SHKH 117 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Dünya Kültürleri ve Destinasyonları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SHKH 117
Güz/Bahar
2
0
2
3

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Görevleri gereği dünyanın çeşitli ülkelerinde bulunacak kabin memuru adaylarının dünyanın değişik kültürleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. Önemli uçuş destinasyonları hakkında temel bilgilerin öğrenilmesini sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Değişik kültürler arasındaki farkı açıklayabilecek
  • Dünyanın önemli kültürlerini tanımlayabilecek
  • Dünya kültürleri tarihini yorumlayabilecek
  • Dünya kültürlerinin birbiri ile etkileşimini teşhis edebilecek
  • Önemli destinasyonların özelliklerini ayırt edebilecek
Ders Tanımı Dünyanın çeşitli yörelerinde hakim olan kültürlere ilişkin detaylar. Bir havayolunun temel şebeke yapısı içindeki destinasyonlara ilişkin bilgiler.

 



Ders Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 Kültürel Özellikler, Kültürel Boyutlar Prof. Dr. İsmet Barutçugil, “Kültürlerarası Yönetim”, 1. Baskı, Kariyer Yayıncılık (2011). Bölüm 1 McGraw-Hill , Lisa Gezon , Conrad Kottak, “Kültür”, Nobel Akademik Yayıncılık (2016). Bölüm 2
3 Kültürlerarası Farklılıklar Prof. Dr. İsmet Barutçugil, “Kültürlerarası Yönetim”, 1. Baskı, Kariyer Yayıncılık (2011). Bölüm 2
4 Toplumsal ve Kurumsal Kültürlerarası Farklılıklar Prof. Dr. İsmet Barutçugil, “Kültürlerarası Yönetim”, 1. Baskı, Kariyer Yayıncılık (2011). Bölüm 2
5 Yönetim Uygulamalarında Kültürlerarası Farklılıklar Prof. Dr. İsmet Barutçugil, “Kültürlerarası Yönetim”, 1. Baskı, Kariyer Yayıncılık (2011). Bölüm 3
6 Kültürlerarası Toplantı Yönetimi ve Müzakere Prof. Dr. İsmet Barutçugil, “Kültürlerarası Yönetim”, 1. Baskı, Kariyer Yayıncılık (2011). Bölüm 5
7 Ara Sınav
8 Farklı Kültürlerin Yönetimsel Açıdan Karşılaştırmalı İncelemesi – Örnek Olay Çalışması Ders Notları
9 Farklı Kültürlerin Yönetimsel Açıdan Karşılaştırmalı İncelemesi – Örnek Olay Çalışması Ders Notları
10 Farklı Kültürlerin Yönetimsel Açıdan Karşılaştırmalı İncelemesi – Örnek Olay Çalışması Ders Notları
11 Farklı Kültürlerin Yönetimsel Açıdan Karşılaştırmalı İncelemesi – Örnek Olay Çalışması Ders Notları
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

 

Dersin Kitabı

Prof. Dr. İsmet Barutçugil, “Kültürlerarası Yönetim”, 1. Baskı, Kariyer Yayıncılık (2011). ISBN: 978-9944-300 66-7

Önerilen Okumalar/Materyaller

McGraw-Hill , Lisa Gezon , Conrad Kottak, “Kültür”, Nobel Akademik Yayıncılık (2016). ISBN: 978-6053-205 13-5

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
3
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
50
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
25
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
100
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
3
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
10
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
5
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
95

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

2

İlgili alanda kullanılan malzemeleri ve kimyasalları tanıyabilecek, uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve teknolojik cihazları kullanabilecektir.

3

Alan ile ilgili mevzuat ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.

4

Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir.

5

Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

6

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve uygulayabilecektir.

7

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilerek, bunların gereklerini yerine getirebilecektir.

8

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir.

9

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir.

10

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest