İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • MESLEK YÜKSEKOKULU

    Bilgi Güvenliği Teknolojisi (Türkçe)

    TRH 101 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    TRH 101
    Güz
    2
    0
    2
    1

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti Devletine geçiş sürecinde yaşanan gelişmeleri öğrencilere aktarmak, Türkiye Cumhuriyeti Devleti kurulurken geçirdiği sosyal, siyasal, eğitim ve kültürel vb. alandaki inkılapları ve bu inkılapların amacını kavratmak.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Tarihi belirleyen çesitli aktörleri ve faktörleri tanımlayabilecektir.
    • Bu aktörlerin ve faktörlerin oynadıgı farklı rolleri analiz edebilecektir.
    • Bagımsızlık, Özgürlük ve Ulusal Egemenlik kavramlarını yorumlayabilecektir.
    • Çagdas, Demokratik, Lâik ve Sosyal bir Hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'nin olusum sürecini degerlendirebilecektir.
    • Yeni çagın olgularını tarihî olaylarla karsılastırabilecek ve tanımlayabilecektir.
    • Milli birlik ve beraberliğin önemini kavrayabilecektir.
    Ders Tanımı Lozan Barış Antlaşması’ndan günümüze Türkiye Cumhuriyeti’nin geçirdiği siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmeleri içermektedir. Atatürk ilk eve inkılaplarının anlam ve amaçlarını kapsamaktadır.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin Amacı, İnkılap ve İnkılapla İlgili Kavramlar Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.14-16
    2 Türk İnkılabını Hazırlayan Sebepler Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.17-23
    3 19. Yüzyılda Osmanlı Devletinde Gerçekleştirilen Yenilik Hareketleri Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.24-36
    4 Osmanlı Devletinin Son Döneminde Devleti Kurtarmaya Yönelik Fikir Akımları Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.60-69
    5 Birinci Dünya Savaşı Öncesinde Siyasi ve Askeri Gelişmeler Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.75-82
    6 Mütareke Sonrası Memleketin Durumu Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.123-150
    7 Mustafa Kemal’in İstanbul’daki Faaliyetleri ve İzmir'in İşgali Alev Coşkun, Samsun’dan Önce Bilinmeyen 6 Ay, s:1-45
    8 Ara Sınav
    9 Mustafa Kemal'in Samsun'a Hareketi ve Anadolu’da Yürütülen Faaliyetler Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, 30-75
    10 Son Osmanlı Mebusan Meclisi’nin Açılması ve Faaliyetleri Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, 240-250
    11 TBMM’nin Açılması ve Çalışmaları Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.194-200
    12 Milli Mücadele Dönemi-Cepheler Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.211-220
    13 Milli Mücadele Dönemi-Cepheler Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.220-232
    14 Mudanya Mütarekesi ve Lozan Barış Andlaşması Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.233-243
    15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

    Hasan Mert, Nuri Karakaş, vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024.

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 2005

    Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara, 2017

    Lord Kinross, Atatürk, İstanbul, 1981

    Mahmut Goloğlu, Devrimler ve Tepkileri, İstanbul, 2009

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    5
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    1
    15
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    35
    Final Sınavı
    1
    45
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    55
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    45
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    1
    14
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    1
    2
    2
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    1
    1
    Final Sınavı
    1
    1
    1
        Toplam
    50

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgi Güvenliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Bilgi Güvenliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi
    -
    -
    -
    -
    -
    2 Karmaşık Bilgi Güvenliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
    -
    -
    -
    -
    -
    3 Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, güvenliği gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
    -
    -
    -
    -
    -
    4 Bilgi Güvenliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
    -
    -
    -
    -
    -
    5 Bilgi Güvenliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
    -
    -
    -
    -
    -
    6 Bilgi Güvenliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
    -
    -
    -
    -
    -
    7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi
    -
    -
    -
    -
    -
    8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
    -
    -
    -
    -
    -
    9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
    -
    -
    -
    -
    -
    10 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
    -
    -
    -
    -
    -
    11 Bilgi Güvenliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgi Güvenliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin