumların davranışları örneklerle incelenmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve müfredat tanıtımı
2 Sosyal Pazarlama Kavramı, Gelişimi ve Önemi Özdoğan F. B., Eser Z., “Sosyal Pazarlama”, (Siyasal Kitabevi, 2006), ISBN 9756325542, 17-32.
3 Sosyal Pazarlama Sistemi Özdoğan F. B., Eser Z., “Sosyal Pazarlama”, (Siyasal Kitabevi, 2006), ISBN 9756325542, 47-66.
4 Sosyal Pazarlamada İnsan ve Davranış Özdoğan F. B., Eser Z., “Sosyal Pazarlama”, (Siyasal Kitabevi, 2006), ISBN 9756325542, 66-79.
5 Sosyal Pazarlama Yönetimi: Mikro Çevre Özdoğan F. B., Eser Z., “Sosyal Pazarlama”, (Siyasal Kitabevi, 2006), ISBN 9756325542, 127-152.
6 Sosyal Pazarlama Yönetimi: Pazar Bölümlendirme Özdoğan F. B., Eser Z., “Sosyal Pazarlama”, (Siyasal Kitabevi, 2006), ISBN 9756325542, 188-201.
7 Ara sınav
8 Sosyal Pazarlama Yönetimi: Tutundurma Özdoğan F. B., Eser Z., “Sosyal Pazarlama”, (Siyasal Kitabevi, 2006), ISBN 9756325542, 188-201.
9 Sosyal Pazarlama Yönetimi: Markalama Özdoğan F. B., Eser Z., “Sosyal Pazarlama”, (Siyasal Kitabevi, 2006), ISBN 9756325542, 152-186.
10 Sosyal Pazarlama Kampanyası Tasarlama Özdoğan F. B., Eser Z., “Sosyal Pazarlama”, (Siyasal Kitabevi, 2006), ISBN 9756325542, 220-247.
11 Sosyal Pazarlamada Etik Özdoğan F. B., Eser Z., “Sosyal Pazarlama”, (Siyasal Kitabevi, 2006), ISBN 9756325542, 220-247.
12 Proje konuları ön değerlendirme
13 Proje sunumları
14 Proje sunumları
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı
  • Sosyal Pazarlama, Özdoğan B., Eser Z., (2006), Siyasal Kitabevi ISBN 9756325542.
  • Sosyal Pazarlama, Nakıboğlu B., Özsoy T., (2015), Akademisyen Kitabevi, ISBN 6059354158.
Önerilen Okumalar/Materyaller

Sosyal Pazarlama, Nakıboğlu B., Özsoy T., (2015), Akademisyen Kitabevi, ISBN 6059354158.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
-
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
10
10
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
6
6
Final Sınavı
1
12
12
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

2

İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir.

3

Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.

4

İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.

5

Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir.

6

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir.

7

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir.

8

Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

9

İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

10

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.