Dersin Adı
|
Staj (4 hafta)
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MYST 204
|
Bahar
|
0
|
0
|
0
|
4
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
- |
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
- |
Öğretim Eleman(lar)ı
|
- |
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Stajın amacı öğrencilerin akademik çalışmalarını saha deneyimi ile güçlendirmeleridir. Staj öğrencilerin kariyere yönelik ilgilerini netleştirmeleri için önemli bir fırsattır. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Üniversite eğitimlerinde elde ettikleri kuramsal bilginin uygulamaya dönük yansımalarını değerlendirebilecektir.
- Çeşitli veri tabanları kullanarak alana özgü bilgi kaynaklarına ulaşabilecektir.
- Edindiği bilgileri resmi bir rapor halinde sunabilecektir.
- Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için tek başına ya da takım olarak seçenekler üretebilecektir.
- Staj yapılan kurum/şirkette birimler arasındaki ilişkileri tanımlayabilecektir.
- İngilizceyi verimli bir biçimde kullanabilecektir.
- Staj süresi boyunca üniversite eğitiminde verilmemiş yeni bilgi/beceri edinebilecektir.
|
Ders Tanımı
|
Staj, bölümün uygun gördüğü kurumda saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
2 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
3 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
4 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
5 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
6 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
7 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
8 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
9 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
10 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
11 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
12 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
13 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
14 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
15 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
16 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
-
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
Toplam |
0
|
0
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
-
|
-
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
-
|
-
|
Toplam |
0 |
0 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
|
0
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
-
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
-
|
|
|
Toplam |
0
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Mesleki alanda çözümlemeleri yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olmak |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Temel yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
İşletim sistemi, temel ofis yazılımları ve bilgisayar genel donanımı hakkında bilgi sahibi olmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Temel fizik kavramları ve temel elektrik devre çözümleri hakkında bilgi sahibi olmak |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Alçak gerilim şebekesi ve elemanları hakkında bilgi sahibi olmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Analog ve Dijital Elektrik ölçü aletlerinin yapısı ve çalışma prensibi hakkında bilgi sahibi olup, kullanabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Doğru ve alternatif akımda kullanılan devre elemanlarını tanımak ve devre çözümlerini yapabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Elektrik makinelerinin yapısı, çalışma prensibi, sarım şekilleri ve devreye bağlantıları hakkında bilgi sahibi olmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Zayıf akım, kuvvetli akım, yıldırım, yangın ve güvenlik sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak, elektrik tesisat planlarını çizebilmek, elektrik tesisatının taahhüt ve keşif işlerini kavrayıp yapabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Çizim ve simülasyon programları ile elektrik ve elektronik devreleri tasarlamak |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Elektrikli cihaz ve sistemlerin bakım onarım ve montajını yapabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
Otomatik kumanda sistemlerinin temel kavram ve elemanlarını bilmek. PLC sistemleri programlayabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
14 |
Elektrik Enerjisi üretimi hakkında bilgi sahibi olup, iletim ve dağıtım şebekelerinde kullanılan elemanlarını tanımak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
15 |
Temel elektronik elemanlarının yapısını ve çalışmasını bilmek. Güç elektroniği elemanlarını ve kullanım özelliklerini bilmek. Mantık devre temellerini bilmek ve sayısal devre tasarımı yapabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest