İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • MESLEK YÜKSEKOKULU

    İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi (Türkçe)

    TRK 102 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Türk Dili II
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    TRK 102
    Bahar
    2
    0
    2
    1

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Türk Dili Dersi, öğrencilere Türk dilinin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermeyi;duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazandırmayı; yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla kelime hazinelerini geliştirmeyi; okudukları metinleri ya da dinledikleri programları doğru olarak anlayabilme kurallarını öğretmeyi; kişiler ve kitleler arasındaki iletişimin temeli olan dil becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Konuşmanın oluşumunu ve konuşmayı bozan etkenleri kavrar.
    • Sözlü anlatımla yazılı anlatımın farkını kavrar.
    • Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma türlerini ayırt eder.
    • Etkili dinlemenin önemini kavrar.
    • Bilimsel konuşma hazırlama yöntem ve aşamalarını uygular.
    Ders Tanımı Bu derste, öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim araçlarının etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerine çalışma yapılacak, hazırlıklı konuşma türleri(panel, sempozyum, konferans vb.) tanıtılacak, öğrenci; beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Konuşma ve Konuşmanın Oluşumu Yakıcı, A., Yücel, M., (...);Yelok,S. (2015). Sözlü Anlatım, Üniversiteler için Türkçe 2, Yargı Yayınevi, Ankara, s. 1-10/Önen, A. (2007). Türkçeyi Türkçe Konuşmak, İnkılap Yayınevi, İstanbul, s.25-32
    2 Konuşma Dilimizi İlgilendiren Yazım İlkeleri, Doğru Yazım Yakıcı, A., Yücel, M., (...);Yelok,S. (2015). Sözlü Anlatım, Üniversiteler için Türkçe 2, Yargı Yayınevi, Ankara, s. 13/Önen, A. (2007). Türkçeyi Türkçe Konuşmak, İnkılap Yayınevi, İstanbul, s.61-82
    3 Doğru Telaffuz- Diksiyon ve Önemi, Başarılı Bir Diksiyon İçin Uyulması Gereken Kurallar Yakıcı, A., Yücel, M., (...);Yelok,S. (2015). Sözlü Anlatım, Üniversiteler için Türkçe 2, Yargı Yayınevi, Ankara, s.10-12/Önen, A. (2007). Türkçeyi Türkçe Konuşmak, İnkılap Publishing, Istanbul, p.91-93
    4 Doğru Vurgu, Vurgu Çeşitleri Yakıcı, A., Yücel, M., (...);Yelok,S. (2015). Sözlü Anlatım, Üniversiteler için Türkçe 2, Yargı Yayınevi, Ankara, s. 15-20/Önen, A. (2007). Türkçeyi Türkçe Konuşmak, İnkılap Yayınevi, İstanbul, s.147-158
    5 Doğru Tonlama, Ses Değerinin Yükseltilmesi İçin Yapılması Gereken Uygulamalar Yakıcı, A., Yücel, M., (...);Yelok,S. (2015). Sözlü Anlatım, Üniversiteler için Türkçe 2, Yargı Yayınevi, Ankara, s. 21-24/Önen, A. (2007). Türkçeyi Türkçe Konuşmak, İnkılap Yayınevi, İstanbul, s.169-177
    6 Konuşma Bozuklukları ve Konuşma Bozukluklarının Giderilmesi:1. Kişilikten Kaynaklanan Konuşma Bozuklukları 2. Söyleyişle ilgili Konuşma Bozuklukları 3. Bilmemekten Kaynaklanan Konuşma Bozuklukları Yakıcı, A., Yücel, M., (...);Yelok,S. (2015). Sözlü Anlatım, Üniversiteler için Türkçe 2, Yargı Yayınevi, Ankara, s. 24-31/Önen, A. (2007). Türkçeyi Türkçe Konuşmak, İnkılap Yayınevi, İstanbul, s.55-61
    7 Başarılı Bir Konuşma İçin Gerekli Unsurlar: Beden Dilinin Kullanımı Yakıcı, A., Yücel, M., (...);Yelok,S. (2015). Sözlü Anlatım, Üniversiteler için Türkçe 2, Yargı Yayınevi, Ankara, s.32-36/Önen, A. (2007). Türkçeyi Türkçe Konuşmak, İnkılap Yayınevi, İstanbul, s.203-219
    8 Ara Sınav Haftası
    9 Etkili Dinleme Yakıcı, A., Yücel, M., (...);Yelok,S. (2015). Sözlü Anlatım, Üniversiteler için Türkçe 2, Yargı Yayınevi, Ankara, s. 53-71.
    10 Hazırlıklı Konuşma Süreci, Planlı Bir Konuşma Hazırlamak ve Tartışma: açık oturum, panel, sempozyum Yakıcı, A., Yücel, M., (...);Yelok,S. (2015). Sözlü Anlatım, Üniversiteler için Türkçe 2, Yargı Yayınevi, Ankara, S. 119-157
    11 Tartışma: forum, münazara, kolokyum Yakıcı, A., Yücel, M., (...);Yelok,S. (2015). Sözlü Anlatım, Üniversiteler için Türkçe 2, Yargı Yayınevi, Ankara, S. 158-190
    12 Sözlü Anlatım Türleri: konferans, söylev, kongre Yakıcı, A., Yücel, M., (...);Yelok,S. (2015). Sözlü Anlatım, Üniversiteler için Türkçe 2, Yargı Yayınevi, Ankara, s. 195-211
    13 İletişim ve Anlama: Anlatım, Anlam, Anlama Yakıcı, A., Yücel, M., (...);Yelok,S. (2015). Sözlü Anlatım, Üniversiteler için Türkçe 2, Yargı Yayınevi, Ankara, s.211-227
    14 Sese Dayalı Dil Yanlışları Yakıcı, A., Yücel, M., (...);Yelok,S. (2015). Sözlü Anlatım, Üniversiteler için Türkçe 2. Yargı Yayınevi, Ankara, s. 305-311.
    15 Dönemin gözden geçirilmesi -
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

    Yakıcı, A., Yücel, M., (...);Yelok,S. (2015). Türkçe 2, Sözlü Anlatım, Üniversiteler için Türkçe 2, Sözlü Anlatım. Yargı Yayınevi, Ankara. 

     

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Dönem içinde tüm Türk edebiyatı klasikleri önerilebilir. 

    Miskinler Tekkesi, Acımak (Reşat Nuri GÜNTEKİN) 

    Kürk Mantolu Madonna, Kuyucaklı Yusuf, İçimizdeki Şeytan (Sabahattin ALİ) 

    Orhan Veli Bütün Hikâyeleri(Orhan Veli KANIK )

    Dede Korkut Destanları( Oyhan Hasan BILDIRKİ, Dorlion Yayınları, 2019.)

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    2
    30
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    30
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    2
    55
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    45
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    10
    1
    10
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    2
    2
    4
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    6
    6
    Final Sınavı
    1
    10
    10
        Toplam
    62

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 İklimlendirme ve soğutma ile ilgili temel kavramları anlamak, bu sistemlerde kullanılan ana ve yardımcı elemanları tanımak ve fonksiyonlarını açıklamak.
    -
    -
    -
    -
    -
    2 İklimlendirme ve soğutma uygulamalarında kullanılan alet ve cihazları tanımak ve bu sistemlerin iş güvenliği kuralları çerçevesinde, kurulumu için gereken el becerisini kazanmak (kaynak, boru kesme, bükme, havşa açma vb. işlemler). İş kazalarında ilk müdahale için gereken ilk yardım bilgisine sahip olmak.
    -
    -
    -
    -
    -
    3 İklimlendirme ve soğutma sistemleriyle ilgili projeleri okumak, hem el ile hem de bilgisayar destekli olarak proje çizmek.
    -
    -
    -
    -
    -
    4 İklimlendirme ve soğutma sistemlerinde kullanılan elektrik kumanda ve otomatik kontrol elemanlarını ve devrelerini tanımak ve bağlantılarını yapmak.
    -
    -
    -
    -
    -
    5 İklimlendirme, soğutma ve ısıtma sistem seçimine esas olacak şekilde ısı yüklerini ve cihaz kapasitelerini hesaplamak ve uygun kapasitede cihazı seçmek.
    -
    -
    -
    -
    -
    6 Havalandırma ve kanallı iklimlendirme sistemleri için kanal sistemini boyutlandırmak ve montajını yapmak.
    -
    -
    -
    -
    -
    7 İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin (ev tipi ve ticari soğutucular, soğuk depolar, bireysel ve merkezi iklimlendirme sistemlerinin vb.) montajını yapmak, ilgili arızaları teşhis ve tamir etmek ve önleyici bakımlarını yapmak.
    -
    -
    -
    -
    -
    8 Mesleği ile ilgili konular hakkında bilimsel araştırma hazırlama, sunma ve etkinlikte bulunma yeteneğini kazanmak.
    -
    -
    -
    -
    -
    9 Mesleğiyle ilgili temel işletmecilik, kalite ve çevre ile ilgili bilgi donanımına sahip olmak.
    -
    -
    -
    -
    -
    10 Mesleki ve etik sorumluluğu kavramak ve çeşitli disiplinlerden oluşan bir ekipte çalışmak ve/veya liderlik yapabilmek.
    -
    -
    -
    -
    -
    11 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip etmek ve iletişim kurabilmek açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak.
    -
    -
    -
    -
    -
    12 Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanmak ve çağdaş ve güncel konuları izlemek ve öğrenmek.
    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin