MESLEK YÜKSEKOKULU
Emlak Yönetimi (Türkçe)
MEEY 224 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Kent Analizi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MEEY 224
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrenciye kent kavramını, kentleşmeyi ve özelliklerini öğretmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, öğrenciler kent ve kentleşmenin tanımı, kentleşme nedenleri ve özellikleri işlenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kent kavramı | Kentleşme Politikası, Ruşen Keleş, İmge Kitabevi Yayınları, 2016 Bölüm 1. |
2 | Kentleşmenin tarihsel gelişimi | Kentleşme Politikası, Ruşen Keleş, İmge Kitabevi Yayınları, 2016 Bölüm 1. |
3 | Kentleşme nedenleri- Ekonomik | Kentleşme Politikası, Ruşen Keleş, İmge Kitabevi Yayınları, 2016 Bölüm 2. |
4 | Kentleşme nedenleri- Teknolojik | Kentleşme Politikası, Ruşen Keleş, İmge Kitabevi Yayınları, 2016 Bölüm 2. |
5 | Kentleşme nedenleri- Siyasal | Kentleşme Politikası, Ruşen Keleş, İmge Kitabevi Yayınları, 2016 Bölüm 2. |
6 | Kentleşme nedenleri- Sosyo Psikolojik | Kentleşme Politikası, Ruşen Keleş, İmge Kitabevi Yayınları, 2016 Bölüm 2. |
7 | Kentleşme ve Kalkınma | Kentleşme Politikası, Ruşen Keleş, İmge Kitabevi Yayınları, 2016 Bölüm 3. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Küreselleşme ve Kent | Kentleşme Politikası, Ruşen Keleş, İmge Kitabevi Yayınları, 2016 Bölüm 4. |
10 | Türkiye’de Kentleşme-Ekonomik | Kentleşme Politikası, Ruşen Keleş, İmge Kitabevi Yayınları, 2016 Bölüm 5. |
11 | Türkiye’de Kentleşme-Teknolojik | Kentleşme Politikası, Ruşen Keleş, İmge Kitabevi Yayınları, 2016 Bölüm 5. |
12 | Türkiye’de Kentleşme-Siyasal | Kentleşme Politikası, Ruşen Keleş, İmge Kitabevi Yayınları, 2016 Bölüm 6. |
13 | Türkiye’de Kentleşme-Sosyo Psikolojik | Kentleşme Politikası, Ruşen Keleş, İmge Kitabevi Yayınları, 2016 Bölüm 6. |
14 | Türkiye’de Kentleşme-Coğrafi | Kentleşme Politikası, Ruşen Keleş, İmge Kitabevi Yayınları, 2016 Bölüm 6. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Kentleşme Politikası, Ruşen Keleş, İmge Kitabevi Yayınları, 2016 ISBN : 9789755330532 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
10
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
5
|
5
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
141
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Emlak ve emlak yönetimi konusunda bilgi ve beceriye sahip olmak. |
|||||
2 | Emlak sektöründeki yenilikleri takip etmek. |
|||||
3 | Takım çalışması yapabilmek ve liderlik özellikleri taşımak. |
|||||
4 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak. |
X | ||||
5 | Emlak ve emlak sektörü alanındaki teknolojik gelişmelere hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. |
|||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincinde olmak; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip etmek. |
|||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. |
X | ||||
8 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, emlak ve emlak yönetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak. |
X | ||||
9 | Disiplinlerarası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olmak ve bunları çalışma ortamında kullanabilmek. |
|||||
10 | Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetebilmek, ortaya çıkabilecek problemleri çözebilmek. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest