MESLEK YÜKSEKOKULU
Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
MBP 205 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Nesne Tabanlı Programlama II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MBP 205
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders yapısal programlama lisanı kullanarak yazılım geliştirmenin kapsam ve kavramlarını özümsemenize yardımcı olmak amacıyla tasarlanmıştır. Aynı zamanda problem çözümleri için yordamsal programlama lisanının özellik ve yapılarını kullanarak yazılım üretme becerilerinizi geliştirmeye yardımcı olacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders Java gibi yapısal programlama lisanı kullanarak yazılım üretme ve geliştirmenize ortam sağlayan temel bilgileri kapsar. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş, | Mehmet Kirazlı, "Yeni Başlayanlar için Java 10", KODLAB (2020), Bölüm 10 |
2 | Sınıflar, Nesneler ve Metodlar | Mehmet Kirazlı, "Yeni Başlayanlar için Java 10", KODLAB (2020), Bölüm 10 |
3 | Sınıflar Üzerinde Aşırı Yükleme ve Yapıcılar | Mehmet Kirazlı, "Yeni Başlayanlar için Java 10", KODLAB (2020), Bölüm 10 |
4 | Nesne Tabanlı Programlamanın Temelleri : Kalıtım, Çok Biçimlilik, Soyutlama, Kapsülleme I | Mehmet Kirazlı, "Yeni Başlayanlar için Java 10", KODLAB (2020), Bölüm 10-15 |
5 | Nesne Tabanlı Programlamanın Temelleri : Kalıtım, Çok Biçimlilik, Soyutlama, Kapsülleme II | Mehmet Kirazlı, "Yeni Başlayanlar için Java 10", KODLAB (2020), Bölüm 10-15 |
6 | Abstract Sınıflar | Mehmet Kirazlı, "Yeni Başlayanlar için Java 10", KODLAB (2020), Bölüm 12 |
7 | Arayüzler | Mehmet Kirazlı, "Yeni Başlayanlar için Java 10", KODLAB (2020), Bölüm 13 |
8 | Nesne Tabanlı Programlama Örnekleri ve Tekrar | Mehmet Kirazlı, "Yeni Başlayanlar için Java 10", KODLAB (2020), Bölüm 10-15 |
9 | Ara Sınav | |
10 | Hata Ayıklama | Mehmet Kirazlı, "Yeni Başlayanlar için Java 10", KODLAB (2020), Bölüm 18 |
11 | Generic Sınıf ve Metodlar I | Mehmet Kirazlı, "Yeni Başlayanlar için Java 10", KODLAB (2020), Bölüm 20 |
12 | Generic Sınıf ve Metodlar II | Mehmet Kirazlı, "Yeni Başlayanlar için Java 10", KODLAB (2020), Bölüm 20 |
13 | Tasarım Desenleri I | Mehmet Kirazlı, "Yeni Başlayanlar için Java 10", KODLAB (2020), Bölüm 10-20 |
14 | Tasarım Desenleri II | Mehmet Kirazlı, "Yeni Başlayanlar için Java 10", KODLAB (2020), Bölüm 10-20 |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Mehmet Kirazlı, "Yeni Başlayanlar için Java 10", KODLAB (2020) (ISBN: 9786055201104) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Eric Freeman, Elisabeth Freeman, Kathy Sierra, Bert Bates-Head First Design Patterns -OReilly (2008) Y. Daniel Liang, Introduction to Java Pprogramming and Data Structures Comprehensive, Version Eleventh Edition |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
12
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
12
|
12
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
148
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.
|
X | ||||
2 | İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir. |
X | ||||
3 | Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder. |
X | ||||
4 | Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder. |
|||||
5 | Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır. |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar. |
X | ||||
7 | Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar. |
X | ||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek |
X | ||||
9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. |
|||||
11 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Dnext | Pia Grup Yazılım Geliştirme Müdürü Erdem Altuntaş ve Ekibi “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliğimizin konuğu oldu.
Dnext | Pia IT System Integration and Software Development şirketinin yazılım geliştirme müdürü Erdem Altuntaş, yazılım ekibinden Mehmet Durmaz ve Avni Onur, öğrencilerimizle
Öğrencilerimiz Siskon Otomasyon ve Yazılım A.Ş Teknik Gezisinde
Bilgisayar Programcılığı bölümümüz, Siskon Otomasyon ve Yazılım A.Ş.'ye teknik bir gezi düzenledi. Şirketin genel müdürü Muvaffak Amasya, şirketin faaliyetleri hakkında bilgi verdi.
Genç Oyun Geliştiriciler Gameathon Etkinliğinde Gece Boyunca Yarıştı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programı, 22-23 Aralık 2023 tarihlerinde genç oyun geliştiricileri bir araya getirmek için bir mobil oyun
Ruby Games Ziyareti
Meslek Yüksekokulumuz Bilgisayar Programcılığı öğretim elemanları, Öğr. Gör. Hüseyin Tokat, Öğr. Gör. Turgay Zülam ve Meslek Yüksekokulu sekreterimiz Doğukan Aslan Ruby Game
2022-2023 Güz Dönemi Bilgilendirme Toplantısı
Bilgisayar Programcılığı Programı'nın 1. ve 2. sınıf öğrencileri ile 2022-2023 Güz Dönemi Bilgilendirme toplantısı yapıldı.
Gameathon Ekonomi Etkinliği
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programı tarafından 26 Nisan 2022 ve 7 Haziran 2022 tarihlerinde lise ve üniversite öğrencilerinin katılımı
Bilgisayar Programcılığı Programı Çıraklar Ustalara Soruyor (ÇUS) Etkinliği
Bilgisayar Programcılığı öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamında 27.05.2022 tarihinde İzmir Teknoloji ve Bilişim Derneği üyesi ve Metisbot kurucu ortaklarından Hakan Güngör
Arabuluculuğa ‘akıllı’ öneri
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Bilgisayar Programcılığı öğrencileri, kişiler arasındaki hukuki anlaşmazlıkların kısa sürede çözülmesine olanak sağlayan ‘arabuluculuk’ yönteminin dijital ortamda, daha kolay