![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
MESLEK YÜKSEKOKULU
Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
MBP 103 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Web Tasarımının Temelleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MBP 103
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciye web tasarımın temelleri ve web tabanlı programlama hakkında kapsamlı bilgi ve yetkinliklerin kazandırılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında öğrencilere web tabanlı yazılım geliştirme temellerinin kazandırılması adına web tasarım, programlama, Bu bağlamda temel web tasarım kuralları, ilkeleri, sayfa içerik yönetimi ve web programlama dilleri gibi konular ele alınacaktır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Web Tasarıma Giriş | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 1 |
2 | Temel Kavramlar, Temel HTML Etiketleri | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 1 |
3 | Form Tasarımı | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 2 |
4 | HTML5 ile Gelen Yenilikler | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 3 |
5 | Stil Şablonu (CSS) ile Web Stilleri - 1 | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 4 |
6 | Stil Şablonu (CSS) ile Web Stilleri - 2 | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 4 |
7 | Stil Şablonu (CSS) ile Web Stilleri - 3, Proje Sunumu | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 4 |
8 | Ara sınav | |
9 | Bootstrap CSS Framework ile Çalışmak - 1 | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 5 |
10 | Bootstrap CSS Framework ile Çalışmak - 2 | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 5 |
11 | CSS Flex Yapısı I | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 6 |
12 | CSS Flex Yapısı II | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 6 |
13 | Proje Sunumları I | |
14 | Proje Sunumları II | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Ders slaytları, çıktıları ve dijital program kaynak kodları Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) ISBN : 9786059118866 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
- Sarıbıyık, C., "CSS3", Kodlab (2016) ISBN : 978-605-9118-781 - Baltalı, S.,"JQUERY", Kodlab (2011) ISBN : 978-605-4205-394 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
-
|
-
|
0
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
197
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.
|
X | ||||
2 | İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir. |
X | ||||
3 | Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder. |
X | ||||
4 | Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder. |
|||||
5 | Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır. |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar. |
X | ||||
7 | Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar. |
X | ||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek |
X | ||||
9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. |
|||||
11 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![Dnext | Pia Grup Yazılım Geliştirme Müdürü Erdem Altuntaş ve Ekibi “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliğimizin konuğu oldu. Dnext | Pia Grup Yazılım Geliştirme Müdürü Erdem Altuntaş ve Ekibi “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliğimizin konuğu oldu.](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9207_1_th.jpeg)
Dnext | Pia Grup Yazılım Geliştirme Müdürü Erdem Altuntaş ve Ekibi “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliğimizin konuğu oldu.
Dnext | Pia IT System Integration and Software Development şirketinin yazılım geliştirme müdürü Erdem Altuntaş, yazılım ekibinden Mehmet Durmaz ve Avni Onur, öğrencilerimizle
![Öğrencilerimiz Siskon Otomasyon ve Yazılım A.Ş Teknik Gezisinde Öğrencilerimiz Siskon Otomasyon ve Yazılım A.Ş Teknik Gezisinde](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9205_1_th.jpeg)
Öğrencilerimiz Siskon Otomasyon ve Yazılım A.Ş Teknik Gezisinde
Bilgisayar Programcılığı bölümümüz, Siskon Otomasyon ve Yazılım A.Ş.'ye teknik bir gezi düzenledi. Şirketin genel müdürü Muvaffak Amasya, şirketin faaliyetleri hakkında bilgi verdi.
![Genç Oyun Geliştiriciler Gameathon Etkinliğinde Gece Boyunca Yarıştı Genç Oyun Geliştiriciler Gameathon Etkinliğinde Gece Boyunca Yarıştı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9208_1_th.jpeg)
Genç Oyun Geliştiriciler Gameathon Etkinliğinde Gece Boyunca Yarıştı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programı, 22-23 Aralık 2023 tarihlerinde genç oyun geliştiricileri bir araya getirmek için bir mobil oyun
![Ruby Games Ziyareti Ruby Games Ziyareti](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8602_1_th.jpeg)
Ruby Games Ziyareti
Meslek Yüksekokulumuz Bilgisayar Programcılığı öğretim elemanları, Öğr. Gör. Hüseyin Tokat, Öğr. Gör. Turgay Zülam ve Meslek Yüksekokulu sekreterimiz Doğukan Aslan Ruby Game
![2022-2023 Güz Dönemi Bilgilendirme Toplantısı 2022-2023 Güz Dönemi Bilgilendirme Toplantısı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8351_1_th.jpeg)
2022-2023 Güz Dönemi Bilgilendirme Toplantısı
Bilgisayar Programcılığı Programı'nın 1. ve 2. sınıf öğrencileri ile 2022-2023 Güz Dönemi Bilgilendirme toplantısı yapıldı.
![Gameathon Ekonomi Etkinliği Gameathon Ekonomi Etkinliği](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8273_1_th.jpeg)
Gameathon Ekonomi Etkinliği
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programı tarafından 26 Nisan 2022 ve 7 Haziran 2022 tarihlerinde lise ve üniversite öğrencilerinin katılımı
![Bilgisayar Programcılığı Programı Çıraklar Ustalara Soruyor (ÇUS) Etkinliği Bilgisayar Programcılığı Programı Çıraklar Ustalara Soruyor (ÇUS) Etkinliği](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8272_1_th.jpeg)
Bilgisayar Programcılığı Programı Çıraklar Ustalara Soruyor (ÇUS) Etkinliği
Bilgisayar Programcılığı öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamında 27.05.2022 tarihinde İzmir Teknoloji ve Bilişim Derneği üyesi ve Metisbot kurucu ortaklarından Hakan Güngör
![Arabuluculuğa ‘akıllı’ öneri Arabuluculuğa ‘akıllı’ öneri](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7979_1_th.jpeg)
Arabuluculuğa ‘akıllı’ öneri
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Bilgisayar Programcılığı öğrencileri, kişiler arasındaki hukuki anlaşmazlıkların kısa sürede çözülmesine olanak sağlayan ‘arabuluculuk’ yönteminin dijital ortamda, daha kolay