Dersin Adı |
Ağ Yönetimi II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MBGT 210
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, İnternet üzerinden gelebilecek değişik saldırılara karşı önemli verileri nasıl koruyacaklarını öğretmektir. Bir başka amacı da teorik bilgi yanında güvenlik araçlarını kullanarak yapılacak pratik uygulamalar vasıtası ile güvenliğin farklı yönlerini öğretmektir |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ağ güvenliğine giriş ve temel kavramlar, risk değerlendirmesi, güvenlik politikası, tehditlerin sınıflandırılması, parolalar, erişim izinleri. şifreleme teknikleri, izinsiz erişim yöntemleri, açık anahtar yöntemleri, sayısal imza, protokoller, şifreleme yazılımları, TCP/IP protokol ve hizmetlerinde güvenlik, güvenlik duvarları, sanal özel ağlar, saldırı tespit sistemleri. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Bilgisayar Ağları | Öğrenci ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
2 | Ağ Topolojileri | Öğrenci ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
3 | İnternet Ağ Protokolleri | Öğrenci ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
4 | Genişband Erişim Teknolojileri | Öğrenci ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
5 | Ağ-paketi izleme araçlarının tanıtımı. Ağ uygulamalarının çalışma prensipleri. | Öğrenci ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
6 | Web ve http protokolü | Öğrenci ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
7 | FTP, SMTP ve POP3 protokollleri | Öğrenci ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
8 | DNS hizmeti ve DNS protokolü | Öğrenci ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
9 | Ara sınav | ||
10 | Çoklu Protokol Dalgaboyu Anahtarlama | Öğrenci ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
11 | Kablosuz ağ özellikleri. WiFi, bluetooth, WiMAX, 802.11MAC protokolü ve çerçeve yapısı. | Öğrenci ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
12 | Kullanıcı Kimlik Denetimi | Öğrenci ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
13 | Ağ Güvenliği | Öğrenci ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
14 | Saldırılar, Virüsler, Bilgisayar Korsanları | Öğrenci ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
15 | Güvenlik Duvarları, Hizmet-Engelleme Saldırıları | Öğrenci ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Öğretim Görevlisi tarafından hazırlanan sunum ve ders notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Alper ÖZBİLEN, Bilgisayar Ağları ve Güvenliği, pusula yayıncılık. Dr. Cebrail TAŞKIN Ağ Teknolojileri ve Telekomünikasyon, pusula yayıncılık |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
18
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
4
|
56
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
2
|
2
|
Final Sınavı |
1
|
2
|
2
|
Toplam |
118
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgi Güvenliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Bilgi Güvenliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 | Karmaşık Bilgi Güvenliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 | Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, güvenliği gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 | Bilgi Güvenliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 | Bilgi Güvenliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 | Bilgi Güvenliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
11 | Bilgi Güvenliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgi Güvenliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..