MESLEK YÜKSEKOKULU
İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi (Türkçe)
ENR 208 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Soğutma Sistem Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ENR 208
|
Bahar
|
0
|
4
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrenciye soğutma sistemi elemanlarını uygun bir şekilde seçebilmesi için gerekli yeterlilikler kazandırılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Soğutma çevrimi, soğutma sistem elemanları, soğutma sistem tasarımında dikkat edilecek konular, soğutma yükü hesabı, ve soğutma sisteminin ana elemanlarının doğru bir şekilde seçimi hakkında bilgiler verilecektir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Soğutma çevrimi | Bölüm 1-2, Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLARI |
2 | Soğutma sistem elemanları | Bölüm 2, Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLAR |
3 | Soğutma sistem elemanları | Bölüm 2, Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLAR |
4 | Soğutma sistem tasarımında dikkat edilecek konular | Bölüm 2, Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLAR |
5 | Soğutma yükü hesabı | Ders Notları |
6 | Soğutma yükü hesabı | Ders Notları |
7 | Kompresör seçimi | Bölüm 3, Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLAR |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kondenser seçimi | Bölüm 4, Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLAR |
10 | Soğutma kulesi seçimi | Bölüm 4, Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLAR |
11 | Genleşme vanası seçimi | Bölüm 5, Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLAR |
12 | Soğutucu akışkan seçimi | Bölüm 9, Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLAR |
13 | Boruların boyutlandırılması | Bölüm 7, Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLAR |
14 | Uygulama örnekleri | Ders notları |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLARI |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ders notları |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
10
|
10
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
110
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İklimlendirme ve soğutma ile ilgili temel kavramları anlamak, bu sistemlerde kullanılan ana ve yardımcı elemanları tanımak ve fonksiyonlarını açıklamak. | |||||
2 | İklimlendirme ve soğutma uygulamalarında kullanılan alet ve cihazları tanımak ve bu sistemlerin iş güvenliği kuralları çerçevesinde, kurulumu için gereken el becerisini kazanmak (kaynak, boru kesme, bükme, havşa açma vb. işlemler). İş kazalarında ilk müdahale için gereken ilk yardım bilgisine sahip olmak. | |||||
3 | İklimlendirme ve soğutma sistemleriyle ilgili projeleri okumak, hem el ile hem de bilgisayar destekli olarak proje çizmek. | |||||
4 | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinde kullanılan elektrik kumanda ve otomatik kontrol elemanlarını ve devrelerini tanımak ve bağlantılarını yapmak. | |||||
5 | İklimlendirme, soğutma ve ısıtma sistem seçimine esas olacak şekilde ısı yüklerini ve cihaz kapasitelerini hesaplamak ve uygun kapasitede cihazı seçmek. | X | ||||
6 | Havalandırma ve kanallı iklimlendirme sistemleri için kanal sistemini boyutlandırmak ve montajını yapmak. | |||||
7 | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin (ev tipi ve ticari soğutucular, soğuk depolar, bireysel ve merkezi iklimlendirme sistemlerinin vb.) montajını yapmak, ilgili arızaları teşhis ve tamir etmek ve önleyici bakımlarını yapmak. | X | ||||
8 | Mesleği ile ilgili konular hakkında bilimsel araştırma hazırlama, sunma ve etkinlikte bulunma yeteneğini kazanmak. | X | ||||
9 | Mesleğiyle ilgili temel işletmecilik, kalite ve çevre ile ilgili bilgi donanımına sahip olmak. | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluğu kavramak ve çeşitli disiplinlerden oluşan bir ekipte çalışmak ve/veya liderlik yapabilmek. | |||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip etmek ve iletişim kurabilmek açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanmak ve çağdaş ve güncel konuları izlemek ve öğrenmek. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest