
ATAER ENERJİ ELEKTRİK ÜRETİM A.Ş.’YE TEKNİK GEZİ
18 Aralık Perşembe günü, İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Elektrik Programı öğrencileri Çiğli Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'ndeydi. Bu bölgede yer ...
Dersin Adı |
Alternatif Akım Devreleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ELKT 108
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, alternatif akımda kullanılan büyüklükleri ve temel alternatif akım devre elemanlarını öğrenmesi, bir ve üç fazlı alternatif akım devrelerini çözümleyebilmesi, kompleks sayılar ile devre çözümleyebilmesi, bir ve üç fazlı alternatif akım sistemlerinde aktif, reaktif ve görünür güç hesaplayabilmesi ve ölçebilmesi, alternatif akım manyetik devrelerini çözümleyebilmesi ve deneysel uygulamalarını yapabilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Alternatif akımda kullanılan büyüklükler. Temel alternatif akım devre elemanları. Bir ve üç fazlı alternatif akım devreleri. Kompleks sayılar ile devre çözümleme. Bir ve üç fazlı alternatif akım sistemlerinde aktif, reaktif ve görünür güç hesapları ve ölçümleri. Alternatif akım manyetik devreleri. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Alternatif akımın özellikleri ve elde edilmesi, alternatif akım dalga çeşitleri, periyot, frekans, alternans, açısal hız, dalga boyu. | |
2 | Alternatif akım ani değer denklemleri, ani, ortalama, etkin ve maksimum değer hesapları. | |
3 | Alternatif akımda faz ve faz farkı, akım, gerilim ve güç fazörlerinin toplanması. | |
4 | Alternatif akımda direnç, bobin, kondansatör, aktif, reaktif, görünür güç ve güç katsayısı. | |
5 | Alternatif akım seri R-L, R-C ve R-L-C devreleri. | |
6 | Alternatif akım paralel R-L, R-C ve R-L-C devreleri. | |
7 | Alternatif akım seri ve paralel rezonans devreleri. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kompleks sayılar, çevre akımları ve düğüm gerilimleri yöntemi. | |
10 | Wheatstone köprüsü ve yıldız üçgen dönüşümü yöntemi. | |
11 | Thevenin ve Norton teoremleri. | |
12 | Üç fazlı dengeli ve dengesiz yıldız ve üçgen devreler. | |
13 | Üç fazlı sistemlerde güç ölçümü ve güç katsayısının düzeltilmesi. | |
14 | Alternatif akımda manyetik kuplajlı devreler. | |
15 | Uygulamalar | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
2
|
2
|
Final Sınavı |
1
|
2
|
2
|
Toplam |
116
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Mesleki alanda çözümlemeleri yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olmak |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 | Temel yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 | İşletim sistemi, temel ofis yazılımları ve bilgisayar genel donanımı hakkında bilgi sahibi olmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 | Temel fizik kavramları ve temel elektrik devre çözümleri hakkında bilgi sahibi olmak |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 | Alçak gerilim şebekesi ve elemanları hakkında bilgi sahibi olmak. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 | Analog ve Dijital Elektrik ölçü aletlerinin yapısı ve çalışma prensibi hakkında bilgi sahibi olup, kullanabilmek. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 | Doğru ve alternatif akımda kullanılan devre elemanlarını tanımak ve devre çözümlerini yapabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 | Elektrik makinelerinin yapısı, çalışma prensibi, sarım şekilleri ve devreye bağlantıları hakkında bilgi sahibi olmak. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 | Zayıf akım, kuvvetli akım, yıldırım, yangın ve güvenlik sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak, elektrik tesisat planlarını çizebilmek, elektrik tesisatının taahhüt ve keşif işlerini kavrayıp yapabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 | Çizim ve simülasyon programları ile elektrik ve elektronik devreleri tasarlamak |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Elektrikli cihaz ve sistemlerin bakım onarım ve montajını yapabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 | Otomatik kumanda sistemlerinin temel kavram ve elemanlarını bilmek. PLC sistemleri programlayabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
14 | Elektrik Enerjisi üretimi hakkında bilgi sahibi olup, iletim ve dağıtım şebekelerinde kullanılan elemanlarını tanımak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
15 | Temel elektronik elemanlarının yapısını ve çalışmasını bilmek. Güç elektroniği elemanlarını ve kullanım özelliklerini bilmek. Mantık devre temellerini bilmek ve sayısal devre tasarımı yapabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
18 Aralık Perşembe günü, İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Elektrik Programı öğrencileri Çiğli Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'ndeydi. Bu bölgede yer ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..