
ATAER ENERJİ ELEKTRİK ÜRETİM A.Ş.’YE TEKNİK GEZİ
18 Aralık Perşembe günü, İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Elektrik Programı öğrencileri Çiğli Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'ndeydi. Bu bölgede yer ...
Dersin Adı |
Bilgisayar Destekli Tasarım
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ELKT 102
|
Bahar
|
1
|
2
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilere, bilgisayar destekli analiz ve tasarım kavramlarını tanıtmak, Proteus tasarım simülatörü ortamında, mikrodenetleyici tabanlı elektronik - kontrol sistemlerinin tasarımlarını, analizlerini ve PCB tasarımılarını öğretmek ve uygulamalar yaptırmak, açık kaynaklı Arduino geliştirme ortamında mikrodenetleyici programlamasını ve uygulamalarını yaptırmak, sıcaklık, ışık, basınç, gaz vb sensörlerin kullanımı ile ölçümler yaptırmak ve kontrol işlemleri gerçekleştirmek, Autocad çizim programının kullanımı öğretmek ve özellikle elektrik tesisatlarının çizimi ile ilgili uygulamalar yaptırmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Elektrik/Elektronik devre tasarımı ile ilgili program paketlerinin genel yapısı. Program paketini kullanarak tasarım yapma. Program paketini kullanarak devre analizi yapma. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilgisayar destekli analiz ve tasarım yöntemleri | Ders Notları, Sayfa 1-20 |
2 | Proteus ortamında elektronik devre analizi ve tasarımı | Ders Notları, Sayfa 1-20 |
3 | Proteus ortamında elektronik devre analizi ve tasarımı | Ders Notları, Sayfa 1-20 |
4 | Arduino ortamında mikrodenetleyici programlaması | Ders Notları, Sayfa 20-46 |
5 | Analog ve sayısal giriş çıkış işlemleri | Ders Notları, Sayfa 20-46 |
6 | Seri port üzerinden bilgisayar ve diğer cihazlarla haberleşme | Ders Notları, Sayfa 46-73 |
7 | Kontaktör ve röle bağlantıları ve uygulamaları | Ders Notları, Sayfa 46-73 |
8 | Ara sınav | |
9 | Sıcaklık, ışık, basınç ve gaz sensörlerinin kullanımı | Ders Notları, Sayfa 74-89 |
10 | Uygulamalar | Ders Notları, Sayfa 90-100 |
11 | Uygulamalar | Ders Notları, Sayfa 90-100 |
12 | Uygulamalar | Ders Notları, Sayfa 90-100 |
13 | Autocad yazılımının kullanımı | Ders Notları, Sayfa 100-116 |
14 | Elektrik tesisatlarının autocad ortamında çizimi | Ders Notları, Sayfa 100-116 |
15 | Elektrik tesisatlarının autocad ortamında çizimi | Ders Notları, Sayfa 100-116 |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Ders Notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | http://www.cizgi-tagem.org/?course=mikro-denetleyiciler-ve-arm-egitimi http://www.cizgi-tagem.org/?course=autocad-temel-egitimi |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
1
|
1
|
Final Sınavı |
1
|
1
|
1
|
Toplam |
92
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Mesleki alanda çözümlemeleri yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olmak |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Temel yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 | İşletim sistemi, temel ofis yazılımları ve bilgisayar genel donanımı hakkında bilgi sahibi olmak. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 | Temel fizik kavramları ve temel elektrik devre çözümleri hakkında bilgi sahibi olmak |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 | Alçak gerilim şebekesi ve elemanları hakkında bilgi sahibi olmak. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 | Analog ve Dijital Elektrik ölçü aletlerinin yapısı ve çalışma prensibi hakkında bilgi sahibi olup, kullanabilmek. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 | Doğru ve alternatif akımda kullanılan devre elemanlarını tanımak ve devre çözümlerini yapabilmek. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Elektrik makinelerinin yapısı, çalışma prensibi, sarım şekilleri ve devreye bağlantıları hakkında bilgi sahibi olmak. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
9 | Zayıf akım, kuvvetli akım, yıldırım, yangın ve güvenlik sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak, elektrik tesisat planlarını çizebilmek, elektrik tesisatının taahhüt ve keşif işlerini kavrayıp yapabilmek. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 | Çizim ve simülasyon programları ile elektrik ve elektronik devreleri tasarlamak |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
11 | Elektrikli cihaz ve sistemlerin bakım onarım ve montajını yapabilmek. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 | Otomatik kumanda sistemlerinin temel kavram ve elemanlarını bilmek. PLC sistemleri programlayabilmek. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
14 | Elektrik Enerjisi üretimi hakkında bilgi sahibi olup, iletim ve dağıtım şebekelerinde kullanılan elemanlarını tanımak. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
15 | Temel elektronik elemanlarının yapısını ve çalışmasını bilmek. Güç elektroniği elemanlarını ve kullanım özelliklerini bilmek. Mantık devre temellerini bilmek ve sayısal devre tasarımı yapabilmek. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
18 Aralık Perşembe günü, İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Elektrik Programı öğrencileri Çiğli Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'ndeydi. Bu bölgede yer ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..