MESLEK YÜKSEKOKULU
İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi (Türkçe)
MISG 211 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Toplam Kalite ve Yönetim Sistemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MISG 211
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | • Toplam Kalite Yönetimi felsefesinin ve ilkelerinin kavranması • Toplam Kalite Kültürünün yerleştirilmesi • Toplam Kalite Yönetimi için liderlik becerilerinin geliştirilmesi • İşletmelerde Toplam Kalite Yönetiminin uygulamalarının öğrenilmesi • Toplam Kalite Yönetim yöntemlerinin gösterilmesi |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | • Kalite Kavramı • Kalitenin Evrimi • TKY de yönetim ve liderlik • Süreç analizi ve yönetimi • Kalite operasyonu, örnek uygulamalar • TKY nin önündeki engeller |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kalite Kavramına Giriş | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
2 | Toplam Kalitenin Evrimi | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
3 | TKY’ye başlarken yönetimin rolü,Liderlik | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
4 | Süreç Analzi ve Yönetimi | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
5 | Kalite Operasyonunun oluşturulması , Örnek Uygulamalar | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
6 | Toplam Kalite Yönetimin Önündeki Engeller | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
7 | ARA SINAV | |
8 | Toplam Kalite Yönetiminin Gerekleri | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
9 | Toplam Kalite Yönetiminin Araç ve Teknikleri | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
10 | Performans Ölçme Sistemleri | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
11 | Deming Çevriminin Bir Parçası Olarak Özdeğerlendirme | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
12 | Uluslar arası Kalite Ödüllerine Bakış | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
13 | Kobiler İçin Performans Değerlendirme Model Çalışması | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
14 | Sürekli İyileştirme - KAİZEN | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
15 | FİNAL SINAVINA HAZIRLIK | |
16 | Final |
Ders Kitabı | - Mücella Tokatlıoğlu- Fırat Özel Ders Notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. MYO Müfradatına UygunToplam Kalite Yönetimi,Seçkin Yayıncılık,2013, 2. Toplam Kalite Yönetiminde Performans Ölçümü Prof. Dr. Muhittin Şimşek Yard. Doç. Mustafa Nursoy |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
118
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İklimlendirme ve soğutma ile ilgili temel kavramları anlamak, bu sistemlerde kullanılan ana ve yardımcı elemanları tanımak ve fonksiyonlarını açıklamak. | |||||
2 | İklimlendirme ve soğutma uygulamalarında kullanılan alet ve cihazları tanımak ve bu sistemlerin iş güvenliği kuralları çerçevesinde, kurulumu için gereken el becerisini kazanmak (kaynak, boru kesme, bükme, havşa açma vb. işlemler). İş kazalarında ilk müdahale için gereken ilk yardım bilgisine sahip olmak. | |||||
3 | İklimlendirme ve soğutma sistemleriyle ilgili projeleri okumak, hem el ile hem de bilgisayar destekli olarak proje çizmek. | |||||
4 | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinde kullanılan elektrik kumanda ve otomatik kontrol elemanlarını ve devrelerini tanımak ve bağlantılarını yapmak. | |||||
5 | İklimlendirme, soğutma ve ısıtma sistem seçimine esas olacak şekilde ısı yüklerini ve cihaz kapasitelerini hesaplamak ve uygun kapasitede cihazı seçmek. | |||||
6 | Havalandırma ve kanallı iklimlendirme sistemleri için kanal sistemini boyutlandırmak ve montajını yapmak. | |||||
7 | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin (ev tipi ve ticari soğutucular, soğuk depolar, bireysel ve merkezi iklimlendirme sistemlerinin vb.) montajını yapmak, ilgili arızaları teşhis ve tamir etmek ve önleyici bakımlarını yapmak. | |||||
8 | Mesleği ile ilgili konular hakkında bilimsel araştırma hazırlama, sunma ve etkinlikte bulunma yeteneğini kazanmak. | |||||
9 | Mesleğiyle ilgili temel işletmecilik, kalite ve çevre ile ilgili bilgi donanımına sahip olmak. | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluğu kavramak ve çeşitli disiplinlerden oluşan bir ekipte çalışmak ve/veya liderlik yapabilmek. | |||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip etmek ve iletişim kurabilmek açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanmak ve çağdaş ve güncel konuları izlemek ve öğrenmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest