Dersin Adı |
Programlama Temelleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MBP 105
|
Güz
|
2
|
0
|
2
|
7
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Programlama, yaşadığımız gerçek dünyadaki problemlere ilişkin çözümlerin bilgisayarın anlayabileceği bir biçime dönüştürülmesi / ifade edilmesidir. Bunu yapabilmek için, kodlamaya geçilmeden önce tasarım aşamasında, problemi oluşturan varlıkların bilgisayarda ifade edilebilecek şekilde modellerinin oluşturulması gerekmektedir |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Programlama teorisini ve uygulamasının öğrencilere kazandırılması |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | C Programlama diline temel giriş; derleyicilere (compiler) dair açıklama, program yazmak için gerekenler, algoritma tanımı, standart giriş/çıkış fonksiyonları | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 1 | |
2 | Standart giriş/çıkış fonksiyonları, değişken tanımlamaları, aritmetik operatörler, aritmetik operatörlerde işlem öncelikleri... | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 2 | |
3 | Standart giriş/çıkış fonksiyonları, değişken tanımlamaları, aritmetik operatörler, aritmetik operatörlerde işlem öncelikleri... | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 2 | |
4 | Koda açıklama (comment) koymak, Koşullu ifadeler (if-else), ilişkisel ( !=, , vb... ) ve bileşik (and, or, not) operatörler | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 3 | |
5 | Koda açıklama (comment) koymak, Koşullu ifadeler (if-else), ilişkisel ( !=, , vb... ) ve bileşik (and, or, not) operatörler | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 3 | |
6 | if - else if, switch-case ve conditional operator yapıları, arttırma (incerment), azaltma (decrement) işlemleri | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 4 | |
7 | if - else if, switch-case ve conditional operator yapıları, arttırma (incerment), azaltma (decrement) işlemleri | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 5 | |
8 | Döngü kavramı, while, do while, for döngüleri, break ve continue komutları, goto Yapısı ile Etiketler | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 6 | |
9 | Ara Sınav | ||
10 | Döngü kavramı, while, do while, for döngüleri, break ve continue komutları, goto Yapısı ile Etiketler | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 7 | |
11 | Fonksiyonlar, main( ) fonksiyonu, fonksiyon oluşturma, argüman aktarımı, yerel ve global değişkenler, return ifadesi | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 8 | |
12 | Fonksiyonlar, main( ) fonksiyonu, fonksiyon oluşturma, argüman aktarımı, yerel ve global değişkenler, return ifadesi | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 8 | |
13 | Bazı aritmetik fonksiyonlar, Bellek yapısı ve adresler, Pointer'lar (İşaretciler), Referansla argüman aktarımı (Call by Reference), Fonksiyon prototipleri, Rekürsif fonksiyonlar | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 9 | |
14 | Uygulama | Ders not ve slaytları | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final |
Ders Kitabı | Ders not ve slaytları Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). ISBN: 978-605-5987-14-5 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
30
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
196
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgi Güvenliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Bilgi Güvenliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Karmaşık Bilgi Güvenliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 | Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, güvenliği gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 | Bilgi Güvenliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 | Bilgi Güvenliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 | Bilgi Güvenliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Bilgi Güvenliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgi Güvenliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..