MESLEK YÜKSEKOKULU
Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
MBP 251 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yapay Zeka ve Blok Zincirleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MBP 251
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere blok zincirleri ve yapay zeka konularındaki temel kavramları ve yöntemleri aktarmayı amaçlamaktadır. Ayrıca makine öğrenmesi ve derin öğrenme konularında, öğrencilerin Python uygulamaları geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, blok zincirleri ve yapay zekanın temel kavram ve yöntemleri, makine öğrenmesi, derin öğrenme, Python programlama lisanı, yapay sinir ağları konularını içermektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Blok Zinciri Kavramına Giriş, Temel Kavramlar, Türleri | Vasif Nabiyev, Yapay Zeka: İnsan ve Bilgisayar Etkileşimi Bölüm 1 |
2 | Blok zinciri Dünyasına Giriş Para Kavramı ve Kripto Paralar | Vasif Nabiyev, Yapay Zeka: İnsan ve Bilgisayar Etkileşimi Bölüm 2 |
3 | Blok zinciri Uygulama Alanları, Uygulama Örnekleri Bitcoin Nedir, Diğer Tokenler | Vasif Nabiyev, Yapay Zeka: İnsan ve Bilgisayar Etkileşimi Bölüm 2 |
4 | ICO Kavramı ve Detayları Kriptoloji, Akıllı Sözleşmeler Proje 1 Bilgilendirmesi | Vasif Nabiyev, Yapay Zeka: İnsan ve Bilgisayar Etkileşimi Bölüm 3 |
5 | Yapay Zeka - Giriş, Konular, Tanımlar, Tarihi, Felsefesi, Ajanlar | Vasif Nabiyev, Yapay Zeka: İnsan ve Bilgisayar Etkileşimi Bölüm 4 |
6 | Yapay Zeka - Problem Çözme ve Arama Algoritmaları Bilgili-Bilgisiz Arama, Doğal Dil İşleme | Vasif Nabiyev, Yapay Zeka: İnsan ve Bilgisayar Etkileşimi Bölüm 5 |
7 | Yapay Zeka - Genetik Algoritmalar Oyun Problemleri | Vasif Nabiyev, Yapay Zeka: İnsan ve Bilgisayar Etkileşimi Bölüm 6 |
8 | Proje Teslim (Ara Sınav) | |
9 | Öğrenci Proje sunumları Proje 2 Bilgilendirmesi | |
10 | Makine Öğrenmesi, Giriş ve Tanımlar Uygulamalar, örnekler | Vasif Nabiyev, Yapay Zeka: İnsan ve Bilgisayar Etkileşimi Bölüm 8 |
11 | Derin Öğrenme, Giriş ve Tanımlar Uygulamalar, Örnekler | Vasif Nabiyev, Yapay Zeka: İnsan ve Bilgisayar Etkileşimi Bölüm 9 |
12 | Yapay Sinir Ağları, Giriş ve Tanımlar Veri Tipleri, Örnekler | Vasif Nabiyev, Yapay Zeka: İnsan ve Bilgisayar Etkileşimi Bölüm 10 |
13 | Yapay Zeka ve Python Programlama Örnek Uygulamalar | Vasif Nabiyev, Yapay Zeka: İnsan ve Bilgisayar Etkileşimi Bölüm 8-10 |
14 | Proje Sunumları | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Proje Değerlendirme |
Ders Kitabı | - Vasif Nabiyev, Yapay Zeka: İnsan ve Bilgisayar Etkileşimi 4. Baskı, Seçkin Yayıncılık ISBN : 9789750220340 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | - Michael Negnevitsky, Artificial Intelligence: A Guide to Intelligent Systems (3rd Edition) 3rd Edition ISBN : 978-1408225745 - Stuart Russell and Peter Norvig, Artificial Intelligence: A Modern Approach, Third Ed., Prentice Hall, 2010, ISBN : 978-0136042594 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
2
|
60
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
2
|
20
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
148
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.
|
X | ||||
2 | İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir. |
X | ||||
3 | Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder. |
X | ||||
4 | Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder. |
|||||
5 | Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır. |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar. |
X | ||||
7 | Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar. |
X | ||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek |
|||||
9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. |
|||||
11 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Ruby Games Ziyareti
Meslek Yüksekokulumuz Bilgisayar Programcılığı öğretim elemanları, Öğr. Gör. Hüseyin Tokat, Öğr. Gör. Turgay Zülam ve Meslek Yüksekokulu sekreterimiz Doğukan Aslan Ruby Game
2022-2023 Güz Dönemi Bilgilendirme Toplantısı
Bilgisayar Programcılığı Programı'nın 1. ve 2. sınıf öğrencileri ile 2022-2023 Güz Dönemi Bilgilendirme toplantısı yapıldı.
Gameathon Ekonomi Etkinliği
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programı tarafından 26 Nisan 2022 ve 7 Haziran 2022 tarihlerinde lise ve üniversite öğrencilerinin katılımı
Bilgisayar Programcılığı Programı Çıraklar Ustalara Soruyor (ÇUS) Etkinliği
Bilgisayar Programcılığı öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamında 27.05.2022 tarihinde İzmir Teknoloji ve Bilişim Derneği üyesi ve Metisbot kurucu ortaklarından Hakan Güngör
Arabuluculuğa ‘akıllı’ öneri
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Bilgisayar Programcılığı öğrencileri, kişiler arasındaki hukuki anlaşmazlıkların kısa sürede çözülmesine olanak sağlayan ‘arabuluculuk’ yönteminin dijital ortamda, daha kolay
Yeni Dönem Bilgilendirme Toplantısı
Yeni dönem öncesinde öğrenciler ile bir araya gelindi. Uyulması gereken kurallar ve dönem öncesinde yapılması gerekenler ile ilgili öğrencilere bilgi verilmiştir. Öğrencilerin
Ustalardan gençlere 'başarı' formülü
Yüksek teknoloji şirketlerinde üst düzey görevlerde bulunan, Turkcell'in eski CEO'su ve yatırımcı Süreyya Ciliv, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun düzenlediği 'Çıraklar
Pandemi gençleri için ‘dijital' seferberlik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), pandemiyle birlikte yüzde 52 büyüyen e-ticaret ve rekor seviyede gelişen dijitalleşmeye kayıtsız kalmayarak öğrencilerin bu alanda kendilerini geliştirmesi