Dersin Adı |
Kimlik Tasarımı ve Sistem Mimarisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MBGT 200
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere güvenilir işletim sistemi prensiplerini, programlama analizlerini ve güvenli servislerin sağlanma yöntemlerini hakkında bilgiler kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, güvenli servislerin sağlanma yöntemleri, güvenli programlama analizleri ve kötü amaçlı yazılımları içerir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Ağ Mimarisi Güvenliği ve Tasarımı, Anonimizasyon ve Gizlilik | ||
2 | Spamlar, Solucanlar, Ağ Savunmasınnı Değerlendirilmesi | ||
3 | Virüsler, DNS Güvenliği, Yönlendirme Protokolü Güvenliği, Kablosuz Ağ Güvenliği, Kimlik Doğrulama, Güvenlik Analizi, Yeni Nesil Saldırılar | ||
4 | Bilgi güvenliği ve Siber Güvenlik | ||
5 | Güvenlik Politikaları, Risk Analizleri, Ahlak Kuralları | ||
6 | Fiziksel Tehditler ve Kontolleri, Bilgi Teknolojileri Güvenlik Yapıları, Bilgisayar Programlarının ve Verilerin Güvenliği (telif hakkı, patentler), Kimlik Doğrulama | ||
7 | Güvenli Tasarım İlkeleri, İlgili Kanunlar, Uygulamalar, Standartlar, Bilgi sistemlerinde Mahremiyet, Bilisim Suçları , Örnek-Olay Incelemeleri, Siber Güvenlikteki İnsanın Etkisi. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Güvenli Programlama, Güvenlik doğrulaması ve testi, Durağan analiz araçları kullanarak kod yorumlama, Kabuk ve işletim ortamı, Sayısal değer taşma problemleri ve saldırıları, Yastık alanı taşman problemleri ve saldırıları, Formatlı karakter dizi problemleri ve saldırıları, Girdi doğrulama problemleri ve saldırıları | ||
10 | Web uygulama güvenliği, oturum yönetimi, XSS saldırıları, Bağlantılar ve Yarış durumları, Standart forma dönüştürme ve dizin gezme hataları, Geçici saklama alanı ve rastgelelik. | ||
11 | Kötücül Yazılım Analizi : Araçlar ve Teknikler, Kötücül Yazılım Sınıflandırması ve Kötücül Yazılımların Özellikleri. | ||
12 | Sistem Güvenliği, İşletim sistemi güvenliğine giriş, Kullanıcı: UNIX/windows kullanıcıları ve grupları, Basit sistem güvenliği komutları: UNIX, Windows, Kütük yönetim sistemi güvenliği: UNIX kütük izin ikilleri, Windows ACL listeleri, UNIX servis güvenliği: mail, nfs, nis, http, imap, pop3, rlogin, Windows servis güvenliği: Kütük paylaşım servisleri, MS IIS, MS Exchange, Windowsa özel servisler | ||
13 | Windows alan yönetimi, Kılavuz Servisleri: OpenLDAP, Microsoft Aktif Kılavuzu, Sistem log yönetimi: UNIX/Windows logları, Windows Registry | ||
14 | Şifreleme algoritmaları (DES, Diffie-Hellman,RSA,HASH,MD5,AES,SHA-1,HMAC). | ||
15 | Simetrik ve Asimetrik Anahtar Şifreleme, Simetrik Anahtar Algoritmaları ve AES, Asimetrik Anahtar Algoritmaları ve RSA | ||
16 | Final |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
2
|
2
|
Final Sınavı |
1
|
2
|
2
|
Toplam |
132
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgi Güvenliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Bilgi Güvenliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 | Karmaşık Bilgi Güvenliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 | Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, güvenliği gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 | Bilgi Güvenliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 | Bilgi Güvenliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 | Bilgi Güvenliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
11 | Bilgi Güvenliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgi Güvenliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..