
ATAER ENERJİ ELEKTRİK ÜRETİM A.Ş.’YE TEKNİK GEZİ
18 Aralık Perşembe günü, İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Elektrik Programı öğrencileri Çiğli Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'ndeydi. Bu bölgede yer ...
Dersin Adı |
Özel Tesisatlar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ELKT 212
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersi alan öğrenciler; kompanzasyon, paratoner, topraklama ve güvenlik tesisatlarının tesisatları için uygun malzemeyi seçecek ve uygulayabilecektir |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Kompanzasyon tesislerinin önemi, hesapları ve uygulamaları. Topraklama tesislerinin önemi, hesapları ve uygulamaları. Paratoner tesisleri uygulamaları ve güvenlik sistemleri tesisatları uygulamaları. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Alternatif akımda güç, güç üçgeni ve güç faktörü tanımları ve güç faktörünün önemi. | |
2 | Kompanzasyon işleminin gerekliliği, faydaları, gerekli kompanzasyon gücünün ihtiyacı, kompanzasyon çeşitleri, | |
3 | Harmoniklerin kompanzasyon tesislerindeki etkileri ve kompanzasyon tesislerinde rezonans olayları. | |
4 | Kompanzasyon tesisatı hesabı ve kullanılacak kompanzasyon kondansatörleri, kontaktörler ve reaktif güç kontrol rölesi özellikleri seçimi ve ayarları | |
5 | Paratoner tanımı ve görevi, yapıldığı yerler ve çeşitleri | |
6 | Paratonerlerde kullanılan elemanlar ve seçimi | |
7 | Paratoner tesisatları kurulması ve topraklama direncinin ölçülmesi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Topraklama tanımı ve çeşitleri | |
10 | Bina içi topraklama | |
11 | Topraklama ve yalıtım dirençlerinin ölçülmesi | |
12 | Hırsız alarm sistemleri, sensörler, merkezi kontrol ünitesi, alarm devresi, kesintisiz güç kaynağı ve bağlantı elemanları. Yangın alarm sistemleri, sensörler, merkezi kontrol ünitesi, alarm devresi, kesintisiz güç kaynağı ve kablolar ve bağlantı elemanları | |
13 | Kapalı devre TV sistemleri, kameralar, quad sistemi, multiplekser cihazı, kaydedici, monitörler, kesintisiz güç kaynağı, kablolar ve bağlantı elemanları | |
14 | Kartlı şifreli giriş kontrol sistemleri, manyetik kartlar, biyo-kart sistemleri, giriş okuyucuları, merkezi kontrol ünitesi, çıkış üniteleri, kesintisiz güç kaynağı, kablolar ve Bağlantı elemanları | |
15 | Mağaza güvenlik sistemleri, elektromanyetik etiketler, etiket okuyucular, merkezi kontrol ünitesi, çıkış üniteleri, kesintisiz güç kaynağı, kablolar, bağlantı elemanları ve deaktiviterler. Otomatik kapı sistemleri, elektromanyetik etiketler, etiket okuyucular, merkezi kontrol ünitesi ve çıkış üniteleri | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
2
|
2
|
Final Sınavı |
1
|
2
|
2
|
Toplam |
84
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Mesleki alanda çözümlemeleri yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olmak |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Temel yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 | İşletim sistemi, temel ofis yazılımları ve bilgisayar genel donanımı hakkında bilgi sahibi olmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 | Temel fizik kavramları ve temel elektrik devre çözümleri hakkında bilgi sahibi olmak |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 | Alçak gerilim şebekesi ve elemanları hakkında bilgi sahibi olmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 | Analog ve Dijital Elektrik ölçü aletlerinin yapısı ve çalışma prensibi hakkında bilgi sahibi olup, kullanabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 | Doğru ve alternatif akımda kullanılan devre elemanlarını tanımak ve devre çözümlerini yapabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Elektrik makinelerinin yapısı, çalışma prensibi, sarım şekilleri ve devreye bağlantıları hakkında bilgi sahibi olmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 | Zayıf akım, kuvvetli akım, yıldırım, yangın ve güvenlik sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak, elektrik tesisat planlarını çizebilmek, elektrik tesisatının taahhüt ve keşif işlerini kavrayıp yapabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
10 | Çizim ve simülasyon programları ile elektrik ve elektronik devreleri tasarlamak |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Elektrikli cihaz ve sistemlerin bakım onarım ve montajını yapabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 | Otomatik kumanda sistemlerinin temel kavram ve elemanlarını bilmek. PLC sistemleri programlayabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
14 | Elektrik Enerjisi üretimi hakkında bilgi sahibi olup, iletim ve dağıtım şebekelerinde kullanılan elemanlarını tanımak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
15 | Temel elektronik elemanlarının yapısını ve çalışmasını bilmek. Güç elektroniği elemanlarını ve kullanım özelliklerini bilmek. Mantık devre temellerini bilmek ve sayısal devre tasarımı yapabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
18 Aralık Perşembe günü, İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Elektrik Programı öğrencileri Çiğli Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'ndeydi. Bu bölgede yer ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..