VOCATIONAL SCHOOL
Department of Call Center Services (Turkish)
MPAZ 114 | Course Introduction and Application Information
Course Name |
Social Psychology
|
Code
|
Semester
|
Theory
(hour/week) |
Application/Lab
(hour/week) |
Local Credits
|
ECTS
|
MPAZ 114
|
Fall/Spring
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Prerequisites |
None
|
|||||
Course Language |
Turkish
|
|||||
Course Type |
Elective
|
|||||
Course Level |
-
|
|||||
Mode of Delivery | - | |||||
Teaching Methods and Techniques of the Course | - | |||||
Course Coordinator | ||||||
Course Lecturer(s) | ||||||
Assistant(s) | - |
Course Objectives | |
Learning Outcomes |
The students who succeeded in this course;
|
Course Description |
|
Core Courses | |
Major Area Courses | ||
Supportive Courses | ||
Media and Management Skills Courses | ||
Transferable Skill Courses |
WEEKLY SUBJECTS AND RELATED PREPARATION STUDIES
Week | Subjects | Related Preparation |
1 | Introduction to the course | |
2 | History of social psychology | Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Sosyal psikoloji nedir? In Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş (pp. 21–37). İstanbul: Evrim Yayınevi. Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2012). Sosyal psikolojiye giriş. In Sosyal Psikoloji (pp. 27–68). İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
3 | Research methods in social psychology | Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Sosyal psikoloji araştırmalarında yöntem ve örnekler. In Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş (pp. 39–65). İstanbul: Evrim Yayınevi. Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2012). Yöntem: Sosyal psikolojide araştırma yöntemleri. In Sosyal Psikoloji (pp. 69–120). İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
4 | Social influence | Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Sosyal etki ve uyma. In Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş (pp. 67–100). İstanbul: Evrim Yayınevi. Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2012). Uyma: Davranışları etkileme. In Sosyal Psikoloji (pp. 417–494). İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
5 | Social cognition and perception | Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Sosyal biliş. In Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş (pp. 101–128). İstanbul: Evrim Yayınevi. Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2012). Sosyal algı: Başka insanları nasıl algılıyoruz? In Sosyal Psikoloji (pp. 179–238). İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
6 | Midterm exam | |
7 | Attitude | Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Tutum ve tutum değişimine kuramsal yaklaşımlar. In Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş (pp. 129–178). İstanbul: Evrim Yayınevi. Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2012). Tutumlar ve tutum değişimi: Düşünce ve duyguları etkilemek. In Sosyal Psikoloji (pp. 353–416). İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
8 | Psychosocial development and the self | Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Sosyalleşme ve sosyal gelişim. In Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş (pp. 219–246). İstanbul: Evrim Yayınevi. Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Benlik. In Dünden Bugü-ne İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş (pp. 247–270). İstanbul: Evrim Yayınevi. |
9 | Interpersonal attraction, romantic relationship and love | Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2012). Kişilerarası çekim: İlk izlenimlerden yakın ilişkilere. In Sosyal Psikoloji (pp. 557–620). İstanbul: Kaknüs Yayınları. Atak, H., & Taştan, N. (2012). Romantik ilişkiler ve aşk. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 4(4), 520–546. Sümer, N., & Güngör, D. (1999). Yetişkin bağlanma stilleri ölçeklerinin Türk örneklemi üzerinde psikometrik değerlendirmesi ve kültürlerarası bir kaşılaştırma. Türk Psikoloji Dergisi, 14, 71–106. |
10 | Aggression and prejudice | Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2012). Saldırganlık: Neden başkalarının canını yakarız? In Sosyal Psikoloji (pp. 673–742). İstanbul: Kaknüs Yayınları. Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2012). Önyargı: Nedenleri ve tedavi yöntemleri. In Sosyal Psikoloji (pp. 743–816). İstanbul: Kaknüs Yayınları. Madran, H. A. D. (1992). Buss–Perry saldırganlık ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 23, 1–6. |
11 | Gender psychology | Helgeson, V. S. (2012). The Psychology of Gender. New Jersey: Pearson. |
12 | Social psychology in social networking sites | Tosun, L. P. (2017). "Sanal" Ortamda "Gerçek" Kişiler: Sosyal Ağlar ve Sosyal Psikoloji. Ankara: Nobel. |
13 | Student presentations | |
14 | Student presentations | |
15 | Review of the course | |
16 | Final exam |
Course Notes/Textbooks | Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi. Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2012). Sosyal Psikoloji. İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
Suggested Readings/Materials | Atak, H., & Taştan, N. (2012). Romantik ilişkiler ve aşk. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 4(4), 520–546. Helgeson, V. S. (2012). The Psychology of Gender. New Jersey: Pearson. Madran, H. A. D. (1992). Buss–Perry saldırganlık ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 23, 1–6. Sümer, N., & Güngör, D. (1999). Yetişkin bağlanma stilleri ölçeklerinin Türk örneklemi üzerinde psikometrik değerlendirmesi ve kültürlerarası bir kaşılaştırma. Türk Psikoloji Dergisi, 14, 71–106. Tosun, L. P. (2017). "Sanal" Ortamda "Gerçek" Kişiler: Sosyal Ağlar ve Sosyal Psikoloji. Ankara: Nobel. |
EVALUATION SYSTEM
Semester Activities | Number | Weigthing |
Participation | ||
Laboratory / Application | ||
Field Work | ||
Quizzes / Studio Critiques | ||
Portfolio | ||
Homework / Assignments | ||
Presentation / Jury | ||
Project | ||
Seminar / Workshop | ||
Oral Exams | ||
Midterm |
2
|
60
|
Final Exam |
1
|
40
|
Total |
Weighting of Semester Activities on the Final Grade |
2
|
60
|
Weighting of End-of-Semester Activities on the Final Grade |
1
|
40
|
Total |
ECTS / WORKLOAD TABLE
Semester Activities | Number | Duration (Hours) | Workload |
---|---|---|---|
Theoretical Course Hours (Including exam week: 16 x total hours) |
16
|
3
|
48
|
Laboratory / Application Hours (Including exam week: '.16.' x total hours) |
16
|
0
|
|
Study Hours Out of Class |
14
|
3
|
42
|
Field Work |
0
|
||
Quizzes / Studio Critiques |
0
|
||
Portfolio |
0
|
||
Homework / Assignments |
0
|
||
Presentation / Jury |
0
|
||
Project |
0
|
||
Seminar / Workshop |
0
|
||
Oral Exam |
0
|
||
Midterms |
2
|
15
|
30
|
Final Exam |
1
|
15
|
15
|
Total |
135
|
COURSE LEARNING OUTCOMES AND PROGRAM QUALIFICATIONS RELATIONSHIP
#
|
Program Competencies/Outcomes |
* Contribution Level
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | To able to learn the concepts, methods and tools of Call Center Services |
|||||
2 | To be able to interpret and evaluate data in the call center area using basic knowledge of sales techniques and customer relationship management. |
|||||
3 | To be able to analyze and create strategy, cost, income and quality measures. |
|||||
4 | To be able to critically evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field of call center services. |
|||||
5 | To be able to produce practical solutions to complex problems that are encountered and unpredicted in practice and ability to have make the right decision. |
|||||
6 | To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues as determined by the European Language Portfolio A2 level. |
|||||
7 | To be able to internalize the need to obey the values of business ethics and will be able to have and apply the social, scientific and ethical values in the stages of the collection of data, interpretation, dissemination and implementation. |
|||||
8 | To be able to use informatics and communication technologies with computer programs in a level that required by the Call Center Services field. |
|||||
9 | To be able to adopt a lifelong learning approach, and will be able to do studies for renewing and improving their knowledge continuously. |
|||||
10 | To be able to work efficiently and effectively, learn how to be a team member, take responsibilities, be open minded, constructive, open to criticism and have self confidence |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest