Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Pazarlama (Türkçe)

DT 215 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Uluslararası Satışlar ve Görüşmeler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
DT 215
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Uluslararası satış ve anlaşmalar dersinin amacı, küresel çevrede başarılı, satış yönetimine etki eden temel faktörlerin öğretilmesidir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Küresel çevreyi tanır.
  • Küresel satış örgütleri, aracıyı seçme ve iletişime geçmeyi yorumlar.
  • Küresel satış süreci ve satış anlaşmaları ifadelerini tanır.
  • Küresel satış yönetiminde kültürün rolünü açıklar.
  • Karşılıklı kültürel iletişim ve anlaşmaları karşılaştırır.
Ders Tanımı Uluslararası satış ve anlaşmalar dersi, küresel kişisel satış ve uluslararası satış yönetiminin kurallarını içermektedir. Küreselleşme, karşılıklı kültürel görüşmeler, küresel pazarların tahmin edilmesi ve tanımlanması, küresel insan kaynakları gibi küresel çevrede satış yönetimi için önem taşıyan kavramları içerir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Uluslararası pazarlama ve satış Prof. Dr. Abdullah Okumuş. Profesyonel Satış Yönetimi. http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/isletme_au/profsatisyon.pdf, sf. 12-21.
2 Uluslararası satış stratejileri Prof. Dr. Abdullah Okumuş. Profesyonel Satış Yönetimi. http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/isletme_au/profsatisyon.pdf, sf. 25-28.
3 Tüketim psikolojisi ve satın alma motifleri Prof. Dr. Abdullah Okumuş. Profesyonel Satış Yönetimi. http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/isletme_au/profsatisyon.pdf, sf. 39-50.
4 Uluslararası satış kanalları ve satış gücünü anlamak Prof. Dr. Abdullah Okumuş. Profesyonel Satış Yönetimi. http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/isletme_au/profsatisyon.pdf, sf. 51-97
5 Uluslararası satış kuralları Selling and sales management / David Jobber ; Geoff Lancaster. Harlow : Prentice Hall Financial Times. ISBN 0-273-67415-3, pp. 158-200.
6 Etik ve kurallar Selling and sales management / David Jobber ; Geoff Lancaster. Harlow : Prentice Hall Financial Times. ISBN 0-273-67415-3, pp. 200-224.
7 Ara sınav
8 Satış teknikleri Prof. Dr. Abdullah Okumuş. Profesyonel Satış Yönetimi. http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/isletme_au/profsatisyon.pdf, sf. 399-449.
9 Satış teknikleri Prof. Dr. Abdullah Okumuş. Profesyonel Satış Yönetimi. http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/isletme_au/profsatisyon.pdf, sf. 399-449.
10 Satış yönetimi, planlama ve bütçeleme Prof. Dr. Abdullah Okumuş. Profesyonel Satış Yönetimi. http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/isletme_au/profsatisyon.pdf, sf. 39-139.
11 Satış gücünün belirlenmesi ve yetiştirilmesi Prof. Dr. Abdullah Okumuş. Profesyonel Satış Yönetimi. http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/isletme_au/profsatisyon.pdf, sf. 81-203.
12 Satış gücünün motivasyonu Prof. Dr. Abdullah Okumuş. Profesyonel Satış Yönetimi. http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/isletme_au/profsatisyon.pdf, sf. 246-364.
13 Satışta performans ölçümü Prof. Dr. Abdullah Okumuş. Profesyonel Satış Yönetimi. http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/isletme_au/profsatisyon.pdf, sf. 364-387.
14 Sunum haftası
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

Prof. Dr. Abdullah Okumuş.  Profesyonel Satış Yönetimi. http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/isletme_au/profsatisyon.pdf

Altunışık, R., & İslamoğlu, A. H. (2014). Satış ve satış yönetimi. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. ISBN 9758644766

Önerilen Okumalar/Materyaller

Selling and sales management / David Jobber ; Geoff Lancaster. Harlow : Prentice Hall Financial Times. ISBN 0-273-67415-3

https://hbrturkiye.com/dergi/lokalden-globale

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
135

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.

2

Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.

3

Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

4

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.

5

Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır.

6

İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

7

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

8

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.

9

Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir.

10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.

12

Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.

13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.