VOCATIONAL SCHOOL
Department of Call Center Services (Turkish)
MCMH 205 | Course Introduction and Application Information
Course Name |
Persuasion and Persuasion Psychology
|
Code
|
Semester
|
Theory
(hour/week) |
Application/Lab
(hour/week) |
Local Credits
|
ECTS
|
MCMH 205
|
Fall
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Prerequisites |
None
|
|||||
Course Language |
Turkish
|
|||||
Course Type |
Required
|
|||||
Course Level |
Short Cycle
|
|||||
Mode of Delivery | - | |||||
Teaching Methods and Techniques of the Course | - | |||||
Course Coordinator | - | |||||
Course Lecturer(s) | ||||||
Assistant(s) | - |
Course Objectives | In this course, students are intended to be informed about the importance of communication and persuasion in the call center industry. |
Learning Outcomes |
The students who succeeded in this course;
|
Course Description | The main contents of this course are; the concept of persuasion, the relation between the elements of advertising and marketing communication, the theories explaining the functioning of persuasion and preparation of persuasive messages. |
|
Core Courses |
X
|
Major Area Courses | ||
Supportive Courses | ||
Media and Management Skills Courses | ||
Transferable Skill Courses |
WEEKLY SUBJECTS AND RELATED PREPARATION STUDIES
Week | Subjects | Related Preparation |
1 | Introduction to the course | |
2 | Rhetoric | Altınörs, A. (2011). Platon ile Aristoteles’in retorik anlayışlarının karşılaştırılması. Ekev Akademi Dergisi, 15(49), 81–92. Çadırcı, A. (2010). Retorik–Aristoteles. Hukuk Gündemi Dergisi, 1, 90–99. |
3 | Social influence | Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Sosyal etki ve uyma. Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi, 67–100. Yıldız, M. (2016). Sosyal etki süreçlerinin ‘Tehlikeli Oyun: Dalga’ filmi bağlamında incelenmesi. Zeitschrift für die Welt der Türken, 8(1), 41–65. |
4 | Attitude | Gerrig, R. J., & Zimbardo, P. G. (2012). Tutumlar, tutum değişmesi ve eylem. Psikolojiye Giriş: Psikoloji ve Yaşam. İstanbul: Nobel Yayınları, 523–527. Demirtaş, H. A. (2004). Temel ikna teknikleri: Tutum oluşturma ve tutum değiştirme süreçlerindeki etkilerinin altında yatan nedenler üzerine bir derleme. İletişim, 19, 73–90. |
5 | Communication and propaganda | Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). İletişim ve propaganda: Tutum değiştirme süreci. Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi, 179–201. |
6 | Midterm exam | |
7 | Persuasion knowledge model | Aytekin, P., & Ay, C. (2014). İkna bilgi modeli. Pazarlama Teorisi. İstanbul: MediaCat, 343–372. |
8 | Weapons of influence | Cialdini, R. B. (2018). Etkinin silahları. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 21–42. |
9 | Reciprocation | Cialdini, R. B. (2018). Karşılıkta bulunma: Bildiğimiz ver ve al… ve al. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 45–90. |
10 | Commitment and consistency | Cialdini, R. B. (2018). Bağlılık ve tutarlılık Aklın canavarları. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 93–157. |
11 | Social proof | Cialdini, R. B. (2018). Toplumsal kanıt: Gerçek “biziz”. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 161–220. |
12 | Liking and authority | Cialdini, R. B. (2018). Sevgi: Dost hırsız. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 223–270. Cialdini, R. B. (2018). Otorite: Yönlendirilmiş saygı. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 273–305. |
13 | Scarcity | Cialdini, R. B. (2018). Azlık: Birkaç kuralı. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 309–350. |
14 | Unity | Cialdini, R. B. (2018). Anlık Etki: Otomatik Çağın İlkel Rızası. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 353–362. |
15 | Review of the semester | |
16 | Final exam |
Course Notes/Textbooks | Cialdini, R. B. (2018). İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat. |
Suggested Readings/Materials | Altınörs, A. (2011). Platon ile Aristoteles’in retorik anlayışlarının karşılaştırılması. Ekev Akademi Dergisi, 15(49), 81–92. Aytekin, P., & Ay, C. (2014). Pazarlama Teorisi. İstanbul: MediaCat. Çadırcı, A. (2010). Retorik–Aristoteles. Hukuk Gündemi Dergisi, 1, 90–99. Demirtaş, H. A. (2004). Temel ikna teknikleri: Tutum oluşturma ve tutum değiştirme süreçlerindeki etkilerinin altında yatan nedenler üzerine bir derleme. İletişim, 19, 73–90. Gerrig, R. J., & Zimbardo, P. G. (2012). Tutumlar, tutum değişmesi ve eylem. Psikolojiye Giriş: Psikoloji ve Yaşam. İstanbul: Nobel Yayınları, 523–527. Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi. Yıldız, M. (2016). Sosyal etki süreçlerinin ‘Tehlikeli Oyun: Dalga’ filmi bağlamında incelenmesi. Zeitschrift für die Welt der Türken, 8(1), 41–65. |
EVALUATION SYSTEM
Semester Activities | Number | Weigthing |
Participation | ||
Laboratory / Application | ||
Field Work | ||
Quizzes / Studio Critiques |
1
|
10
|
Portfolio | ||
Homework / Assignments | ||
Presentation / Jury |
1
|
30
|
Project | ||
Seminar / Workshop | ||
Oral Exams | ||
Midterm |
1
|
25
|
Final Exam |
1
|
35
|
Total |
Weighting of Semester Activities on the Final Grade |
3
|
65
|
Weighting of End-of-Semester Activities on the Final Grade |
1
|
35
|
Total |
ECTS / WORKLOAD TABLE
Semester Activities | Number | Duration (Hours) | Workload |
---|---|---|---|
Theoretical Course Hours (Including exam week: 16 x total hours) |
16
|
2
|
32
|
Laboratory / Application Hours (Including exam week: '.16.' x total hours) |
16
|
0
|
|
Study Hours Out of Class |
15
|
2
|
30
|
Field Work |
0
|
||
Quizzes / Studio Critiques |
1
|
2
|
2
|
Portfolio |
0
|
||
Homework / Assignments |
0
|
||
Presentation / Jury |
1
|
20
|
20
|
Project |
5
|
0
|
|
Seminar / Workshop |
0
|
||
Oral Exam |
0
|
||
Midterms |
1
|
20
|
20
|
Final Exam |
1
|
25
|
25
|
Total |
129
|
COURSE LEARNING OUTCOMES AND PROGRAM QUALIFICATIONS RELATIONSHIP
#
|
Program Competencies/Outcomes |
* Contribution Level
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | To able to learn the concepts, methods and tools of Call Center Services |
X | ||||
2 | To be able to interpret and evaluate data in the call center area using basic knowledge of sales techniques and customer relationship management. |
X | ||||
3 | To be able to analyze and create strategy, cost, income and quality measures. |
|||||
4 | To be able to critically evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field of call center services. |
X | ||||
5 | To be able to produce practical solutions to complex problems that are encountered and unpredicted in practice and ability to have make the right decision. |
X | ||||
6 | To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues as determined by the European Language Portfolio A2 level. |
|||||
7 | To be able to internalize the need to obey the values of business ethics and will be able to have and apply the social, scientific and ethical values in the stages of the collection of data, interpretation, dissemination and implementation. |
X | ||||
8 | To be able to use informatics and communication technologies with computer programs in a level that required by the Call Center Services field. |
|||||
9 | To be able to adopt a lifelong learning approach, and will be able to do studies for renewing and improving their knowledge continuously. |
X | ||||
10 | To be able to work efficiently and effectively, learn how to be a team member, take responsibilities, be open minded, constructive, open to criticism and have self confidence |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest