Dersin Adı |
Ev Tipi Soğutma Sistemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MIST 110
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilere, temel mekanik sıkıştırmalı soğutma çevrimini de ifade eden ev tipi soğutma sistemi devresini kurabilmek için gerekli olan yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Soğutma sistemleri. Kabin iskelet montajı. Kompresörler, kondenserler, evaporatörler, filtreler, kılcal boru. Termikler, röleler, kapasitörler. Termostatlar, fanlar. Soğutucu akışkanlar ve yağlar. Basınçlandırma, vakumlama ve kaçak testi. Şarj, deşarj ve iyileştirme işlemleri. Basınç, sıcaklık ve akım ölçme ve değerlendirme. Teorik ve uygulamalı basınç-entalpi diyagramı. Soğutma elemanlarının ısı kapasitelerinin hesaplanması. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Soğutma Sistemleri | |
2 | Kabin İskelet Montajı | |
3 | Kompresörler ve Kondenserler | |
4 | Evaporatörler, Filtreler, Kılcal Boru | |
5 | Termikler, Röleler, Kapasitörler | |
6 | Termostatlar, Fanlar | |
7 | Soğutucu Akışkanlar ve Yağlar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Basınçlandırma, Vakumlama ve Kaçak Testi | |
10 | Şarj, Deşarj ve İyileştirme İşlemleri | |
11 | Basınç, Sıcaklık ve Akım Ölçme ve Değerlendirme | |
12 | Teorik ve Uygulamalı Basınç-Entalpi Diyagramı | |
13 | Teorik ve Uygulamalı Basınç-Entalpi Diyagramı | |
14 | Soğutma Elemanlarının Isı Kapasitelerinin Hesaplanması | |
15 | Soğutma Elemanlarının Isı Kapasitelerinin Hesaplanması | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları; YAMANDENİZ, Recep; Dora Yayıncılık |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
2
|
2
|
Final Sınavı |
1
|
2
|
2
|
Toplam |
158
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | İklimlendirme ve soğutma ile ilgili temel kavramları anlamak, bu sistemlerde kullanılan ana ve yardımcı elemanları tanımak ve fonksiyonlarını açıklamak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 | İklimlendirme ve soğutma uygulamalarında kullanılan alet ve cihazları tanımak ve bu sistemlerin iş güvenliği kuralları çerçevesinde, kurulumu için gereken el becerisini kazanmak (kaynak, boru kesme, bükme, havşa açma vb. işlemler). İş kazalarında ilk müdahale için gereken ilk yardım bilgisine sahip olmak. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 | İklimlendirme ve soğutma sistemleriyle ilgili projeleri okumak, hem el ile hem de bilgisayar destekli olarak proje çizmek. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinde kullanılan elektrik kumanda ve otomatik kontrol elemanlarını ve devrelerini tanımak ve bağlantılarını yapmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 | İklimlendirme, soğutma ve ısıtma sistem seçimine esas olacak şekilde ısı yüklerini ve cihaz kapasitelerini hesaplamak ve uygun kapasitede cihazı seçmek. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 | Havalandırma ve kanallı iklimlendirme sistemleri için kanal sistemini boyutlandırmak ve montajını yapmak. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin (ev tipi ve ticari soğutucular, soğuk depolar, bireysel ve merkezi iklimlendirme sistemlerinin vb.) montajını yapmak, ilgili arızaları teşhis ve tamir etmek ve önleyici bakımlarını yapmak. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 | Mesleği ile ilgili konular hakkında bilimsel araştırma hazırlama, sunma ve etkinlikte bulunma yeteneğini kazanmak. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 | Mesleğiyle ilgili temel işletmecilik, kalite ve çevre ile ilgili bilgi donanımına sahip olmak. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 | Mesleki ve etik sorumluluğu kavramak ve çeşitli disiplinlerden oluşan bir ekipte çalışmak ve/veya liderlik yapabilmek. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip etmek ve iletişim kurabilmek açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 | Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanmak ve çağdaş ve güncel konuları izlemek ve öğrenmek. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..