MESLEK YÜKSEKOKULU
Elektrik (Türkçe)
ELKT 207 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Güç Elektroniği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ELKT 207
|
Güz
|
1
|
2
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Endüstriyel uygulamalardan günlük yaşamımızdaki çeşitli cihazlara kadar pek çok alanda kullanılan yarıiletken güç elektroniği elemanlarının yakından tanınması. Bu elemanlar kullanılarak yapılan elektriksel güç dönüşümünün mantığının kavranması. Bu dönüştürücü devrelerinin yapıları, çalışmaları ve kullanım alanlarının öğrenilmesi. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Güç elektroniğinin tanımı ve kapsamı. Temel güç devreleri ve güç dönüşümü mantığı. Temel güç elemanlarından Diyot, Tristör, Triyak, GTO, Darlington BJT, EMosfet, IGBT yapıları, çalışmaları ve kullanım yerleri. AC-DC dönüştürücü devrelerinin türleri, yapıları ve kullanım alanları. AC-AC dönüştürücü devrelerinin türleri, yapıları ve kullanım alanları. DC-DC dönüştürücü devrelerinin türleri, yapıları ve kullanım alanları. DC-AC dönüştürücü devrelerinin türleri, yapıları ve kullanım alanları. Güç elektroniği devre uygulamaları. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Güç elektroniğinin tanımı ve kapsamı. | |
2 | Temel güç devreleri ve güç dönüşümü mantığı. | |
3 | Temel güç elemanları, Diyot, Tristör, Triyak, GTO yapıları, çalışmaları ve kullanımı. | |
4 | Temel güç elemanları, Darlington BJT, EMosfet, IGBT yapıları, çalışmaları, kullanımı. | |
5 | Temel uyarma elemanlarından UJT, PUT ve Diyak yapıları, çalışmaları ve kullanımı. | |
6 | Pals üreten devreler ve bu devrelerin şebeke ile uyumlu çalıştırılması. | |
7 | PWM kare dalga üreten devrelerin yapısı ve kullanım alanları. | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Pals ve PWM sürücü devrelerinin yapısı ve kullanım alanları. | |
10 | 1F AC-DC dönüştürücü devrelerinin türleri, yapıları ve kullanımı. | |
11 | 3F AC-DC dönüştürücü devrelerinin türleri, yapıları ve kullanımı. | |
12 | AC-AC dönüştürücü devrelerinin türleri, yapıları ve kullanımı. | |
13 | DC-DC dönüştürücü devrelerinin türleri, yapıları ve kullanımı. | |
14 | DC-AC dönüştürücü devrelerinin türleri, yapıları ve kullanımı. | |
15 | DC-AC dönüştürücü devrelerinin türleri, yapıları ve kullanımı. | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
2
|
2
|
Final Sınavı |
1
|
2
|
2
|
Toplam |
100
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Mesleki alanda çözümlemeleri yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olmak | |||||
2 | Temel yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |||||
3 | İşletim sistemi, temel ofis yazılımları ve bilgisayar genel donanımı hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||
4 | Temel fizik kavramları ve temel elektrik devre çözümleri hakkında bilgi sahibi olmak | |||||
5 | Alçak gerilim şebekesi ve elemanları hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||
6 | Analog ve Dijital Elektrik ölçü aletlerinin yapısı ve çalışma prensibi hakkında bilgi sahibi olup, kullanabilmek. | |||||
7 | Doğru ve alternatif akımda kullanılan devre elemanlarını tanımak ve devre çözümlerini yapabilmek. | |||||
8 | Elektrik makinelerinin yapısı, çalışma prensibi, sarım şekilleri ve devreye bağlantıları hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||
9 | Zayıf akım, kuvvetli akım, yıldırım, yangın ve güvenlik sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak, elektrik tesisat planlarını çizebilmek, elektrik tesisatının taahhüt ve keşif işlerini kavrayıp yapabilmek. | |||||
10 | Çizim ve simülasyon programları ile elektrik ve elektronik devreleri tasarlamak | |||||
11 | Elektrikli cihaz ve sistemlerin bakım onarım ve montajını yapabilmek. | |||||
13 | Otomatik kumanda sistemlerinin temel kavram ve elemanlarını bilmek. PLC sistemleri programlayabilmek. | |||||
14 | Elektrik Enerjisi üretimi hakkında bilgi sahibi olup, iletim ve dağıtım şebekelerinde kullanılan elemanlarını tanımak. | |||||
15 | Temel elektronik elemanlarının yapısını ve çalışmasını bilmek. Güç elektroniği elemanlarını ve kullanım özelliklerini bilmek. Mantık devre temellerini bilmek ve sayısal devre tasarımı yapabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
ATAER ENERJİ ELEKTRİK ÜRETİM A.Ş.’YE TEKNİK GEZİ
18 Aralık Perşembe günü, İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Elektrik Programı öğrencileri Çiğli Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'ndeydi. Bu bölgede yer alan Ataer