MESLEK YÜKSEKOKULU
Emlak Yönetimi (Türkçe)
MINT 230 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Meslek Etiği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MINT 230
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Etik ve ahlak kavramlarını incelemek. Etik sistemlerini incelemek. Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek. Meslek etiğini incelemek. Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek. Sosyal sorumluluk kavramını incelemek. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, konular ve beklenenler | Ön hazırlık gerekmemektedir |
2 | Etik Kavramı ve Etikte Temel Kavramlar | Aydın, İ. (2016). Akademik Etik, Ankara: Pegem Akademi. ISBN 978-605-318-515-4. s.45-56. Tepe, H. (2001) (Editör). Etik ve Meslek Etikleri, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. ISBN 978-975-7748-26-7. s.27-43. Pieper, A. (2012). Etiğe Giriş, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. ISBN 978-975-539-194-6. s. 30-51. |
3 | Etik ve Ahlak Kavramları. Etik-Ahlak ayrımı | Bahar, E. (2014). Meslek Etiği, İstanbul: Detay Yayıncılık. ISBN 978-605-4940-30-1. S.-27-39. Cevizci, A. (2018). Etik-Ahlak Felsefesi, (Üçüncü baskı). İstanbul: Say Yayınları. ISBN 978-605-02-0336-3. s.11-33 |
4 | Etik Sistemleri | Öztürk Başpınar N. ve Çakıroğlu D. (2014). Meslek Etiği, s.32-40. |
5 | Bilim, Bilim Etiği ve Etik İhlâl Örnekleri | Aydın, İ. (2016). Akademik Etik, Ankara: Pegem Akademi. ISBN 978-605-318-515-4. s.65-71. Video Gösterimi: Stanley Milgram Deneyi |
6 | Etik ve Teknoloji: Teknolojik gelişmeler ve hayatımıza giren yeni etik problemler üzerine bir tartışma | İyi S. ve Tepe, H. (2013). Etik, (Üçüncü baskı). Ankara: Anadolu Üniversitesi Yayınları. ISBN 978-975-06-1030-1 s. 107-118. Video Gösterimi: Black Mirror, White Christmas. Yönetmen: Carl Tibbets |
7 | Ara Sınav | - |
8 | Meslek Etiği Kavramı | Öztürk Başpınar, N. ve Çakıroğlu, D. (2014). Meslek Etiği, (Üçüncü baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. ISBN 978-605-5426-10-1. s.59-76. |
9 | Mesleki Etik İlkeler | Bahar, E. (2014). Meslek Etiği, İstanbul: Detay Yayıncılık. ISBN 978-605-4940-30-1 S.-70-85. |
10 | Mesleki Yozlaşma ve Meslek Hayatında Etik Dışı Davranışların Sonuçları | Öztürk Başpınar, N. ve Çakıroğlu, D. (2014). Meslek Etiği, (Üçüncü baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. ISBN 978-605-5426-10-1. s.155-173. |
11 | Sosyal Sorumluluk Kavramı | Bahar, E. (2014). Meslek Etiği, İstanbul: Detay Yayıncılık. ISBN 978-605-4940-30-1 S.-125-158. |
12 | Günümüz Etik Görüşleri ve Pratik Sorunlara Bakışı | İyi S. ve Tepe, H. (2013). Etik, (Üçüncü baskı). Ankara: Anadolu Üniversitesi Yayınları. ISBN 978-975-06-1030-1 s.106-130 |
13 | Etikte Çağdaş Tartışmalar (Genetik müdahale, ölüm cezası, ötanazi, hayvan deneyleri, gözetim toplumu) | Tepe, H. (2001) (Editör). Etik ve Meslek Etikleri, (Üçüncü baskı). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. ISBN 978-975-7748-26-7. s. 67-83, 91-123, 123-141. |
14 | Sunum Haftası | - |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Öztürk Başpınar, N. ve Çakıroğlu, D. (2014). Meslek Etiği, (Üçüncü baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. ISBN 978-605-5426-10-1 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Aydın, İ. (2016). Akademik Etik, Ankara: Pegem Akademi. ISBN 978-605-318-515-4 Bahar, E. (2014). Meslek Etiği, İstanbul: Detay Yayıncılık. ISBN 978-605-4940-30-1 Cevizci, A. (2018). Etik-Ahlak Felsefesi, (Üçüncü baskı). İstanbul: Say Yayınları. ISBN 978-605-02-0336-3 İyi S. ve Tepe, H. (2013). Etik, (Üçüncü baskı). Ankara: Anadolu Üniversitesi Yayınları. ISBN 978-975-06-1030-1 Pieper, A. (2012). Etiğe Giriş, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. ISBN 978-975-539-194-6 Tepe, H. (2001) (Editör). Etik ve Meslek Etikleri, (Üçüncü baskı). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. ISBN 978-975-7748-26-7 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
5
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
5
|
5
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
89
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Emlak ve emlak yönetimi konusunda bilgi ve beceriye sahip olmak. |
|||||
2 | Emlak sektöründeki yenilikleri takip etmek. |
|||||
3 | Takım çalışması yapabilmek ve liderlik özellikleri taşımak. |
|||||
4 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak. |
|||||
5 | Emlak ve emlak sektörü alanındaki teknolojik gelişmelere hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. |
|||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincinde olmak; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip etmek. |
|||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. |
|||||
8 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, emlak ve emlak yönetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak. |
|||||
9 | Disiplinlerarası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olmak ve bunları çalışma ortamında kullanabilmek. |
|||||
10 | Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetebilmek, ortaya çıkabilecek problemleri çözebilmek. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest