Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

İç Mekân Tasarımı (Türkçe)

RTV 209 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İletişim Sosyolojisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
RTV 209
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı iletişim ve sosyoloji arasındaki kavramsal ve teorik ilişkilerin farkına varmak, tarihsel ve güncel gelişmelerle ilişkisini kurmak, kitle iletişim araçlarının toplum üzerindeki sosyo-kültürel ve psikolojik etkilerini saptamak, sorunsal alanları belirleyerek öğrencinin temel kavramlar çerçevesinde araştırma ve tartışma bilincini artırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İletişime sosyolojik bakabilecek,
  • Sosyoloji ve iletişim ilişkisini kavrayabilecek,
  • Medyaya ait metinleri sosyolojik olarak çözümleyebilecek,
  • Sosyal yapı içinde kitle iletişiminin işlevlerini değerlendirebilecek,
  • İletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecektir.
Ders Tanımı Bu derste, iletişim ve topluma dair kavramlara, iletişim sosyolojisinin temel kavram, olgu ve olayları hakkında bilgiye ve kitle iletişim araçlarının toplumsal değişim süreçlerine etkisi konu edinilecektir. Bu çerçevede iletişimin toplumsal anlamı, topluma etkileri, toplum-iletişim ilişkisi, toplumsal iletişimin tarihsel süreç içindeki gelişimi ve bunlarının medyanın dolayımdan geçen metinler üzerindeki etkisi eleştirel bir perspektifle ele alınacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 İletişim ve sosyoloji ilişkisi Thompson, John B. , Medya ve Modernite. İstanbul : Kırmızı Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-9169-86-2, Sayfa: 25-75
3 İletişim ve toplum Thompson, John B. , Medya ve Modernite. İstanbul : Kırmızı Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-9169-86-2, Sayfa: 75 - 129
4 Kitle ve kitle iletişimi Thompson, John B. , Medya ve Modernite. İstanbul : Kırmızı Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-9169-86-2, Sayfa: 46- 75. - Anık, Cengiz, İletişim Sosyolojisi- Kuramsal Temeller, İstanbul: Derin Yayınları, 2014. ISBN: 978-605-4993-31-4. Sayfa: 159-177.
5 Kitle iletişimi ve metalaşma Thompson, John B. , Medya ve Modernite. İstanbul : Kırmızı Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-9169-86-2, Sayfa: 86-129. - Anık, Cengiz, İletişim Sosyolojisi- Kuramsal Temeller, İstanbul: Derin Yayınları, 2014. ISBN: 978-605-4993-31-4. Sayfa: 113-177.
6 Eski ve yeni medya kavramları Thompson, John B. , Medya ve Modernite. İstanbul : Kırmızı Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-9169-86-2, Sayfa: 273-313.
7 İletişim ve yabancılaşma Thompson, John B. , Medya ve Modernite. İstanbul : Kırmızı Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-9169-86-2, Sayfa: 313- 355.
8 İletişim ve gözetim Thompson, John B. , Medya ve Modernite. İstanbul : Kırmızı Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-9169-86-2, Sayfa: 183-228.
9 Ara sınav
10 Panoptikon, sinoptikon ve süperpanoptikon Serdar Öztürk, Filmlerle Görünürlüğün Dönüşümü: Panoptikon, Süperpanoptikon, Sinoptikon, Gazi Üniversitesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 36,2013, 132-151.
11 Kamusal alan ve medya Thompson, John B. , Medya ve Modernite. İstanbul : Kırmızı Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-9169-86-2, Sayfa: 183-228 / 355-390.
12 Görünürlüğün Dönüşümü Thompson, John B. , Medya ve Modernite. İstanbul : Kırmızı Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-9169-86-2, Sayfa: 183-228
13 Seçilen bir film üzerinden sosyolojik eleştiri yapma Seçilen filmin izlenmesi
14 Seçilen bir film üzerinden sosyolojik eleştiri yapma Seçilen filmin izlenmesi
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Thompson, John B. , Medya ve Modernite. İstanbul : Kırmızı Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-9169-86-2

Anık, Cengiz, İletişim Sosyolojisi- Kuramsal Temeller, İstanbul: Derin Yayınları, 2014. ISBN: 978-605-4993-31-4

Serdar Öztürk,  Filmlerle Görünürlüğün Dönüşümü: Panoptikon, Süperpanoptikon, Sinoptikon, Gazi Üniversitesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 36,2013, 132-151.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Giddens, Anthony, Siyaset, Sosyoloji ve Toplumsal Teori(İstanbul:Metis Yayınları, 2000), çev: Tuncay Birkan Makaleler Filmler

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
0
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
104

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

2

İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir.

3

Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.

4

İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.

5

Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir.

6

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir.

7

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir.

8

Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

9

İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

10

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.