Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Pazarlama (Türkçe)

RTV 215 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Güzel Konuşma Sanatı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
RTV 215
Güz/Bahar
2
0
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Gösterip yaptırma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrenciye, kelimeleri ve sesleri doğru telaffuz etmek, güzel konuşmak ve anlayarak hızlı okuma yapmak yeterlikleri kazandırılacaktır
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ses rengini, tonunu, hızını etkili ve verimli kullanabilecek,
  • Etkin konuşma sergiliyebilecek,
  • Kelimleri ve vurguları doğru telaffuz edebilecek,
  • Mesleki terminolojiye hakim olabilecektir.
Ders Tanımı Ses, diksiyon, hızlı okuma

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dil ve diksiyonun iletişimdeki önemi, dersin içeriği ve amacı, derste kullanılacak kaynaklar hakkında bilgi Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 19-77.
2 Türk Dili’nin özellikleri, yazı ve konuşma dili arasındaki farkların aktarılması Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 77-119.
3 Öğrencilerin seçtikleri metinler üzerinden konuşma örneklerinin sunumu ve konuşma kusurlarının tespiti Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 119- 136.
4 Konuşmanın en önemli ögesi olan solunum uygulamaları Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 136-162.
5 Konuşmanın etkisini artıran Vurgu, Tonlama ve Duygu çalışmaları Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 162-174.
6 Ünlü ve ünsüz harflerin çıkış yerleri ve ilgili tekerleme çalışmaları Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 174-213.
7 Türkçede ulama ve akıcılık uygulamaları Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 213-238.
8 Türk diline yabancı dillerden giren sözcüklerin doğru seslendirilmesi Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 238-266.
9 Göz hafızası ve okuma hızı konularında metin üzerinden çalışma
10 Noktalamanın konuşma ve okumaya etkileri konusunda uygulamalar Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 266-278.
11 Haber ve program metinleri üzerinden uygulama Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 266-278.
12 Doğaçlama konuşma uygulaması Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 278-295.
13 Kamera/mikrofon karşısında uygulama, haber ve program sunumu Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 278-295.
14 Stüdyoda uygulama, haber ve program sunumu Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 295-451.
15 Sınav ve değerlendirme
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
60
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
60
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
32
32
Final Sınavı
1
40
40
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.

2

Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.

3

Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

4

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.

5

Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır.

6

İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

7

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

8

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.

9

Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir.

10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.

12

Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.

13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.