MESLEK YÜKSEKOKULU
Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
MGT 209 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Animasyon Teknikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MGT 209
|
Güz/Bahar
|
2
|
4
|
4
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin, Animasyon yapım teknikleri ve tarihsel gelişimi hakkında teorik ve uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamak. Animasyon üretim tekniği ve zamanlama bilgisi. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, bir fikrin, senaryodan post-prodüksiyona kadar geçen süreç ve sonrasında kısa film olarak işlenmesi ve uygulanmasını içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş. Ders, işyükü ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme. | |
2 | Adobe After Effects Programına Giriş - Etkileşim halindeki Adobe grubu programlarla çalışma teknikleri | AFTER EFFECTS CS6 AND CC Yağızalp Akarsu Bölüm:1 |
3 | Animasyon Tekniklerinde uygulamalar. Timing uygulamaları. Farklı materyallerle çalışmak. | AFTER EFFECTS CS6 AND CC Yağızalp Akarsu Bölüm:2 |
4 | Animasyona yönelik karakter geliştirme ve animasyon uygulamaları | AFTER EFFECTS CS6 AND CC Yağızalp Akarsu Bölüm:3 |
5 | Animasyona yönelik teknik hazırlıklar. | AFTER EFFECTS CS6 AND CC Yağızalp Akarsu Bölüm:4 |
6 | Animasyon Nedir? Canlandırmanın tanımı, temel özellikleri, kullanıldığı alanlar, ilk görüntü aygıtları. Görüntü aygıtında çizimle canlandırma uygulaması. | Animasyon'un Kutsal Kitabı Yazar: Maureen Furniss Bölüm:1 |
7 | Canlandırmanın tarihsel gelişimi ve teknikleri / Cinema 4D giriş | Animasyon'un Kutsal Kitabı Yazar: Maureen Furniss Bölüm:2 |
8 | Canlandırma film teknikleri - Greenbox Uygulamaları (Yüzeysel-Stop Motion) | Animasyon'un Kutsal Kitabı Yazar: Maureen Furniss Bölüm:3 |
9 | Film öyküsü, senaryo ve storyboard çizimi | Animasyon'un Kutsal Kitabı Yazar: Maureen Furniss Bölüm:4 |
10 | Senaryoya bağlı kalarak verilen bölümün animasyonunun hazırlanması Proje I - (Ara sınav) | Uygulama |
11 | Tekniğe göre arkaplan ve set tasarımı / Cinema 4D | AFTER EFFECTS CS6 AND CC Yağızalp Akarsu Bölüm:5 |
12 | Cinema 4D / After effects programlarını etkileşimli kullanma | Uygulama |
13 | Cinema 4D karakter hareketlendirme | AFTER EFFECTS CS6 AND CC Yağızalp Akarsu Bölüm:6 |
14 | Proje kurgusu-Ses(müzik-effect) | AFTER EFFECTS CS6 AND CC Yağızalp Akarsu Bölüm:7 |
15 | Karma Teknikler Kullanılarak animasyon tabanlı reklam filmi yapımı Proje II - (Final) | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Animasyon'un Kutsal Kitabı AFTER EFFECTS CS6 AND CC
Yağızalp Akarsu
ISBN 6055201272
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Sinematografik Anlatımda Stop Motion Canlandırmanın Bir Tekniği “Pixilation” İle Uygulama Projesi - Nurullah Arı |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
5
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
5
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
8
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
2
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
5
|
5
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
4
|
4
|
Final Sınavı |
1
|
4
|
4
|
Toplam |
119
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.
|
|||||
2 | İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir. |
|||||
3 | Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder. |
|||||
4 | Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder. |
|||||
5 | Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır. |
|||||
6 | Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar. |
|||||
7 | Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar. |
|||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek |
|||||
9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. |
|||||
11 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Dnext | Pia Grup Yazılım Geliştirme Müdürü Erdem Altuntaş ve Ekibi “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliğimizin konuğu oldu.
Dnext | Pia IT System Integration and Software Development şirketinin yazılım geliştirme müdürü Erdem Altuntaş, yazılım ekibinden Mehmet Durmaz ve Avni Onur, öğrencilerimizle
Öğrencilerimiz Siskon Otomasyon ve Yazılım A.Ş Teknik Gezisinde
Bilgisayar Programcılığı bölümümüz, Siskon Otomasyon ve Yazılım A.Ş.'ye teknik bir gezi düzenledi. Şirketin genel müdürü Muvaffak Amasya, şirketin faaliyetleri hakkında bilgi verdi.
Genç Oyun Geliştiriciler Gameathon Etkinliğinde Gece Boyunca Yarıştı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programı, 22-23 Aralık 2023 tarihlerinde genç oyun geliştiricileri bir araya getirmek için bir mobil oyun
Ruby Games Ziyareti
Meslek Yüksekokulumuz Bilgisayar Programcılığı öğretim elemanları, Öğr. Gör. Hüseyin Tokat, Öğr. Gör. Turgay Zülam ve Meslek Yüksekokulu sekreterimiz Doğukan Aslan Ruby Game
2022-2023 Güz Dönemi Bilgilendirme Toplantısı
Bilgisayar Programcılığı Programı'nın 1. ve 2. sınıf öğrencileri ile 2022-2023 Güz Dönemi Bilgilendirme toplantısı yapıldı.
Gameathon Ekonomi Etkinliği
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programı tarafından 26 Nisan 2022 ve 7 Haziran 2022 tarihlerinde lise ve üniversite öğrencilerinin katılımı
Bilgisayar Programcılığı Programı Çıraklar Ustalara Soruyor (ÇUS) Etkinliği
Bilgisayar Programcılığı öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamında 27.05.2022 tarihinde İzmir Teknoloji ve Bilişim Derneği üyesi ve Metisbot kurucu ortaklarından Hakan Güngör
Arabuluculuğa ‘akıllı’ öneri
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Bilgisayar Programcılığı öğrencileri, kişiler arasındaki hukuki anlaşmazlıkların kısa sürede çözülmesine olanak sağlayan ‘arabuluculuk’ yönteminin dijital ortamda, daha kolay