MESLEK YÜKSEKOKULU
Laboratuvar Teknolojisi (Türkçe)
MLBT 211 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İstatistik
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MLBT 211
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, istatistiğin temel kavramlarını, betimsel istatistik, çıkarım, kestirim ve öngörü bilgilerinin üretilmesinde kullanılan bazı yöntem ve teknikleri öğrencilerin kavramasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; istatistik kavramlarını, veri derleme-düzenleme, olasılık kuramı ve regresyon kuramı yöntemlerini içerir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İstatistiğin Tanımı ve Genel Kavramlar | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 1 |
2 | İstatistiğin Temel Kavramları | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 2 |
3 | Verilerin Toplanması ve Oluşturulması Yöntemleri | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 4 |
4 | Temel İstatistik Hesapları (Betimsel İstatistik) | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 5 |
5 | Olasılık Kavramı | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 6 |
6 | Dağılım Fonksiyonları | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 7 |
7 | Hipotezin Kavramı ve Sınanması | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 8 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Güven Aralığı ve Koşulları | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 9 |
10 | ANOVA Testi | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 10 |
11 | ANOVA Testi | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 10 |
12 | Ortalamaların Çoklu Karşılaştırılması | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 11 |
13 | Ki-Kare Testi | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 16 |
14 | Ki-Kare Testi | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 16 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 |
16 | Final |
Ders Kitabı | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel istatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Prof. Dr. Kadir Sümbüloğlu, Doç. Dr. Vildan Sümbüloğlu: Biyoistatistik, ISBN:975-7527-12-2 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
2
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
0
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
5
|
5
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
118
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Laboratuvar Teknolojisi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. |
X | ||||
2 | Mesleki bilgileri sentezleyebilecek, analiz edebilecek, yorumlayabilecek, sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve mesleki yasal mevzuatı takip edebilecektir. |
X | ||||
3 | Alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilecek ve sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirebilecektir. |
X | ||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olabilecek ve bunları çalışma ortamında kullanabilecektir. |
X | ||||
5 | Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. |
|||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olabilecektir. |
X | ||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilecektir. |
|||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilecektir. |
|||||
9 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Laboratuvar Teknolojisi Programı "Çıraklar Ustalara Soruyor" Etkinliği Kapsamında Dalan Kimya Ar-ge Yöneticisi Fatma Bilge'yi Ağırladı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde sürdürülmekte olan "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Dalan Kimya Ar-ge yöneticisi Fatma Bilge'yi ağırladık. 3 Mayıs
Laboratuvar Teknolojisi Programı "Çıraklar Ustalara Soruyor" Etkinliği Kapsamında Eray Güder'i Ağırladı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde sürdürülmekte olan "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Ant Teknik Satış Mühendisi Eray Güder ağırlandı. 3 Nisan tarihinde Standardizasyon ve
Laboratuvar Teknolojisi Programı "Çıraklar Ustalara Soruyor" Etkinliği Kapsamında Eser Ok'u Ağırladı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde sürdürülmekte olan "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Sistem Tıp Laboratuvarı kurucusu Eser Ok ağırlandı. 15 Mart tarihinde Laboratuvar Yönetimi dersi
Laboratuvar Teknolojisi Programı "Çıraklar Ustalara Soruyor" Etkinliği Kapsamında Alp Pekcan'ı Ağırladı.
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde sürdürülmekte olan "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Pekcan Havuzculuk'un kurucusu Makine Mühendisi Alp Pekcan'ı ağırladık. 7 Mart tarihinde Standardizasyon
Laboratuvar Teknolojisi Programı "Çıraklar Ustalara Soruyor" Etkinliği Kapsamında Gıda Mühendisi Resul Süleli'yi Ağırladı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde sürdürülmekte olan "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Gıda Mühendisi Resul Süleli ağırlandı. 5 Mart tarihinde Laboratuvar Yönetimi dersi