MESLEK YÜKSEKOKULU
İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
MPAZ 110 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sunum Teknikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MPAZ 110
|
Güz/Bahar
|
1
|
2
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaGösterip yaptırmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin kişiler arası iletişim becerilerini ve ikna edici sunum tekniklerini akademik ve sektörel ortamlarda geliştirmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, etkili sunum tekniklerinin teorik ve pratik tüm yönleri uygulama ağırlıklı olarak öğretilmektedir. İletişimin yazılı, sözlü ve sözsüz unsurları, etkili bir sunum hazırlamak için gerekli aşamalar ve sunum esnasında karşılaşılacak sorunlar ile bunların çözümleri değerlendirilmektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve müfreadat tanıtımı | |
2 | Sunuma giriş: Sunum nedir? Çeşitleri nelerdir? Sunum yapmanın psikolojik ve teknik boyutları nelerdir? | Gürüz, D. & Eğinli, A. T. (2016). Etkili Sunum Teknikleri (3. Baskı). Detay Yayıncılık, ISBN 6055681845. |
3 | Sunumun aşamaları: Ön hazırlık, sahne performansı (motivasyon ve ikna) ve değerlendirme | Cialdini, R. (2003). İknanın psikolojisi: Teorik ve pratik bir arada. Çev: Yasemin Fletcher. İstanbul: Mediacat Yayıncılık.; Siddons, S. (2008). The complete presentation skills handbook: How to understand and reach your audience for maximum impact and success. London: Kogan Page Publishers. |
4 | Sunum ve iletişim: Sözlü, sözlü olmayan (beden dili) ve kitle iletişim / Hikaye anlatıcılığı | Güngör, N. (2015). İletişime giriş, Ankara: Siyasal Kitabevi, sf. 78-106. ISBN: 978-605-5782-59-7; Aziz, A. (2013). İletişime Giriş, Hiperlink, sf. 51-57. ISBN: 978-9944-157-14-8. |
5 | Sunum teknikleri: Tartışma, problem çözme, örnek olay, rol oynama, beyin fırtınası, anket uygulama | Gürkan, O. (2016). Microsoft Office 2016. Nirvana Yayınları, 85-92.; |
6 | Sunumda kaynak kullanımı ve APA alıntı formatı | American Psychological Association (2019). Publication Manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association (https://apastyle.apa.org/). |
7 | Sunum uygulaması: Bireysel (doğaçlama) | Bireysel sunumlar, öğrencilerin derste ön hazırlık yapmadan, doğaçlama olarak gerçekleştirilecektir. Sunum konulara öğrencilere ders esnasında verilecektir. |
8 | Sunum uygulaması: Bireysel (ön hazırlıklı / belirli bir konuda / slayt ve beyaz tahta kullanımı) | Dijital ortamda yapılacak sunumlar, ön hazırlık yapılarak ve sunum teknikleri kullanılarak gerçekleştirilecektir. Sunum konuları öğrencilere bir hafta önceden verilecektir. |
9 | Dönem içi bireysel sunum performansların değerlendirmesi | Bireysel performansların belirlenen kriterler doğrultusunda değerlendirilmesi |
10 | Çevrim içi sunum uygulaması: Zoom, Prezi, Powtoon, Powerpoint ve Google slaytlar çevrim içi uygulamaları | Gürkan, O. (2016). Microsoft Office 2016. Nirvana Yayınları, 85-92. |
11 | Sunum uygulaması: Grup (karma sunum teknikleri) | Öğrenciler ikili grup halinde, gösterilen tüm sunum tekniklerini kullanarak gerçekleştirilecektir. |
12 | Sunum uygulaması: Bireysel (karma sunum teknikleri) | Bireysel sunumlar, gösterilen tüm tekniklerin kullanımı ile gerçekleştirilecektir. |
13 | Bireysel performans değerlendirme | Öğrencilerin dönem içinde yaptıkları sunumlar dahilinde değerlendirme yapılacaktır. |
14 | Final sunumu haftası | Final projesi olarak verilen konu kapsamında bireysel sunum yapılacaktır. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Bu hafta ders yapılmayacaktır. |
16 | Final sınavı | Final sınavı için belirlenen tarihte dönem projesi sunumları ile ilgili raporlar teslim edilecektir. |
Ders Kitabı | Gürüz, D. & Eğinli, A. T. (2016). Etkili Sunum Teknikleri (3. Baskı). Detay Yayıncılık, ISBN 6055681845. Sarıdoğan, E. (2013). Toplantı ve Sunum Teknikleri. Papatya Bilim, ISBN 6054220564. Cialdini, R. (2003). İknanın psikolojisi: Teorik ve pratik bir arada. Çev: Yasemin Fletcher. İstanbul: Mediacat Yayıncılık. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Siddons, S. (2008). The complete presentation skills handbook: How to understand and reach your audience for maximum impact and success. London: Kogan Page Publishers. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
5
|
50
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
5
|
4
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
8
|
8
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İş sağlığı ve güvenliği alanına temel oluşturan kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda yasal mevzuatı takip eder, yorumlar ve uygular. |
X | ||||
3 | Kimyasalların tehlikeleri konusunda bilgi sahibi olup ve risk analizleri yapar. |
|||||
4 | Maden işletmelerindeki tehlikeleri ve riskleri tespit edebilir. |
|||||
5 | Makineler, teçhizatlar ve koruyucular hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
6 | Yangından korunma konusunda bilgi sahibi olarak yangınla mücadele sürecini düzenler. |
|||||
7 | Kişisel koruyucu ve donanımlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olup, mesleğin gereği olan temel hukuksal kavram bilgisine sahiptir. |
|||||
9 | İş kazaları ve meslek hastalıkları hakkında bilgi sahibi olarak, işyerindeki tehlikeleri ve riskleri tespit eder, kayıt ve raporlama yapar. |
|||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
11 | İş planlaması ve organizasyonu yaparak, iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri düzenler. |
|||||
12 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir ve bu becelerileri çalışma ortamında kullanır. |
|||||
13 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Rüzgar’ Deviyle Örnek İş Birliği
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu, rüzgar enerjisi alanında faaliyet gösteren, Amerika Birleşik Devletleri merkezli türbin kanat üreticisi TPI Composites ile iş
Çıraklar Ustalara Soruyor
İş Sağlığı ve Güvenliği programı öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamında 25 Mayıs 2023 tarihinde İş Güvenliği Uzmanı Sayın Münire Karaçelik ile bir araya
7. İş Sağlığı ve Güvenliği Semineri
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu tarafından bu yıl 7’ncisi düzenlenen ‘İş Sağlığı ve Güvenliği Semineri’, öğrencilere bilgi ve heyecan dolu bir
Güz Dönemi Bilgilendirme Toplantısı
Yeni döneme hazırlık için 23.09.2022 tarihinde bilgilendirme toplantısı yapılmıştır. Öğrencilere üniversite işleyişi ve kuralları hakkında bilgiler verilmiştir. Öğrencilerin istek ve önerileri alınarak
İzmir Ekonomi’den 'Çin'in devine’ transfer
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu İş Sağlığı ve Güvenliği Programı mezunu Arda Sarıtaş, 4 yıl içinde kariyer basamaklarını hızla çıkarak İzmir’in
TÜPRAG EFEMÇUKURU ALTIN MADENİ GEZİSİ
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu İş Sağlığı ve Güvenliği programı tarafından 7 Haziran 2022 tarihinde TÜPRAG Efemçukuru Altın Madenine teknik gezi düzenlendi.
Çıraklar Ustalara Soruyor
İş Sağlığı ve Güvenliği programı öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamında 25 Mayıs 2022 tarihinde İş Güvenliği Uzmanı Sayın Murat Karamızrak ile
6. İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ SEMİNERİ
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu tarafından geleneksel hale gelen İş Sağlığı ve Güvenliği Seminerinin bu yıl altıncısı düzenlenmiştir. 28 Nisan 2022 tarihinde