![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
MESLEK YÜKSEKOKULU
Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
MBP 200 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Görsel Programlama III
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MBP 200
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıProblem çözmeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders başarıyla tamamlayan öğrenciler, nesne yönelimli programlama örneklerini kavrayabilecek, görsel arayüz tasarlayabilecek ve veri tabanı uygulamalarını yapabileceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Algoritma kavramı, nesne yönelimli programlama temelleri, görsel arayüz tasarlama, buton ve kontrollerle örnek uygulamalar gerçekleştirme, grafiksel arayüz tasarlama ve çizim, veri tabanına giriş, hata ayıklama |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Görsel Programlama ve Veri Tabanı Temelleri | Samancıoğlu, A., “PYTHON – SIFIRDAN UZMANLIĞA PROGRAMLAMA”, UNİKOD YAYIN DAĞITIM (2021). Bölüm 41 |
2 | Görsel Programlama ve Veri Tabanı Uygulaması | Samancıoğlu, A., “PYTHON – SIFIRDAN UZMANLIĞA PROGRAMLAMA”, UNİKOD YAYIN DAĞITIM (2021). Bölüm 41 |
3 | Dosya Operasyonları | Samancıoğlu, A., “PYTHON – SIFIRDAN UZMANLIĞA PROGRAMLAMA”, UNİKOD YAYIN DAĞITIM (2021). Bölüm 35 |
4 | Numpy Kütüphanesi ve Uygulamaları- 1 | Uğuz, S., “MAKİNE ÖĞRENMESİ- TEORİK YÖNLERİ VE PYTHON UYGULAMALARI İLE BİR YAPAY ZEKA EKOLÜ”, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK (2021). Bölüm 2 |
5 | Numpy Kütüphanesi ve Uygulamaları- 2 | Uğuz, S., “MAKİNE ÖĞRENMESİ- TEORİK YÖNLERİ VE PYTHON UYGULAMALARI İLE BİR YAPAY ZEKA EKOLÜ”, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK (2021). Bölüm 2 |
6 | Pandas Kütüphanesi ve Uygulamaları- 1 | Uğuz, S., “MAKİNE ÖĞRENMESİ- TEORİK YÖNLERİ VE PYTHON UYGULAMALARI İLE BİR YAPAY ZEKA EKOLÜ”, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK (2021). Bölüm 3 |
7 | Pandas Kütüphanesi ve Uygulamaları- 2 | Uğuz, S., “MAKİNE ÖĞRENMESİ- TEORİK YÖNLERİ VE PYTHON UYGULAMALARI İLE BİR YAPAY ZEKA EKOLÜ”, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK (2021). Bölüm 3 |
8 | Ara sınav | |
9 | Pandas Kütüphanesi ve Uygulamaları- 3 | Uğuz, S., “MAKİNE ÖĞRENMESİ- TEORİK YÖNLERİ VE PYTHON UYGULAMALARI İLE BİR YAPAY ZEKA EKOLÜ”, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK (2021). Bölüm 3 |
10 | Matplotlib Kütüphanesi ve Uygulamaları | Uğuz, S., “MAKİNE ÖĞRENMESİ- TEORİK YÖNLERİ VE PYTHON UYGULAMALARI İLE BİR YAPAY ZEKA EKOLÜ”, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK (2021). Bölüm 4 |
11 | Makine Öğrenmesi- Denetimsiz Öğrenme Uygulamaları- 1 | Uğuz, S., “MAKİNE ÖĞRENMESİ- TEORİK YÖNLERİ VE PYTHON UYGULAMALARI İLE BİR YAPAY ZEKA EKOLÜ”, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK (2021). Bölüm 6 |
12 | Makine Öğrenmesi- Denetimsiz Öğrenme Uygulamaları- 2 | Uğuz, S., “MAKİNE ÖĞRENMESİ- TEORİK YÖNLERİ VE PYTHON UYGULAMALARI İLE BİR YAPAY ZEKA EKOLÜ”, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK (2021). Bölüm 7 |
13 | Makine Öğrenmesi- Denetimsiz Öğrenme Uygulamaları- 3 | Uğuz, S., “MAKİNE ÖĞRENMESİ- TEORİK YÖNLERİ VE PYTHON UYGULAMALARI İLE BİR YAPAY ZEKA EKOLÜ”, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK (2021). Bölüm 8 |
14 | Makine Öğrenmesi- Denetimli Öğrenme Uygulamaları | Uğuz, S., “MAKİNE ÖĞRENMESİ- TEORİK YÖNLERİ VE PYTHON UYGULAMALARI İLE BİR YAPAY ZEKA EKOLÜ”, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK (2021). Bölüm 10-11 |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Samancıoğlu, A., “PYTHON – SIFIRDAN UZMANLIĞA PROGRAMLAMA”, UNİKOD YAYIN DAĞITIM (2021) (ISBN: 9786257066075) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Geron, A., "HANDS-ON MACHINE LEARNING WITH SCIKIT-LEARN & TENSORFLOW ", O’Reilly Media (2017) (ISBN: 9781491962299) |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
10
|
10
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
126
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.
|
X | ||||
2 | İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir. |
|||||
3 | Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder. |
|||||
4 | Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder. |
X | ||||
5 | Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır. |
|||||
6 | Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar. |
X | ||||
7 | Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar. |
X | ||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek |
X | ||||
9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. |
|||||
11 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![Dnext | Pia Grup Yazılım Geliştirme Müdürü Erdem Altuntaş ve Ekibi “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliğimizin konuğu oldu. Dnext | Pia Grup Yazılım Geliştirme Müdürü Erdem Altuntaş ve Ekibi “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliğimizin konuğu oldu.](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9207_1_th.jpeg)
Dnext | Pia Grup Yazılım Geliştirme Müdürü Erdem Altuntaş ve Ekibi “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliğimizin konuğu oldu.
Dnext | Pia IT System Integration and Software Development şirketinin yazılım geliştirme müdürü Erdem Altuntaş, yazılım ekibinden Mehmet Durmaz ve Avni Onur, öğrencilerimizle
![Öğrencilerimiz Siskon Otomasyon ve Yazılım A.Ş Teknik Gezisinde Öğrencilerimiz Siskon Otomasyon ve Yazılım A.Ş Teknik Gezisinde](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9205_1_th.jpeg)
Öğrencilerimiz Siskon Otomasyon ve Yazılım A.Ş Teknik Gezisinde
Bilgisayar Programcılığı bölümümüz, Siskon Otomasyon ve Yazılım A.Ş.'ye teknik bir gezi düzenledi. Şirketin genel müdürü Muvaffak Amasya, şirketin faaliyetleri hakkında bilgi verdi.
![Genç Oyun Geliştiriciler Gameathon Etkinliğinde Gece Boyunca Yarıştı Genç Oyun Geliştiriciler Gameathon Etkinliğinde Gece Boyunca Yarıştı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9208_1_th.jpeg)
Genç Oyun Geliştiriciler Gameathon Etkinliğinde Gece Boyunca Yarıştı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programı, 22-23 Aralık 2023 tarihlerinde genç oyun geliştiricileri bir araya getirmek için bir mobil oyun
![Ruby Games Ziyareti Ruby Games Ziyareti](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8602_1_th.jpeg)
Ruby Games Ziyareti
Meslek Yüksekokulumuz Bilgisayar Programcılığı öğretim elemanları, Öğr. Gör. Hüseyin Tokat, Öğr. Gör. Turgay Zülam ve Meslek Yüksekokulu sekreterimiz Doğukan Aslan Ruby Game
![2022-2023 Güz Dönemi Bilgilendirme Toplantısı 2022-2023 Güz Dönemi Bilgilendirme Toplantısı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8351_1_th.jpeg)
2022-2023 Güz Dönemi Bilgilendirme Toplantısı
Bilgisayar Programcılığı Programı'nın 1. ve 2. sınıf öğrencileri ile 2022-2023 Güz Dönemi Bilgilendirme toplantısı yapıldı.
![Gameathon Ekonomi Etkinliği Gameathon Ekonomi Etkinliği](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8273_1_th.jpeg)
Gameathon Ekonomi Etkinliği
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programı tarafından 26 Nisan 2022 ve 7 Haziran 2022 tarihlerinde lise ve üniversite öğrencilerinin katılımı
![Bilgisayar Programcılığı Programı Çıraklar Ustalara Soruyor (ÇUS) Etkinliği Bilgisayar Programcılığı Programı Çıraklar Ustalara Soruyor (ÇUS) Etkinliği](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8272_1_th.jpeg)
Bilgisayar Programcılığı Programı Çıraklar Ustalara Soruyor (ÇUS) Etkinliği
Bilgisayar Programcılığı öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamında 27.05.2022 tarihinde İzmir Teknoloji ve Bilişim Derneği üyesi ve Metisbot kurucu ortaklarından Hakan Güngör
![Arabuluculuğa ‘akıllı’ öneri Arabuluculuğa ‘akıllı’ öneri](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7979_1_th.jpeg)
Arabuluculuğa ‘akıllı’ öneri
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Bilgisayar Programcılığı öğrencileri, kişiler arasındaki hukuki anlaşmazlıkların kısa sürede çözülmesine olanak sağlayan ‘arabuluculuk’ yönteminin dijital ortamda, daha kolay