MESLEK YÜKSEKOKULU
Emlak Yönetimi (Türkçe)
MEEY 208 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Mimarlık ve Bina Bilgisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MEEY 208
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere mimarlık ile ilgili bina, kiriş, kolon, sütun, duvar, döşeme, çatı, vb. temel kavramları, binaya ilişkin temel bileşenleri öğretmek, kavramlar ve süreçler ile ilgili bilgi vermektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriği; binaya ilişkin temel bileşenler, kavramlar, süreçler, bina özellikleri, bina-çevre ilişkileri, binanın elemanlar düzeyinde irdelenmesidir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Genel Bilgilendirme | |
2 | Mimarlık Nedir? Mimarlığın özellikleri | Erten, E (2012), Mimarlıkta Yapı-Yapım, Birsen Yayınevi Bölüm 1 |
3 | İçmimarlık Nedir? İçmimarlığın özellikleri | Erten, E (2012), Mimarlıkta Yapı-Yapım, Birsen Yayınevi Bölüm 1 |
4 | Mimarlık Bileşenleri | Erten, E (2012), Mimarlıkta Yapı-Yapım, Birsen Yayınevi Bölüm 2-3 |
5 | Binaya İlişkin Temel Kavramlar | Erten, E (2012), Mimarlıkta Yapı-Yapım, Birsen Yayınevi Bölüm 2-3 |
6 | Yerleşim | Erten, E (2012), Mimarlıkta Yapı-Yapım, Birsen Yayınevi Bölüm 4-5 |
7 | Yapım | Erten, E (2012), Mimarlıkta Yapı-Yapım, Birsen Yayınevi Bölüm 4-5 |
8 | Mimari Planlama | Erten, E (2012), Mimarlıkta Yapı-Yapım, Birsen Yayınevi Bölüm 6 |
9 | High Tech Mimari | Erten, E (2012), Mimarlıkta Yapı-Yapım, Birsen Yayınevi Bölüm 6 |
10 | Sürdürülebilir Mimarlık | Erten, E (2012), Mimarlıkta Yapı-Yapım, Birsen Yayınevi Bölüm 7 |
11 | Evrensel Tasarım | Erten, E (2012), Mimarlıkta Yapı-Yapım, Birsen Yayınevi Bölüm 8 |
12 | Konut ve işlevler | Erten, E (2012), Mimarlıkta Yapı-Yapım, Birsen Yayınevi Bölüm 9 |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Erten, E (2012), Mimarlıkta Yapı-Yapım, Birsen Yayınevi ISBN: 9789755115825 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kuban, D.,1984, Mimarlık Kavramları; Mimarlığın Kuramsal Sözlüğüne giriş, Çevre yayınları, İstanbul. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
14
|
14
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Emlak ve emlak yönetimi konusunda bilgi ve beceriye sahip olmak. |
X | ||||
2 | Emlak sektöründeki yenilikleri takip etmek. |
X | ||||
3 | Takım çalışması yapabilmek ve liderlik özellikleri taşımak. |
|||||
4 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak. |
|||||
5 | Emlak ve emlak sektörü alanındaki teknolojik gelişmelere hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. |
X | ||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincinde olmak; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip etmek. |
|||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. |
|||||
8 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, emlak ve emlak yönetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak. |
|||||
9 | Disiplinlerarası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olmak ve bunları çalışma ortamında kullanabilmek. |
|||||
10 | Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetebilmek, ortaya çıkabilecek problemleri çözebilmek. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest