MESLEK YÜKSEKOKULU
İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
MTOI 230 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tüketici Davranışı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MTOI 230
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin davranışsal, bilişsel ve duygulanım yaklaşımları üzerinden tüketici davranışlarını anlamalarını hedefler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Pazarlamada tüketici davranışlarının rolü, tüketici pazarlama ilişkileri, pazarlama etkinliği açısından tüketici davranışları, tüketici davranışlarının temelleri ve etkileyen faktörler, satınalma kararında tüketici davranışları, tüketici davranış araştırması bu dersin temel konularını oluşturmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | Ders notları |
2 | Tüketici davranışlarına giriş | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. ISBN: 9789750224515 |
3 | Pazarlama ve tüketici davranışları | Albayrak, T., & Aksoy, Ş. (2008). Tüketici davranışlarında temel yaklaşımlar. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları, 3, 1-19. ISBN: 9789750224515 |
4 | Algı | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. ISBN: 9789750224515 |
5 | Öğrenme ve hafıza | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. ISBN: 9789750224515 |
6 | Motivasyon ve ilgilenim | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. ISBN: 9789750224515 |
7 | Ara Sınavı | |
8 | Tutum | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. ISBN: 9789750224515 |
9 | Benlik ve kişilik | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. ISBN: 9789750224515 |
10 | Değerler, yaşam biçimleri ve kültür | |
11 | Referans grupları, aile ve cinsiyet | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. ISBN: 9789750224515 |
12 | Satın alma karar süreci. Pazarlama İletişimi ve İkna Teknikleri | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. ISBN: 9789750224515 |
13 | Öğrenci Sunumları | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. ISBN: 9789750224515 |
14 | Öğrenci Sunumları | Erdemir, K. O. (2015). Nöropazarlama araştırmalarını anlama kılavuzu. BrandMap e-Makaleler. ISBN: 9789750224515 |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. ISBN: 9789750224515 |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Albayrak, T., & Aksoy, Ş. (2008). Tüketici davranışlarında temel yaklaşımlar. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları, 3, 1-19. Erdemir, K. O. (2015). Nöropazarlama araştırmalarını anlama kılavuzu. BrandMap e-Makaleler. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
22
|
22
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İş sağlığı ve güvenliği alanına temel oluşturan kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda yasal mevzuatı takip eder, yorumlar ve uygular. |
|||||
3 | Kimyasalların tehlikeleri konusunda bilgi sahibi olup ve risk analizleri yapar. |
|||||
4 | Maden işletmelerindeki tehlikeleri ve riskleri tespit edebilir. |
|||||
5 | Makineler, teçhizatlar ve koruyucular hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
6 | Yangından korunma konusunda bilgi sahibi olarak yangınla mücadele sürecini düzenler. |
|||||
7 | Kişisel koruyucu ve donanımlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olup, mesleğin gereği olan temel hukuksal kavram bilgisine sahiptir. |
|||||
9 | İş kazaları ve meslek hastalıkları hakkında bilgi sahibi olarak, işyerindeki tehlikeleri ve riskleri tespit eder, kayıt ve raporlama yapar. |
|||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
11 | İş planlaması ve organizasyonu yaparak, iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri düzenler. |
|||||
12 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir ve bu becelerileri çalışma ortamında kullanır. |
|||||
13 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Rüzgar’ Deviyle Örnek İş Birliği
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu, rüzgar enerjisi alanında faaliyet gösteren, Amerika Birleşik Devletleri merkezli türbin kanat üreticisi TPI Composites ile iş
Çıraklar Ustalara Soruyor
İş Sağlığı ve Güvenliği programı öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamında 25 Mayıs 2023 tarihinde İş Güvenliği Uzmanı Sayın Münire Karaçelik ile bir araya
7. İş Sağlığı ve Güvenliği Semineri
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu tarafından bu yıl 7’ncisi düzenlenen ‘İş Sağlığı ve Güvenliği Semineri’, öğrencilere bilgi ve heyecan dolu bir
Güz Dönemi Bilgilendirme Toplantısı
Yeni döneme hazırlık için 23.09.2022 tarihinde bilgilendirme toplantısı yapılmıştır. Öğrencilere üniversite işleyişi ve kuralları hakkında bilgiler verilmiştir. Öğrencilerin istek ve önerileri alınarak
İzmir Ekonomi’den 'Çin'in devine’ transfer
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu İş Sağlığı ve Güvenliği Programı mezunu Arda Sarıtaş, 4 yıl içinde kariyer basamaklarını hızla çıkarak İzmir’in
TÜPRAG EFEMÇUKURU ALTIN MADENİ GEZİSİ
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu İş Sağlığı ve Güvenliği programı tarafından 7 Haziran 2022 tarihinde TÜPRAG Efemçukuru Altın Madenine teknik gezi düzenlendi.
Çıraklar Ustalara Soruyor
İş Sağlığı ve Güvenliği programı öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamında 25 Mayıs 2022 tarihinde İş Güvenliği Uzmanı Sayın Murat Karamızrak ile
6. İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ SEMİNERİ
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu tarafından geleneksel hale gelen İş Sağlığı ve Güvenliği Seminerinin bu yıl altıncısı düzenlenmiştir. 28 Nisan 2022 tarihinde