Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi (Türkçe)

TRH 101 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
TRH 101
Güz
2
0
2
1

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti Devletine geçiş sürecinde yaşanan gelişmeleri öğrencilere aktarmak, Türkiye Cumhuriyeti Devleti kurulurken geçirdiği sosyal, siyasal, eğitim ve kültürel vb. alandaki inkılapları ve bu inkılapların amacını kavratmak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tarihi belirleyen çesitli aktörleri ve faktörleri tanımlayabilecektir.
  • Bu aktörlerin ve faktörlerin oynadıgı farklı rolleri analiz edebilecektir.
  • Bagımsızlık, Özgürlük ve Ulusal Egemenlik kavramlarını yorumlayabilecektir.
  • Çagdas, Demokratik, Lâik ve Sosyal bir Hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'nin olusum sürecini degerlendirebilecektir.
  • Yeni çagın olgularını tarihî olaylarla karsılastırabilecek ve tanımlayabilecektir.
  • Milli birlik ve beraberliğin önemini kavrayabilecektir.
Ders Tanımı Lozan Barış Antlaşması’ndan günümüze Türkiye Cumhuriyeti’nin geçirdiği siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmeleri içermektedir. Atatürk ilk eve inkılaplarının anlam ve amaçlarını kapsamaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin Amacı, İnkılap ve İnkılapla İlgili Kavramlar Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s. 1-8
2 Türk İnkılabını Hazırlayan Sebepler Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.11-22
3 19. Yüzyılda Osmanlı Devletinde Gerçekleştirilen Yenilik Hareketleri Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.31-36
4 Osmanlı Devletinin Son Döneminde Devleti Kurtarmaya Yönelik Fikir Akımları Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.38-40
5 Birinci Dünya Savaşı Öncesinde Siyasi ve Askeri Gelişmeler Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.42-58
6 Milli Mücadele Dönemi-Mütareke Sonrası Memleketin Durumu Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.65-78
7 Milli Mücadeleye Hazırlık-İzmir’in İşgali ve İşgale Karşı Tepkiler Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.83-84
8 Mustafa Kemal’in İstanbul’daki Faaliyetleri Alev Coşkun, Samsun’dan Önce Bilinmeyen 6 Ay, s:1-45
9 Mustafa Kemal Önderliğinde Anadolu’da Yürütülen Faaliyetler Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, 30-75
10 Son Osmanlı Mebusan Meclisi’nin Açılması ve Faaliyetleri Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, 240-250
11 TBMM’nin Açılması ve Çalışmaları Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.118-121
12 Milli Mücadele Dönemi-Cepheler Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.133-140
13 Milli Mücadele Dönemi-Cepheler Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.133-140
14 Mudanya Mütarekesi ve Lozan Barış Andlaşması Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.165-171
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Refik Turan, Mustafa Safran, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Ankara, 2011

Önerilen Okumalar/Materyaller

Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 2005

Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara, 2017

Lord Kinross, Atatürk, İstanbul, 1981

Mahmut Goloğlu, Devrimler ve Tepkileri, İstanbul, 2009

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
-
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
1
45
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
1
1
Final Sınavı
1
1
1
    Toplam
34

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 İklimlendirme ve soğutma ile ilgili temel kavramları anlamak, bu sistemlerde kullanılan ana ve yardımcı elemanları tanımak ve fonksiyonlarını açıklamak.
2 İklimlendirme ve soğutma uygulamalarında kullanılan alet ve cihazları tanımak ve bu sistemlerin iş güvenliği kuralları çerçevesinde, kurulumu için gereken el becerisini kazanmak (kaynak, boru kesme, bükme, havşa açma vb. işlemler). İş kazalarında ilk müdahale için gereken ilk yardım bilgisine sahip olmak.
3 İklimlendirme ve soğutma sistemleriyle ilgili projeleri okumak, hem el ile hem de bilgisayar destekli olarak proje çizmek.
4 İklimlendirme ve soğutma sistemlerinde kullanılan elektrik kumanda ve otomatik kontrol elemanlarını ve devrelerini tanımak ve bağlantılarını yapmak.
5 İklimlendirme, soğutma ve ısıtma sistem seçimine esas olacak şekilde ısı yüklerini ve cihaz kapasitelerini hesaplamak ve uygun kapasitede cihazı seçmek.
6 Havalandırma ve kanallı iklimlendirme sistemleri için kanal sistemini boyutlandırmak ve montajını yapmak.
7 İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin (ev tipi ve ticari soğutucular, soğuk depolar, bireysel ve merkezi iklimlendirme sistemlerinin vb.) montajını yapmak, ilgili arızaları teşhis ve tamir etmek ve önleyici bakımlarını yapmak.
8 Mesleği ile ilgili konular hakkında bilimsel araştırma hazırlama, sunma ve etkinlikte bulunma yeteneğini kazanmak.
9 Mesleğiyle ilgili temel işletmecilik, kalite ve çevre ile ilgili bilgi donanımına sahip olmak.
10 Mesleki ve etik sorumluluğu kavramak ve çeşitli disiplinlerden oluşan bir ekipte çalışmak ve/veya liderlik yapabilmek.
11 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip etmek ve iletişim kurabilmek açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak.
12 Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanmak ve çağdaş ve güncel konuları izlemek ve öğrenmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.