Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Ayakkabı Tasarım ve Üretimi (Türkçe)

RTV 140 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Temel İletişim Bilgileri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
RTV 140
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, insanın kendisini tanıyarak çevresindeki kişilerle uyumlu ilişkiler geliştirebilme ve etkileşim kurabilme ihtiyacının önemini vurgulayarak iletişim yöntemlerinin doğru ve etkin kullanımının aktarılmasıdır. Ayrıca, sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim ile ilgili yeterlilikler kazandırmak ve iletişim çalışmaları ile ilgili temel bilgileri tanıtmak amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İletişim kavramını tanımlayabilecek,
  • İletişim sürecini açıklayabilecek,
  • Yazılı, sözlü ve sözlü olmayan iletişim yöntemlerini kavrayabilecek,
  • İkna yöntemlerini uygulayabilecek,
  • Kapsam ve yöntem olarak iletişim türlerini sınıflandırabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, insan iletişimini disiplinler arası bakış açısıyla uygulamalı olarak ele almaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İletişime giriş (etimolojik, psikolojik ve sosyolojik yaklaşımlar) Aziz, A. (2013). İletişime giriş (s. 25-36). Hiperlink.
2 İletişim modelleri ve kuramsal altyapı Güngör, N. (2015). İletişime giriş (s. 19-33). Siyasal Kitapevi.
3 İletişimin öğeleri ve karşılaştırmalı analizi Yüksel, E. (2013). İletişim kuramlarına giriş. E. Yüksel (Ed.), İletişim kuramlarına giriş içinde (s. 2-34). Anadolu Üniversitesi.
4 Dil ve iletişim Mısırlı, İ. (2021). Genel ve teknik iletişim: Kavramlar, ilkeler ve uygulamalar (s. 38-77, 102-125). Detay Yayıncılık.
5 Yazılı ve sözlü iletişim (konuşma, dinleme ve retorik) Gürüz, D. & Eğinli, A. T. (2018). İletişim becerileri: Anlamak, anlatmak, anlaşmak (6. Baskı, s. 251-280). Nobel Akademik Yayıncılık.
6 Sözlü olmayan iletişim ve beden dili Kocasavaş, Y. (2007). Etkili iletişimin sözsüz adımı olan beden dili ve Türkçe eğitimdeki rolü. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 47-55.
7 Ara sınav
8 Kişi içi iletişim (kimlik, kişilik ve benlik) Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 180-197 / 210- 251. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 59/ 113- 135.
9 Kişiler arası iletişim Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 139-180. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 57-59.
10 Kültür ve iletişim Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 139-180. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 57-59.
11 Kitle iletişim ve medya Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 180-197 / 210- 251. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 59/ 113- 135.
12 Örnek olay analizleri ve değerlendirmeler Sektör bazlı güncel olaylar incelenecektir.
13 Sunum haftası Öğrenciler, araştırma konuları dahilinde sunum yapacaktır.
14 Sunum haftası Öğrenciler, araştırma konuları dahilinde sunum yapacaktır.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

Güngör, Nazife, İletişime Giriş. Ankara : Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7.

Aziz, Aysel, İletişime Giriş. İstanbul : Hiperlink, 4. Baskı: 2013.ISBN: 978-9944-157-14-8

Güngör, Nazife, İletişime Kuram Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, 2. Baskı: 2013. ISBN: 978-605-5782-59-9

Önerilen Okumalar/Materyaller

Kişilerarası İletişim Bilgiler Etkiler Engeller (Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli) İletişim Becerileri Anlamak- Anlatmak- Anlaşmak (Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
35
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
12
12
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
18
18
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
16
16
Final Sınavı
1
24
24
    Toplam
146

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

2

İlgili alanda kullanılan malzemeleri ve kimyasalları tanıyabilecek, uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve teknolojik cihazları kullanabilecektir.

3

Alan ile ilgili mevzuat ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.

4

Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir.

5

Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

6

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve uygulayabilecektir.

7

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilerek, bunların gereklerini yerine getirebilecektir.

8

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir.

9

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir.

10

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.