MESLEK YÜKSEKOKULU
Emlak Yönetimi (Türkçe)
MEEY 206 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yerel Yönetimler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MEEY 206
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere yerel yönetim kavramının, yerel yönetimlerin öneminin ve yerel yönetim türlerinin öğretilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, yerel yönetim kavramı, Türkiye ve Dünyadaki yerel yönetim yapıları, İl Özel İdareleri, belediyeler, köy yönetimi, mahalli idare birlikleri ve mahalli idare bankacılığı konularını içerir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Genel Bilgilendirme | |
2 | Yerel Yönetim Kavramı | Ahmet Ulusoy,Tekin Akdemir. Mahalli İdareler Teori-Uygulama-Maliye, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2009. Bölüm 1 |
3 | Mahalli İdarelerin Varoluş Nedenleri | Ahmet Ulusoy,Tekin Akdemir. Mahalli İdareler Teori-Uygulama-Maliye, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2009. Bölüm 2 |
4 | Türkiye’de Yerinden Yönetim Yapıları | Ahmet Ulusoy,Tekin Akdemir. Mahalli İdareler Teori-Uygulama-Maliye, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2009. Bölüm 2 |
5 | İdareler arası İlişkilerin Düzenlenmesi | Ahmet Ulusoy,Tekin Akdemir. Mahalli İdareler Teori-Uygulama-Maliye, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2009. Bölüm 3 |
6 | Dünyada Mahalli İdareler | Ahmet Ulusoy,Tekin Akdemir. Mahalli İdareler Teori-Uygulama-Maliye, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2009. Bölüm 4 |
7 | İl Özel İdareleri | Ahmet Ulusoy,Tekin Akdemir. Mahalli İdareler Teori-Uygulama-Maliye, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2009. Bölüm 5 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Belediyeler | Ahmet Ulusoy,Tekin Akdemir. Mahalli İdareler Teori-Uygulama-Maliye, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2009. Bölüm 6 |
10 | Kentleşme Olgusu Ve Büyükşehir Belediyeleri | Ahmet Ulusoy,Tekin Akdemir. Mahalli İdareler Teori-Uygulama-Maliye, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2009. Bölüm 7 |
11 | Köyler | Ahmet Ulusoy,Tekin Akdemir. Mahalli İdareler Teori-Uygulama-Maliye, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2009. Bölüm 8 |
12 | Mahalli İdare Birlikleri | Ahmet Ulusoy,Tekin Akdemir. Mahalli İdareler Teori-Uygulama-Maliye, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2009. Bölüm 9 |
13 | Mahalli İdare Bankacılığı | Ahmet Ulusoy,Tekin Akdemir. Mahalli İdareler Teori-Uygulama-Maliye, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2009. Bölüm 10 |
14 | Mahalli İdarelerde Yeniden Yapılanma | Ahmet Ulusoy,Tekin Akdemir. Mahalli İdareler Teori-Uygulama-Maliye, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2009. Bölüm 11 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Ahmet Ulusoy,Tekin Akdemir. Mahalli İdareler Teori-Uygulama-Maliye, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9789750222955 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ruşen Keleş. Yerinden Yönetim ve Siyaset, Cem Yayınevi, İstanbul, 2009. Ramazan Şengül, Yerel Yönetimler, Umuttepe Yayınları, 2011. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Emlak ve emlak yönetimi konusunda bilgi ve beceriye sahip olmak. |
|||||
2 | Emlak sektöründeki yenilikleri takip etmek. |
|||||
3 | Takım çalışması yapabilmek ve liderlik özellikleri taşımak. |
|||||
4 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak. |
X | ||||
5 | Emlak ve emlak sektörü alanındaki teknolojik gelişmelere hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. |
X | ||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincinde olmak; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip etmek. |
|||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. |
X | ||||
8 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, emlak ve emlak yönetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak. |
|||||
9 | Disiplinlerarası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olmak ve bunları çalışma ortamında kullanabilmek. |
|||||
10 | Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetebilmek, ortaya çıkabilecek problemleri çözebilmek. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest