
ATAER ENERJİ ELEKTRİK ÜRETİM A.Ş.’YE TEKNİK GEZİ
18 Aralık Perşembe günü, İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Elektrik Programı öğrencileri Çiğli Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'ndeydi. Bu bölgede yer ...
Dersin Adı |
Programlanabilir Denetleyiciler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ELKT 208
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Endüstriyel otomasyonun temel cihazlarından biri olan PLC ve çevre birimlerinin kullanımı ve programlanmasının detaylı olarak öğrenilmesi ve uygulanmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders Kumanda sistemlerinin temelleri; kumanda devresi elemanları; kontaktörler,yardımcı röle,zaman rölesi, koruma röleleri ve Kumanda devrelerine ilişkin genel standartlar. Programlanabilir mantık denetleyicileri (PLC); iç yapısı, merkezi işlem birimi, giriş-çıkış arabirimi,bellek yapısı. PLC işletim sistemi ve kullanıcı programının yürütülmesi. Programlama dilleri; komut kümesi ve merdiven programı ile programlama tekniği. Temel komut kümesi, zamanlayıcı, sayısı aritmetik ve karşılaştırma fonksiyonları. PLC-PE ve PLC devre bağlantıları, iletişim arabirimleri ve protokolleri,mantık devre tasarım yöntemleri. Program denetim komutları. Master kontrol işlemi ve komutları. PLC için seçim ölçütleri ve endüstriyel uygulamaları konularını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Endüstriyel Otomasyon | |
2 | PLC'nin yapısı ve çevre elemanları | |
3 | Adresleme ve veri yapıları | |
4 | Bit Lojik Komutları | |
5 | Zamanlayıcılar | |
6 | Sayıcılar | |
7 | Karşılaştırıcılar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aktarma, Döngü ve alt program kullanımı | |
10 | Aktarma, Döngü ve alt program kullanımı | |
11 | Gerçek zaman saati | |
12 | SCR | |
13 | Matematik ve lojik işlem komutları | |
14 | Kesmeler | |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
2
|
2
|
Final Sınavı |
1
|
2
|
2
|
Toplam |
84
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Mesleki alanda çözümlemeleri yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olmak |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Temel yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 | İşletim sistemi, temel ofis yazılımları ve bilgisayar genel donanımı hakkında bilgi sahibi olmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 | Temel fizik kavramları ve temel elektrik devre çözümleri hakkında bilgi sahibi olmak |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 | Alçak gerilim şebekesi ve elemanları hakkında bilgi sahibi olmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 | Analog ve Dijital Elektrik ölçü aletlerinin yapısı ve çalışma prensibi hakkında bilgi sahibi olup, kullanabilmek. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 | Doğru ve alternatif akımda kullanılan devre elemanlarını tanımak ve devre çözümlerini yapabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Elektrik makinelerinin yapısı, çalışma prensibi, sarım şekilleri ve devreye bağlantıları hakkında bilgi sahibi olmak. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 | Zayıf akım, kuvvetli akım, yıldırım, yangın ve güvenlik sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak, elektrik tesisat planlarını çizebilmek, elektrik tesisatının taahhüt ve keşif işlerini kavrayıp yapabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 | Çizim ve simülasyon programları ile elektrik ve elektronik devreleri tasarlamak |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Elektrikli cihaz ve sistemlerin bakım onarım ve montajını yapabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 | Otomatik kumanda sistemlerinin temel kavram ve elemanlarını bilmek. PLC sistemleri programlayabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
14 | Elektrik Enerjisi üretimi hakkında bilgi sahibi olup, iletim ve dağıtım şebekelerinde kullanılan elemanlarını tanımak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
15 | Temel elektronik elemanlarının yapısını ve çalışmasını bilmek. Güç elektroniği elemanlarını ve kullanım özelliklerini bilmek. Mantık devre temellerini bilmek ve sayısal devre tasarımı yapabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
18 Aralık Perşembe günü, İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Elektrik Programı öğrencileri Çiğli Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'ndeydi. Bu bölgede yer ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..