Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Ayakkabı Tasarım ve Üretimi (Türkçe)

MATU 102 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bilgisayarda Çizim Teknikleri I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MATU 102
Bahar
2
2
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Tasarım ve üretimde bilişim teknolojilerinin kullanımının sağlanması; tasarım ölçütleri doğrultusunda 3D bilgisayar yazılımı desteğiyle modelleme (CAD) yapılabilmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • CAD programında şekil oluşturabilecek
  • CAD programında 2D çizim yapabilecek
  • CAD programında 3D katı modelleme ve yüzey modelleme yapabilecek
  • Tasarladığı nesneleri CAD programında modellemesini yapabilecek
  • CAD programında yapılan çizimler hakkında yorum yapabilecek
Ders Tanımı CAD programında çizim komutları, yazı yazma, düzenleme yapma, 2D ve 3D modeller oluşturma ve bu modeller üzerinde düzenleme yapma dersin içeriğini oluşturmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bilgisayar destekli tasarım uygulama yöntemleri hakkında bilgi verilmesi Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 1
2 Rhinoceros tasarım programında araç çubuklarının tanıtılması ve 2D / 3D uygulama çalışmaları Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 2
3 Rhinoceros tasarım programında araç çubuklarının tanıtılması ve 2D / 3D uygulama çalışmaları / 1. ödev değerlendirmesi Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 3
4 Rhinoceros tasarım programında 3D tasarım uygulama çalışmaları / 2. ödev değerlendirmesi Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 4
5 Rhinoceros tasarım programında 3D tasarım uygulama çalışmaları / 3. ödev değerlendirmesi Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 5
6 Rhinoceros tasarım programında 3D tasarım uygulama çalışmaları / 4. ödev değerlendirmesi Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 6
7 Rhinoceros tasarım programında 3D tasarım uygulama çalışmaları / 5. ödev değerlendirmesi Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 7
8 Ara Sınav
9 Rhinoceros tasarım programında 3D tasarım uygulama çalışmaları / 6. ödev değerlendirmesi Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 8
10 Rhinoceros tasarım programında 3D tasarım uygulama çalışmaları / 7. ödev değerlendirmesi Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 9
11 Rhinoceros tasarım programında 3D tasarım uygulama çalışmaları / 8. ödev değerlendirmesi Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 10
12 Rhinoceros tasarım programında 3D tasarım uygulama çalışmaları / 9. ödev değerlendirmesi Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 11
13 Rhinoceros tasarım programında 3D tasarım uygulama çalışmaları / 10. ödev değerlendirmesi Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 12
14 3D Modelleme programında 2D teknik çizim çalışmaları Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 13
15 3D Modelleme programında 2D teknik çizim çalışmaları Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 14
16 Final

 

Ders Kitabı Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA
Önerilen Okumalar/Materyaller Giesecke, E. Frederick, et. al., Technical Drawing (13th Edition), Prentice-Hall, Inc., Upper Saddle River, N.J., 2009. 2. Şen, İ.Z., ve Özçilingir, N. “Teknik Resim-Temel Bilgiler”, Deha Yayıncılık, İstanbul, 2007. 3. Şen, İ.Z., ve Bora, H., “Bilgisayar Destekli Çizim ve Tasarım – AutoCAD 2008”, Deha Yayıncılık, İstanbul, 2008.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
3
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
4
4
Final Sınavı
1
4
4
    Toplam
123

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

2

İlgili alanda kullanılan malzemeleri ve kimyasalları tanıyabilecek, uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve teknolojik cihazları kullanabilecektir.

X
3

Alan ile ilgili mevzuat ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.

4

Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir.

5

Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

X
6

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve uygulayabilecektir.

X
7

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilerek, bunların gereklerini yerine getirebilecektir.

8

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir.

X
9

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir.

10

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.