MESLEK YÜKSEKOKULU
Pazarlama (Türkçe)
MPAZ 201 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Marka Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MPAZ 201
|
Güz
|
1
|
2
|
2
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışmasıAnlatım / SunumSaha Çalışması / Uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilere markalaşma süreci, marka değeri, marka iletişimi ve stratejik marka yönetimi dahilinde uygulamalı eğitim verilmesi hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders ile öğrencilere marka ve ilgili kavramlar, marka yaratma stratejileri, markanın görsel ve işitsel unsurları, küresel marka yönetimi ve pazarlama programı konuları anlatılmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin ve müfredatın tanıtımı | - |
2 | Marka kavramı ve markanın pazarlama disiplinindeki yeri ve önemi | İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 1, sf. 5-12.; http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/saglikyonetimilt_ao/markayonetimi.pdf (sf. 9-35); https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/289128 (sf. 412-416) |
3 | Markalaşma süreci: Örnek durum analizi / Louis Vuitton: Lüks marka yaratım süreci | İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 2, sf. 13-22.; https://mazurkraemer.files.wordpress.com/2012/02/louisvuitton.pdf https://www.theatlantic.com/business/archive/2011/05/branding-louis-vuitton-behind-the-worlds-most-famous-luxury-label/238746/ https://en.louisvuitton.com/eng-nl/magazine/articles/brand-protection# https://www.youtube.com/watch?v=PIMpSnF0P2k |
4 | Marka kimliği: Öğeler (isim, logo/sembol, renk, slogan, ambalaj, karakter) / Örnek durum analizi (LunnScape) | Kayıkçı, P., Armağan, K., & Dal, N. E. (2019). Marka kimliğinin belirlenmesine yönelik bir çalışma: Özel eğitim kurumunda bir araştırma. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 44, sf. 375-403. |
5 | Marka sermayesi: Pazarlama programı (ürün, fiyat ve dağıtım, tutundurma) / Örnek olay çözümleme (Amazon ve perakende sektörü) | İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 2, sf. 24-32. İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 3, sf. 35-41.; Kenneth E. Clow ve Donald Baack, “Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi” (Ankara, 2016), sf. 2-24. İrfan Erdoğan, “Halkla İlişkiler” (Ankara, 2008), sf. 257-272. Filiz Balta Peltekoğlu, “Halkla İlişkiler Nedir?”, (İstanbul, 2007), sf. 360-439. Gıyasettin Tayfur, “Reklamcılık”, (Ankara, 2008), sf. 205-218. Rıdvan Bülbül, “Halkla İlişkiler” (İstanbul, 2004), sf. 191-206. Alaeddin Asna, “Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler”, (İstanbul, 2006) |
6 | Marka sermayesi: Farkındalık, sadakat, imaj ve konumlandırma / Örnek olay analizi(Türk Hava Yolları) | Brand Finance Türkiye (2020). Turkey 100 2022. https://brandirectory.com/download-report/brand-finance-turkey-100-2022-full-report-2.pdf |
7 | Ara sınav | |
8 | Marka değeri: Örnek durum analizi - Brand Finance 2022 yılı global raporu, Brand Finance 2022 yılı Türkiye raporu | İlgüner, M. (2019). Değer yaratmak. Boyut Yayın Grubu, İstanbul.; https://brandfinance.com/wp-content/uploads/1/brand_finance_global_500_2020_preview.pdf https://brandirectory.com/download-report/brand-finance-turkey-100-2020-full-report.pdf |
9 | Marka iletişimi: Reklam, halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama, dijital pazarlama (SEO, SMM, içerik ve topluluk yönetimi) | İlgüner, M. Çayıroğlu, A. (2010). Markalaşma ve reklam. İstanbul: Etap Yayınevi.; Murat Kahraman, “Sosyal Medya 101 2.0”, (İstanbul, 2014), sf. 51-80. Aybike Pelenk Özel ve Nuray Yılmaz Sert, “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçları”, (İstanbul, 2015), sf. 553-77.(2019). Değer yaratmak. Boyut Yayın Grubu, İstanbul.; https://brandfinance.com/wp-content/uploads/1/brand_finance_global_500_2020_preview.pdf https://brandirectory.com/download-report/brand-finance-turkey-100-2020-full-report.pdf |
10 | Kişisel markalaşma: Influencer, mikro ve makro ünlüler | Yaman, F. (2012). Toplumda Kişisel Marka Olmak: Türkiye'nin Kişisel Markaları. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(4), sf. 182-194. İlkay Karaduman, “Kişisel Marka Yönetimi”, Bölüm 3, 1. Basım, 2016, 42-65. |
11 | Marka araştırma çalışmaları: Nitel, nicel ve karma araştırmalar | İlgüner, M. (2019). Değer yaratmak. Boyut Yayın Grubu, İstanbul.; https://brandfinance.com/wp-content/uploads/1/brand_finance_global_500_2020_preview.pdf https://brandirectory.com/download-report/brand-finance-turkey-100-2020-full-report.pdf |
12 | Marka kampanyaları ve örnek olay analizi | Marka yaratım projesi kapsamında örnek olaylar incelenecek ve sunum öncesi son kontroller yapılacaktır. |
13 | Marka yaratım projesi: Sunum haftası | Marka yaratım projesine bireysel sunumlar sınıfta yapılacaktır. |
14 | Marka yaratım projesi: Sunum haftası | Marka yaratım projesine bireysel sunumlar sınıfta yapılacaktır. |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | - |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Ahmet Hamdi İslamoğlu & Duygu Fırat (2016), "Stratejik Marka Yönetimi", Beta Yayınları, ISBN 6053337898. David Aaker (2016), "Güçlü Markalar Yaratmak", Mediacat Kitapları, ISBN 6055755164. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | David Aaker (2016), "Markalama: Başarıya Ulaştıran 20 Temel İlke", Mediacat Kitapları, ISBN 6054584574. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
24
|
24
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
18
|
18
|
Toplam |
148
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır. |
X | ||||
2 | Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir. |
|||||
3 | Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
|||||
4 | Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer. |
|||||
5 | Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır. |
X | ||||
6 | İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır. |
X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar. |
|||||
8 | Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir. |
|||||
9 | Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir. |
X | ||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. |
|||||
11 | Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. |
|||||
12 | Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. |
X | ||||
13 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Öğrencilerimiz ile Dönem Başı Danışmanlık Toplantısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Bankacılık ve Sigortacılık ile Dış Ticaret Programları öğrencileri ile danışmanlık toplantısı gerçekleştirilmiştir. Toplantıda öğrencilere ders kayıtları, akademik
Öğrencilerimizden İzmir'in ihracat sürecine önemli destek
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu ile İzmir Ticaret Odası önderliğinde yürütülen ve bu yıl üçüncüsü tamamlanan İhracat Destek Ofisi Projesi'nde öğrencilerimiz, İzmir
Gönüllü Öğrencilerden Sosyal Sorumluluk Projeleri
IEU 200 Gönüllülük Çalışmaları dersini alan öğrencilerimiz, kendi belirledikleri konular dahilinde projelerini oluşturup sunumlarını gerçekleştirmiştir. Dersi alan toplam 33 öğrencimizin projeleri, 14
Eve kapandık, alışverişte coştuk
Türkiye’de, koronavirüsün olumlu etkilediği sektörlerin başında gelen e-ticaret, geçtiğimiz yıl yüzde 85 oranında büyüdü, 2021’deki işlem hacmi hedefi ise 400 milyar lira
Lise Öğrencileri ile Sunum Teknikleri
Sunum teknikleri dersini alan öğrencilerin kalabalık karşısında sunum, ikna ve topluluk yönetimi yeterliliklerini deneyimlemelerini sağlamak ve lise öğrencilerine üniversite deneyimi yaşatmak amacıyla
Novamarka Ajansı ile Markalaşma Üzerine
2019-2020 akademik yılı güz döneminde Marka Yönetimi dersi kapsamında konuk olan Novamarka Ajans Başkanı Onur Gürer ve Kurucu Ortak Gökhan Dilaveroğlu ile
Ortaokul ve Üniversite Öğrencileri Sunum Tekniklerinde Buluştu
İyiburnaz Ortaokulu öğrencileri ve öğretmenlerinin konuk olarak katıldığı Sunum Teknikleri dersi kapsamında, öğrencilerimiz tarafından ünlü bilim insanları, düşünür ve filozoflardan oluşan sunumlar gerçekleştirildi.