Dersin Adı |
İngilizce I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ING 101
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapSimülasyonAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | ING 101 dersi öğrencilere başlangıç (A1) düzeyinde İngilizce okuma, yazma, dinleme, konuşma dil becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Temel dil becerileri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleşik olarak başlangıç düzeyinde veren zorunlu İngilizce dersidir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Kendini ve başkalarını tanıtmak – Metinlerden ad, soyad, meslek belirlemek – Selamlaşmaları kullanmak, ülkeleri ve 0–30 arası sayıları listelemek | SFL Materials |
3 | Konuşmalardan ad ve ülke bilgisi çıkarmak – Doğru vurgu ile selamlaşma ve tanışma ifadelerini kullanmak – Temel kişisel bilgileri doğru şekilde yazmak | SFL Materials |
4 | Have got ve iyelik sıfatlarını kullanmak – Müzik metinlerinden ana noktaları belirlemek – Milliyet sözcüklerini ve haftanın günlerini kullanmak | SFL Materials |
5 | Günleri, müzik türlerini, dilleri, ülkeleri tanımak – “I am” / “I have got” ile kendini tanıtmak – Doğru yapılarla bir forum tanıtımı yazmak | SFL Materials |
6 | Geniş zaman (I, you, we, they) çekimlerini yapmak – Metinlerde aile bilgilerini belirlemek – Aile üyelerini ve eşyaları adlandırmak | SFL Materials |
7 | Aile ilişkilerini tanımak – Aileyi tanımlamak ve soruları net cevaplamak – İlgili kelime dağarcığı ile aile hakkında yazmak | SFL Materials |
8 | Geniş zaman (he, she, it); zarflar kullanmak – Programlardan rutin bilgileri çıkarmak – Zaman ifadeleri ve günlük rutin sözcükleri kullanmak | SFL Materials |
9 | Konuşmalardan rutin ayrıntıları çıkarmak – Birinin rutinini doğru vurgu ile paylaşmak – Rutinleri sıra ve zaman sözcükleriyle tanımlamak | SFL Materials |
10 | Sayılabilen/sayılamayan isimlerle miktar belirleyiciler kullanmak – Tariflerden malzemeleri belirlemek – Yiyecek, öğün ve içecekleri adlandırmak | SFL Materials |
11 | Diyaloglarda yiyecek ve içecekleri tanımak – Öğünleri net ve doğal biçimde tartışmak – Sevdiği bir öğün hakkında yazmak | SFL Materials |
12 | There is/are ve yer edatlarını kullanmak – Metinlerde oda ayrıntılarını belirlemek – Mobilya, odalar ve şehirdeki yerleri adlandırmak | SFL Materials |
13 | Yerler ve odalarla ilgili verileri çıkarmak – Odaları ve şehirleri mekânsal doğrulukla tanımlamak – Oda/şehir betimlemesi yazmak | SFL Materials |
14 | Şimdiki zaman kullanmak – İlanlardan ürün ayrıntılarını çıkarmak – Giyim ve alışveriş sözcüklerini kullanmak | SFL Materials |
15 | Giysi parçalarını ve sayıları tanımak – Şimdiki zaman ile giysileri tanımlamak – Kıyafet betimlemeleri yazmak | SFL Materials |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | SFL Materyalleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
60
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
20
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
6
|
6
|
Toplam |
90
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | İklimlendirme ve soğutma ile ilgili temel kavramları anlamak, bu sistemlerde kullanılan ana ve yardımcı elemanları tanımak ve fonksiyonlarını açıklamak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | İklimlendirme ve soğutma uygulamalarında kullanılan alet ve cihazları tanımak ve bu sistemlerin iş güvenliği kuralları çerçevesinde, kurulumu için gereken el becerisini kazanmak (kaynak, boru kesme, bükme, havşa açma vb. işlemler). İş kazalarında ilk müdahale için gereken ilk yardım bilgisine sahip olmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 | İklimlendirme ve soğutma sistemleriyle ilgili projeleri okumak, hem el ile hem de bilgisayar destekli olarak proje çizmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinde kullanılan elektrik kumanda ve otomatik kontrol elemanlarını ve devrelerini tanımak ve bağlantılarını yapmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 | İklimlendirme, soğutma ve ısıtma sistem seçimine esas olacak şekilde ısı yüklerini ve cihaz kapasitelerini hesaplamak ve uygun kapasitede cihazı seçmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 | Havalandırma ve kanallı iklimlendirme sistemleri için kanal sistemini boyutlandırmak ve montajını yapmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin (ev tipi ve ticari soğutucular, soğuk depolar, bireysel ve merkezi iklimlendirme sistemlerinin vb.) montajını yapmak, ilgili arızaları teşhis ve tamir etmek ve önleyici bakımlarını yapmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Mesleği ile ilgili konular hakkında bilimsel araştırma hazırlama, sunma ve etkinlikte bulunma yeteneğini kazanmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 | Mesleğiyle ilgili temel işletmecilik, kalite ve çevre ile ilgili bilgi donanımına sahip olmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 | Mesleki ve etik sorumluluğu kavramak ve çeşitli disiplinlerden oluşan bir ekipte çalışmak ve/veya liderlik yapabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip etmek ve iletişim kurabilmek açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
12 | Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanmak ve çağdaş ve güncel konuları izlemek ve öğrenmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..