IUE’s transfer to China’s tech giant
Arda Sarıtaş, a graduate of Izmir University of Economics (IUE) Vocational School, Occupational Health and Safety Program, climbed the career ...
...
...
...
...
...
...
...
Course Name |
Personal Protectors and Equipments
|
Code
|
Semester
|
Theory
(hour/week) |
Application/Lab
(hour/week) |
Local Credits
|
ECTS
|
MISG 112
|
Spring
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Prerequisites |
None
|
|||||
Course Language |
Turkish
|
|||||
Course Type |
Required
|
|||||
Course Level |
Short Cycle
|
|||||
Mode of Delivery | face to face | |||||
Teaching Methods and Techniques of the Course | DiscussionLecture / Presentation | |||||
National Occupation Classification | - | |||||
Course Coordinator | - | |||||
Course Lecturer(s) | ||||||
Assistant(s) | - |
Course Objectives | Occupational Health and Safety Associate degree students; Here is the definition of health and wellness and the concepts of precaution. Protection policies and employee health studies. Personal protective equipment and legal regulations. Major types of PPE and places of use. It is aimed to acquire knowledge and skills about rules that should be considered in the use of PPE. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Outcomes |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Course Description | Associate Degree students will learn about the types and use of personal protective equipment used in the workplace by learning the work to be done in the workplace within the scope of work-health relationship and preventive health and safety services and basic health services. They will also learn the legal regulations with PPE. They will be able to do employee training |
|
Core Courses |
X
|
Major Area Courses | ||
Supportive Courses | ||
Media and Management Skills Courses | ||
Transferable Skill Courses |
Week | Subjects | Related Preparation | Learning Outcome |
1 | Introduction of the course and general information about personal protective equipment | Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Kişisel Koruyucu Donanımlar Kitabı, Yayın Tarihi: 23 Şubat 2018, Sy. 3-9 | |
2 | Categorization and documentation of personal protective equipment | Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Kişisel Koruyucu Donanımlar Kitabı, Yayın Tarihi: 23 Şubat 2018, Sy. 3-9 | |
3 | General specifications for personal protective equipment | Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Kişisel Koruyucu Donanımlar Kitabı, Yayın Tarihi: 23 Şubat 2018, Sy. 3-9 | |
4 | Types of personal protective equipment | Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Kişisel Koruyucu Donanımlar Kitabı, Yayın Tarihi: 23 Şubat 2018, Sy. 14-18 | |
5 | Protective Clothing | Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Kişisel Koruyucu Donanımlar Kitabı, Yayın Tarihi: 23 Şubat 2018, Sy. 18-33 | |
6 | Hand Arm Protective Equipment | Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Kişisel Koruyucu Donanımlar Kitabı, Yayın Tarihi: 23 Şubat 2018, Sy. 33-49 | |
7 | MIDTERM | ||
8 | Head Protective Equipment | Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Kişisel Koruyucu Donanımlar Kitabı, Yayın Tarihi: 23 Şubat 2018, Sy. 49-60 | |
9 | RESPIRATORY PROTECTION | Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Kişisel Koruyucu Donanımlar Kitabı, Yayın Tarihi: 23 Şubat 2018, Sy. 60-77 | |
10 | FOOT PROTECTION | Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Kişisel Koruyucu Donanımlar Kitabı, Yayın Tarihi: 23 Şubat 2018, Sy. 77-94 | |
11 | GENERAL BODY PROTECTION | Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Kişisel Koruyucu Donanımlar Kitabı, Yayın Tarihi: 23 Şubat 2018, Sy. 94-104 | |
12 | SAFETY BELT | Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Kişisel Koruyucu Donanımlar Kitabı, Yayın Tarihi: 23 Şubat 2018, Sy. 104-118 | |
13 | RULES TO BE CAREFULLY USED WITH PPE | Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Kişisel Koruyucu Donanımlar Kitabı, Yayın Tarihi: 23 Şubat 2018, Sy. 118-126 | |
14 | WORKPLACE TRIP | Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Kişisel Koruyucu Donanımlar Kitabı, Yayın Tarihi: 23 Şubat 2018, Sy. 126-174 | |
15 | GENERAL EVALUATİON | ||
16 | FINAL EXAM |
Course Notes/Textbooks | İş Sağlığı ve Güvenliği, Prof.Dr.Nazmi Bilir, Doç.Dr.Ali Naci Yıldız,2013 |
Suggested Readings/Materials | 1-Meslek hastalıkları Rehberi, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ,İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü,ANKARA. 2-Meslek hastalıkları ve işle ilgili hastalıklar tanı rehberi, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ,İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü,ANKARA 3-Çalışma Yaşamında Sağlık Gözetimi Rehberi.\nÇalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ,İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü,ANKARA |
Semester Activities | Number | Weighting | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Participation |
1
|
10
|
|||||
Laboratory / Application | |||||||
Field Work | |||||||
Quizzes / Studio Critiques | |||||||
Portfolio | |||||||
Homework / Assignments | |||||||
Presentation / Jury | |||||||
Project | |||||||
Seminar / Workshop | |||||||
Oral Exams | |||||||
Midterm |
1
|
40
|
|||||
Final Exam |
1
|
50
|
|||||
Total |
Weighting of Semester Activities on the Final Grade |
2
|
50
|
Weighting of End-of-Semester Activities on the Final Grade |
1
|
50
|
Total |
Semester Activities | Number | Duration (Hours) | Workload |
---|---|---|---|
Theoretical Course Hours (Including exam week: 16 x total hours) |
16
|
3
|
48
|
Laboratory / Application Hours (Including exam week: '.16.' x total hours) |
16
|
0
|
|
Study Hours Out of Class |
16
|
2
|
32
|
Field Work |
0
|
||
Quizzes / Studio Critiques |
0
|
||
Portfolio |
0
|
||
Homework / Assignments |
0
|
||
Presentation / Jury |
0
|
||
Project |
0
|
||
Seminar / Workshop |
0
|
||
Oral Exam |
0
|
||
Midterms |
1
|
19
|
19
|
Final Exam |
1
|
21
|
21
|
Total |
120
|
#
|
PC Sub | Program Competencies/Outcomes |
* Contribution Level
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
To have information about the concepts, methods and tools that constitute the basis of occupational health and safety. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
To be able to follow, interpret and apply legal regulations on occupational health and safety. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
To have knowledge about the dangers of chemicals and to make risk assessment. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
To be able to identify the hazards and risks in mining operations. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
To have knowledge about machines, equipment and protectors. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
To be able to organize fire fighting process as a knowledge of fire protection. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
To have knowledge about personal protectors and equipments. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
To have the consciousness of professional and ethical responsibility and has the basic legal concepts required by the profession. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
To have information about occupational accidents and occupational diseases, to identify, record and report hazards and risks in the workplace., |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using English at the general level of European Language Portfolio A2. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
To be able to organize occupational health and safety trainings by doing business planning and organization. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
To be able to work effectively in individual and multi-disciplinary teams and to be able to use them in working environment. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
To be able to direct his/her education to a further level of education. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Arda Sarıtaş, a graduate of Izmir University of Economics (IUE) Vocational School, Occupational Health and Safety Program, climbed the career ...
...
...
...
...
...
...
...
As Izmir University of Economics transforms into a world-class university, it also raises successful young people with global competence.
More..Izmir University of Economics produces qualified knowledge and competent technologies.
More..Izmir University of Economics sees producing social benefit as its reason for existence.
More..