Dersin Adı |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TRH 101
|
Güz
|
2
|
0
|
2
|
1
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti Devletine geçiş sürecinde yaşanan gelişmeleri öğrencilere aktarmak, Türkiye Cumhuriyeti Devleti kurulurken geçirdiği sosyal, siyasal, eğitim ve kültürel vb. alandaki inkılapları ve bu inkılapların amacını kavratmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Lozan Barış Antlaşması’ndan günümüze Türkiye Cumhuriyeti’nin geçirdiği siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmeleri içermektedir. Atatürk ilk eve inkılaplarının anlam ve amaçlarını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin Amacı, İnkılap ve İnkılapla İlgili Kavramlar | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.14-16 |
2 | Türk İnkılabını Hazırlayan Sebepler | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.17-23 |
3 | 19. Yüzyılda Osmanlı Devletinde Gerçekleştirilen Yenilik Hareketleri | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.24-36 |
4 | Osmanlı Devletinin Son Döneminde Devleti Kurtarmaya Yönelik Fikir Akımları | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.60-69 |
5 | Birinci Dünya Savaşı Öncesinde Siyasi ve Askeri Gelişmeler | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.75-82 |
6 | Mütareke Sonrası Memleketin Durumu | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.123-150 |
7 | Mustafa Kemal’in İstanbul’daki Faaliyetleri ve İzmir'in İşgali | Alev Coşkun, Samsun’dan Önce Bilinmeyen 6 Ay, s:1-45 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mustafa Kemal'in Samsun'a Hareketi ve Anadolu’da Yürütülen Faaliyetler | Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, 30-75 |
10 | Son Osmanlı Mebusan Meclisi’nin Açılması ve Faaliyetleri | Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, 240-250 |
11 | TBMM’nin Açılması ve Çalışmaları | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.194-200 |
12 | Milli Mücadele Dönemi-Cepheler | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.211-220 |
13 | Milli Mücadele Dönemi-Cepheler | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.220-232 |
14 | Mudanya Mütarekesi ve Lozan Barış Andlaşması | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.233-243 |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Hasan Mert, Nuri Karakaş, vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 2005 Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara, 2017 Lord Kinross, Atatürk, İstanbul, 1981 Mahmut Goloğlu, Devrimler ve Tepkileri, İstanbul, 2009 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
45
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
55
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
45
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
2
|
4
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
1
|
1
|
Final Sınavı |
1
|
1
|
1
|
Toplam |
52
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | İklimlendirme ve soğutma ile ilgili temel kavramları anlamak, bu sistemlerde kullanılan ana ve yardımcı elemanları tanımak ve fonksiyonlarını açıklamak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | İklimlendirme ve soğutma uygulamalarında kullanılan alet ve cihazları tanımak ve bu sistemlerin iş güvenliği kuralları çerçevesinde, kurulumu için gereken el becerisini kazanmak (kaynak, boru kesme, bükme, havşa açma vb. işlemler). İş kazalarında ilk müdahale için gereken ilk yardım bilgisine sahip olmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 | İklimlendirme ve soğutma sistemleriyle ilgili projeleri okumak, hem el ile hem de bilgisayar destekli olarak proje çizmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinde kullanılan elektrik kumanda ve otomatik kontrol elemanlarını ve devrelerini tanımak ve bağlantılarını yapmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 | İklimlendirme, soğutma ve ısıtma sistem seçimine esas olacak şekilde ısı yüklerini ve cihaz kapasitelerini hesaplamak ve uygun kapasitede cihazı seçmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 | Havalandırma ve kanallı iklimlendirme sistemleri için kanal sistemini boyutlandırmak ve montajını yapmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin (ev tipi ve ticari soğutucular, soğuk depolar, bireysel ve merkezi iklimlendirme sistemlerinin vb.) montajını yapmak, ilgili arızaları teşhis ve tamir etmek ve önleyici bakımlarını yapmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Mesleği ile ilgili konular hakkında bilimsel araştırma hazırlama, sunma ve etkinlikte bulunma yeteneğini kazanmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 | Mesleğiyle ilgili temel işletmecilik, kalite ve çevre ile ilgili bilgi donanımına sahip olmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 | Mesleki ve etik sorumluluğu kavramak ve çeşitli disiplinlerden oluşan bir ekipte çalışmak ve/veya liderlik yapabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip etmek ve iletişim kurabilmek açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 | Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanmak ve çağdaş ve güncel konuları izlemek ve öğrenmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..