Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Pazarlama (Türkçe)

MPAZ 112 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Tedarik Zinciri Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MPAZ 112
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin tedarik zinciri ile ilgili temel kavramları, tedarik zincirinin unsurlarını, tedarik zincirindeki temel sorun ve karar alanlarını tanıması, başarılı bir tedarik zincirinin nasıl planlanması ve yönetilmesi gerektiğini öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tedarik zinciri ve lojistik kavramlarını ifade edebilecek,
  • Tedarik zinciri planlaması ve yönetimini açıklayabilecek,
  • Tedarik zincirinin unsurlarını sıralayabilecek,
  • Tedarik zincirinde ortaya çıkabilecek sorunları belirleyebilecek,
  • Tedarik zinciri ile ilgili stratejiler ile teknolojik gelişmeler arasında ilişki kurabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders; tedarik zinciri faaliyetlerinin planlanması ve yönetimi konularını içermektedir. Lojistik sistemleri, sipariş yönetimi ve müşteri hizmetleri, dağıtım merkezleri ve antrepolar, lojistik maliyetleri, üçüncü parti lojistik hizmetleri, tedarikçi seçimi ve geliştirilmesi, talep yönetimi, hızlı tepki, stratejik ittifaklar ve performans ölçümleri üzerinde durulacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Tedarik zinciri ve lojistik Nebol, E. (2016). Tedarik zinciri. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 1–7). İstanbul: Nobel Yayınevi. Nebol, E. (2016). Lojistik ve lojistik operasyonlar. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 9–23). İstanbul: Nobel Yayınevi.
3 Dağıtım ve pazarlama Nebol, E. (2016). Tedarik zinciri yönetimi: Pazarlama ve dağıtım. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 25–45). İstanbul: Nobel Yayınevi.
4 Üretim Nebol, E. (2016). Tedarik zinciri yönetimi üretim. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 47–64). İstanbul:
5 Tedarik ve satın alma Nebol, E. (2016). Tedarik zinciri yönetimi: Tedarik ve satın alma. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 65–88). İstanbul: Nobel Yayınevi.
6 Stok yönetimi Nebol, E. (2016). Stok yönetimi. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 89–124). İstanbul: Nobel Yayınevi.
7 Emniyet stoku Nebol, E. (2016). Emniyet stoğu hesaplaması – bir örnek. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 269–274). İstanbul: Nobel Yayınevi.
8 Ara sınav
9 Depolar-depoculuk ve paketleme Nebol, E. (2016). Depolar ve depoculuk. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 125–146). İstanbul: Nobel Yayınevi. Nebol, E. (2016). Paketleme. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 147–152). İstanbul: Nobel Yayınevi.
10 Malzeme elleçleme ve taşıma sistemleri Nebol, E. (2016). Malzeme elleçleme. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 153–157). İstanbul: Nobel Yayınevi. Nebol, E. (2016). Taşıma sistemleri. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 159–177). İstanbul: Nobel Yayınevi.
11 Satış sonrası hizmetler Nebol, E. (2016). Satış sonrası hizmetler, bakım ve onarım, tersine lojistik. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 179–185). İstanbul: Nobel Yayınevi. Nebol, E. (2016). Tedarik zinciri ağı: Dağıtım planlaması ve yer seçimi. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 187–200). İstanbul: Nobel Yayınevi.
12 Dağıtım planlaması Nebol, E. (2016). Dağıtım modeli çözümü. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 275–281). İstanbul: Nobel Yayınevi.
13 Tedarik zincirinde entegrasyon ve bilişim sistemleri Nebol, E. (2016). Tedarik zinciri kurumsal entegrasyonu. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 201–221). İstanbul: Nobel Yayınevi. Nebol, E. (2016). Bilişim sistemleri. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 223–246). İstanbul: Nobel Yayınevi.
14 Yalın lojistik ve küresel tedarik zinciri Nebol, E. (2016). Yalın lojistik. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 247–253). İstanbul: Nobel Yayınevi. Nebol, E. (2016). Küresel tedarik zinciri. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 255–267). İstanbul: Nobel Yayınevi.
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi, Nebol E., (2016), Nobel Akademi Kitapları, ISBN 6053204039.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Lojistik Tedarik Zinciri Yönetimi, Keskin M.H., (2014), Nobel Yayıncılık, ISBN 6055426354.

Satınalma ve Tedarik Zinciri Yönetimi,  Prof. Dr. Murat Erdal, (2014), Beta Yayınları,  ISBN 6054259953.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
60
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
18
18
Final Sınavı
1
26
26
    Toplam
140

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.

X
2

Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.

X
3

Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

X
4

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.

X
5

Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır.

X
6

İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

7

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

X
8

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.

9

Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.

12

Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.

X
13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.