Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Pazarlama (Türkçe)

MPAZ 206 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Küresel Pazarlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MPAZ 206
Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin küresel boyutta rekabet avantajı sağlayabilmek için şirketlerin kullandığı pazarlama politika, strateji ve taktiklerini örnek olaylar ışığında öğrenebilmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Küresel pazarlamanın önemini ifade edebilecek,
  • Ekonomik ve ticari çevrelerin küresel pazarlamaya etkisini analiz edebilecek,
  • Kültür ve küresel pazarlama stratejileri arasında ilişki kurabilecek,
  • Uluslararası pazarlara giriş stratejilerini ayırt edebilecek,
  • Pazarlama karmasını küresel pazarlara uyarlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, küresel pazarlama ile ilgili temel bilgiler ve kavramlar, uluslararası pazarlara giriş şekilleri, uluslararası ürün politikaları, uluslararası fiyatlandırma kararları ve ödeme şekilleri, uluslararası pazarlamada dağıtım kanallarının seçimi, uluslararası pazarlamada tutundurma araçları ve kararları ile uluslararası pazarlamada örgütlenme ve kontrol gibi konuları içerir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı ve küresel pazarlamaya giriş
2 Küresel pazarlama çevresi: Ekonomik çevre Küresel Pazarlama, Bölüm 1, sf: 2-25. ISBN: 978-605-320-043-7.
3 Küresel pazarlama çevresi: Ticaret çevresi Küresel Pazarlama, Bölüm 2, sf: 34-59 ISBN: 978-605-320-043-7.
4 Küresel pazarlama çevresi: Sosyal ve kültürel çevreler Küresel Pazarlama, Bölüm 3, sf: 66-94. ISBN: 978-605-320-043-7.
5 Küresel pazarlama çevresi: Siyasi, yasal ve mevzuat çevreleri Küresel Pazarlama, Bölüm 4, sf: 101-121. ISBN: 978-605-320-043-7.
6 Küresel pazarlar: Küresel bilgi sistemleri ve pazar araştırması Küresel Pazarlama, Bölüm 6, sf: 160-187. ISBN: 978-605-320-043-7.
7 Ara sınav Ara sınav yazılı olarak yapılacaktır. Sınav, 6. haftaya kadar işlenen tüm konuları içerecektir. Ara sınav, kampüste yüz yüze yapılacaktır.
8 Küresel pazarlar: Bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma Küresel Pazarlama, Bölüm 9, sf: 254-279. ISBN: 978-605-320-043-7.
9 Küresel pazarlar: İthalat, ihracat ve kaynak bulma/kullanımı Küresel Pazarlama, Bölüm 10, sf: 284-313. ISBN: 978-605-320-043-7.
10 Küresel pazarlara giriş stratejileri Küresel Pazarlama, Bölüm 11, sf: 318-345. ISBN: 978-605-320-043-7.
11 Küresel pazarlama karması: Marka ve ürün kararları Küresel Pazarlama, Bölüm 12, sf: 350-377. ISBN: 978-605-320-043-7.
12 Küresel pazarlama karması: Fiyatlandırma ve dağıtım kararları Küresel Pazarlama, Bölüm 13-14, sf: 382-434. ISBN: 978-605-320-043-7.
13 Küresel pazarlama karması: İletişim ve dijitalleşme Küresel Pazarlama, Bölüm 15, sf: 442-463. ISBN: 978-605-320-043-7.
14 Proje sunumları Dönem projesi kapsamında sunum yapılacaktır. Sunumlar, kampüste yüz yüze gerçekleştirilecektir.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı Final sınavı yazılı olarak yapılacaktır. Sınav, dönem boyunca işlenen tüm konuları içerecektir. Final sınavı, kampüste yüz yüze yapılacaktır.

 

Ders Kitabı

Küresel Pazarlama, Keegan, W. J., Green, M. C. ve Keegan, W. J., Editör: Rezan Tatlıdil, (2015), Nobel Yayın Dağıtım, ISBN 6053200437.

Hamdi İslamoğlu (2014). "Küresel Pazarlama", Beta Yayınları, 1. Baskı. ISBN: 978-605-333-199-5.

Mehmet Karafakioğlu (2019). "Küresel Pazarlama Yönetimi", Beta Yayınları, 10. Baskı. ISBN: 978-605-242-340-0.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Erdoğan Taşkın, Küresel Pazarlama, Türkmen Kitabevi, 1. Baskı, 2012.

Emrah Cengiz, Ercan Gegez, Müge Arslan, Serdar Pirtini, Mehmet Tığlı, Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri, Der Yayınları, 2007.

Ercan Gegez, Müge Arslan, Emrah Cengiz, Mert Uydacı, Küresel Pazarlama Çevresi, Der Yayınları, 2003.

Deneçli, C. (2013). Küresel markalar, yerellik ve kültürel göstergeler. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 3(1), 1-11.

İçli, G. (2001). Küreselleşme ve kültür. CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 163-172.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
8
8
Final Sınavı
1
12
12
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.

X
2

Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.

X
3

Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

X
4

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.

5

Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır.

X
6

İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

7

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

8

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.

9

Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.

12

Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.

X
13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.