Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Pazarlama (Türkçe)

MPAZ 201 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Marka Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MPAZ 201
Güz
1
2
2
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Olgu / Vaka çalışması
Anlatım / Sunum
Saha Çalışması / Uygulama
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere markalaşma süreci, marka değeri, marka iletişimi ve stratejik marka yönetimi dahilinde uygulamalı eğitim verilmesi hedeflenmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Marka ile ilgili kavramları ve unsurları tanımlayabilecek,
  • Marka yaratma stratejileri oluşturabilecek,
  • Markaların konumlandırılmasını yorumlayabilecek,
  • Pazarlama programı oluşturabilecektir.
  • Marka iletişimini planlayabilecek,
Ders Tanımı Bu ders ile öğrencilere marka ve ilgili kavramlar, marka yaratma stratejileri, markanın görsel ve işitsel unsurları, küresel marka yönetimi ve pazarlama programı konuları anlatılmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin ve müfredatın tanıtımı -
2 Marka kavramı ve markanın pazarlama disiplinindeki yeri ve önemi İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 1, sf. 5-12.; http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/saglikyonetimilt_ao/markayonetimi.pdf (sf. 9-35); https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/289128 (sf. 412-416)
3 Markalaşma süreci: Örnek durum analizi / Louis Vuitton: Lüks marka yaratım süreci İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 2, sf. 13-22.; https://mazurkraemer.files.wordpress.com/2012/02/louisvuitton.pdf https://www.theatlantic.com/business/archive/2011/05/branding-louis-vuitton-behind-the-worlds-most-famous-luxury-label/238746/ https://en.louisvuitton.com/eng-nl/magazine/articles/brand-protection# https://www.youtube.com/watch?v=PIMpSnF0P2k
4 Marka kimliği: Öğeler (isim, logo/sembol, renk, slogan, ambalaj, karakter) / Örnek durum analizi (LunnScape) Kayıkçı, P., Armağan, K., & Dal, N. E. (2019). Marka kimliğinin belirlenmesine yönelik bir çalışma: Özel eğitim kurumunda bir araştırma. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 44, sf. 375-403.
5 Marka sermayesi: Pazarlama programı (ürün, fiyat ve dağıtım, tutundurma) / Örnek olay çözümleme (Amazon ve perakende sektörü) İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 2, sf. 24-32. İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 3, sf. 35-41.; Kenneth E. Clow ve Donald Baack, “Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi” (Ankara, 2016), sf. 2-24. İrfan Erdoğan, “Halkla İlişkiler” (Ankara, 2008), sf. 257-272. Filiz Balta Peltekoğlu, “Halkla İlişkiler Nedir?”, (İstanbul, 2007), sf. 360-439. Gıyasettin Tayfur, “Reklamcılık”, (Ankara, 2008), sf. 205-218. Rıdvan Bülbül, “Halkla İlişkiler” (İstanbul, 2004), sf. 191-206. Alaeddin Asna, “Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler”, (İstanbul, 2006)
6 Marka sermayesi: Farkındalık, sadakat, imaj ve konumlandırma / Örnek olay analizi(Türk Hava Yolları) Brand Finance Türkiye (2020). Turkey 100 2022. https://brandirectory.com/download-report/brand-finance-turkey-100-2022-full-report-2.pdf
7 Ara sınav
8 Marka değeri: Örnek durum analizi - Brand Finance 2022 yılı global raporu, Brand Finance 2022 yılı Türkiye raporu İlgüner, M. (2019). Değer yaratmak. Boyut Yayın Grubu, İstanbul.; https://brandfinance.com/wp-content/uploads/1/brand_finance_global_500_2020_preview.pdf https://brandirectory.com/download-report/brand-finance-turkey-100-2020-full-report.pdf
9 Marka iletişimi: Reklam, halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama, dijital pazarlama (SEO, SMM, içerik ve topluluk yönetimi) İlgüner, M. Çayıroğlu, A. (2010). Markalaşma ve reklam. İstanbul: Etap Yayınevi.; Murat Kahraman, “Sosyal Medya 101 2.0”, (İstanbul, 2014), sf. 51-80. Aybike Pelenk Özel ve Nuray Yılmaz Sert, “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçları”, (İstanbul, 2015), sf. 553-77.(2019). Değer yaratmak. Boyut Yayın Grubu, İstanbul.; https://brandfinance.com/wp-content/uploads/1/brand_finance_global_500_2020_preview.pdf https://brandirectory.com/download-report/brand-finance-turkey-100-2020-full-report.pdf
10 Kişisel markalaşma: Influencer, mikro ve makro ünlüler Yaman, F. (2012). Toplumda Kişisel Marka Olmak: Türkiye'nin Kişisel Markaları. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(4), sf. 182-194. İlkay Karaduman, “Kişisel Marka Yönetimi”, Bölüm 3, 1. Basım, 2016, 42-65.
11 Marka araştırma çalışmaları: Nitel, nicel ve karma araştırmalar İlgüner, M. (2019). Değer yaratmak. Boyut Yayın Grubu, İstanbul.; https://brandfinance.com/wp-content/uploads/1/brand_finance_global_500_2020_preview.pdf https://brandirectory.com/download-report/brand-finance-turkey-100-2020-full-report.pdf
12 Marka kampanyaları ve örnek olay analizi Marka yaratım projesi kapsamında örnek olaylar incelenecek ve sunum öncesi son kontroller yapılacaktır.
13 Marka yaratım projesi: Sunum haftası Marka yaratım projesine bireysel sunumlar sınıfta yapılacaktır.
14 Marka yaratım projesi: Sunum haftası Marka yaratım projesine bireysel sunumlar sınıfta yapılacaktır.
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi -
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

Ahmet Hamdi İslamoğlu & Duygu Fırat (2016), "Stratejik Marka Yönetimi", Beta Yayınları, ISBN 6053337898.

David Aaker (2016), "Güçlü Markalar Yaratmak", Mediacat Kitapları, ISBN 6055755164.

Önerilen Okumalar/Materyaller

David Aaker (2016), "Markalama: Başarıya Ulaştıran 20 Temel İlke", Mediacat Kitapları, ISBN 6054584574.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
24
24
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
12
12
Final Sınavı
1
18
18
    Toplam
148

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.

X
2

Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.

3

Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

4

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.

5

Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır.

X
6

İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

X
7

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

8

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.

9

Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.

12

Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.

X
13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.