MESLEK YÜKSEKOKULU
İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
MINT 230 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Meslek Etiği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MINT 230
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Etik ve ahlak kavramlarını incelemek. Etik sistemlerini incelemek. Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek. Meslek etiğini incelemek. Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek. Sosyal sorumluluk kavramını incelemek. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, konular ve beklenenler | Ön hazırlık gerekmemektedir |
2 | Etik Kavramı ve Etikte Temel Kavramlar | Aydın, İ. (2016). Akademik Etik, Ankara: Pegem Akademi. ISBN 978-605-318-515-4. s.45-56. Tepe, H. (2001) (Editör). Etik ve Meslek Etikleri, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. ISBN 978-975-7748-26-7. s.27-43. Pieper, A. (2012). Etiğe Giriş, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. ISBN 978-975-539-194-6. s. 30-51. |
3 | Etik ve Ahlak Kavramları. Etik-Ahlak ayrımı | Bahar, E. (2014). Meslek Etiği, İstanbul: Detay Yayıncılık. ISBN 978-605-4940-30-1. S.-27-39. Cevizci, A. (2018). Etik-Ahlak Felsefesi, (Üçüncü baskı). İstanbul: Say Yayınları. ISBN 978-605-02-0336-3. s.11-33 |
4 | Etik Sistemleri | Öztürk Başpınar N. ve Çakıroğlu D. (2014). Meslek Etiği, s.32-40. |
5 | Bilim, Bilim Etiği ve Etik İhlâl Örnekleri | Aydın, İ. (2016). Akademik Etik, Ankara: Pegem Akademi. ISBN 978-605-318-515-4. s.65-71. Video Gösterimi: Stanley Milgram Deneyi |
6 | Etik ve Teknoloji: Teknolojik gelişmeler ve hayatımıza giren yeni etik problemler üzerine bir tartışma | İyi S. ve Tepe, H. (2013). Etik, (Üçüncü baskı). Ankara: Anadolu Üniversitesi Yayınları. ISBN 978-975-06-1030-1 s. 107-118. Video Gösterimi: Black Mirror, White Christmas. Yönetmen: Carl Tibbets |
7 | Ara Sınav | - |
8 | Meslek Etiği Kavramı | Öztürk Başpınar, N. ve Çakıroğlu, D. (2014). Meslek Etiği, (Üçüncü baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. ISBN 978-605-5426-10-1. s.59-76. |
9 | Mesleki Etik İlkeler | Bahar, E. (2014). Meslek Etiği, İstanbul: Detay Yayıncılık. ISBN 978-605-4940-30-1 S.-70-85. |
10 | Mesleki Yozlaşma ve Meslek Hayatında Etik Dışı Davranışların Sonuçları | Öztürk Başpınar, N. ve Çakıroğlu, D. (2014). Meslek Etiği, (Üçüncü baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. ISBN 978-605-5426-10-1. s.155-173. |
11 | Sosyal Sorumluluk Kavramı | Bahar, E. (2014). Meslek Etiği, İstanbul: Detay Yayıncılık. ISBN 978-605-4940-30-1 S.-125-158. |
12 | Günümüz Etik Görüşleri ve Pratik Sorunlara Bakışı | İyi S. ve Tepe, H. (2013). Etik, (Üçüncü baskı). Ankara: Anadolu Üniversitesi Yayınları. ISBN 978-975-06-1030-1 s.106-130 |
13 | Etikte Çağdaş Tartışmalar (Genetik müdahale, ölüm cezası, ötanazi, hayvan deneyleri, gözetim toplumu) | Tepe, H. (2001) (Editör). Etik ve Meslek Etikleri, (Üçüncü baskı). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. ISBN 978-975-7748-26-7. s. 67-83, 91-123, 123-141. |
14 | Sunum Haftası | - |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Öztürk Başpınar, N. ve Çakıroğlu, D. (2014). Meslek Etiği, (Üçüncü baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. ISBN 978-605-5426-10-1 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Aydın, İ. (2016). Akademik Etik, Ankara: Pegem Akademi. ISBN 978-605-318-515-4 Bahar, E. (2014). Meslek Etiği, İstanbul: Detay Yayıncılık. ISBN 978-605-4940-30-1 Cevizci, A. (2018). Etik-Ahlak Felsefesi, (Üçüncü baskı). İstanbul: Say Yayınları. ISBN 978-605-02-0336-3 İyi S. ve Tepe, H. (2013). Etik, (Üçüncü baskı). Ankara: Anadolu Üniversitesi Yayınları. ISBN 978-975-06-1030-1 Pieper, A. (2012). Etiğe Giriş, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. ISBN 978-975-539-194-6 Tepe, H. (2001) (Editör). Etik ve Meslek Etikleri, (Üçüncü baskı). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. ISBN 978-975-7748-26-7 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
5
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
5
|
5
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
89
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İnşaat teknolojisi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak |
X | ||||
2 | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri yorumlayabilmek ve teknolojileri uygulayabilmek |
X | ||||
3 | Alanıyla ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak |
X | ||||
4 | Alanında yapılan imalatların kontrolü ve belgelendirmesini yapabilmek |
|||||
5 | Alanıyla ilgili problemleri tanımlayabilmek ve çözüm üretebilmek |
X | ||||
6 | Alanıyla ilgili proje yapabilmek veya yapılan projelerde sorumluluk alabilmek |
X | ||||
7 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak |
X | ||||
8 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak |
X | ||||
9 | İngilizceyi Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanı ile ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak |
|||||
10 | İnşaat teknolojisi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
|||||
11 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İnşaat Teknolojisi Öğrencileri Ege Seramik Üretim Tesisinde
MINT 103 kodlu Yapı Malzemeleri dersi kapsamında İnşaat Teknolojisi Programı öğrencileriyle Kemalpaşa'daki Ege Seramik üretim fabrikası ziyaret edildi.
Tuğla Duvar Örme Yarışması-TUKSAD
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Mimarlık ve Yapı Programları tarafından “Tuğla Duvar Örme Yarışması” düzenlendi. Yarışmaya başlamadan önce farklı tuğla çeşitleriyle duvar
B'i tasarım MYO: Öz'e dönüş
İEU MYO Mimarlık ve Yapı programları tarafından bu yıl beşincisi düzenlenecek olan Tasarım, Mimarlık ve Yapı sektörünün değerli temsilcilerini ve Meslek Yüksekokulu
SIKA Firmasıyla su yalıtımına yönelik teorik ve uygulamalı eğitim
İEU MYO İnşaat Teknolojisi Programı öğrencileri için “Yalıtım Teknolojisi “ dersi kapsamında SIKA Firması işbirliği ile su yalıtımına yönelik seminer düzenlendi. Ürün
DOKA Kalıp ve İskeleleri Sistemleri Betonarme dersimizin konuğu oldu.
İnşaat mühendisi Sercan Tığlı ve inşaat mühendisi Gizem Kalan tarafından verilen seminerde, kalıp ve iskele tanıtımı, kalıbı oluşturan bileşenler ve özellikleri, endüstriyel inşaat
MAPEI Yalıtım Malzemelerine Yönelik Teorik ve Uygulamalı Eğitim
Yalıtım Teknolojisi dersi kapsamında MAPEI Firması eğitim koordinatörü Elif Aka tarafından inşaat teknolojisi programı 2.sınıf öğrencilerine öncelikle su ve ısı yalıtımına yönelik
YTONG Gazbeton Yapı Malzemesine Yönelik Teorik ve Uygulamalı Eğitim
İEU MYO İnşaat Teknolojisi Programı öğrencileri için “Yapı Malzemeleri “ dersi kapsamında Ytong Firması işbirliği ile gazbeton yapı malzemesine yönelik çalışma yapıldı.
SIKA Firmasıyla zemin kaplamaları ve yangın yalıtımına yönelik teorik ve uygulamalı eğitim
İEU MYO İnşaat Teknolojisi Programı öğrencileri için “Yalıtım Teknolojisi “ dersi kapsamında SIKA Firması işbirliği ile zemin kaplamaları ve yangın yalıtımına yönelik