
MESLEK YÜKSEKOKULU
Mimari Restorasyon (Türkçe)
Dersler
Bu ders, öğrencilerin üniversite hayatı ve kariyer hedefleri için gerekli becerileri tanımalarına yardımcı olacaktır. Bu beceriler arasında öz farkındalık, hedef belirleme, zaman yönetimi, etkili iletişim, farkındalık ve analitik düşünme yer alır. Ders ayrıca öğrencilerin bağımlılık ve zorbalık gibi sorunlara karşı farkındalıklarını da artıracaktır.
Temel sayı kavramlarının tanımlanması, sayıların örneklerle pekiştirilmesi, kümeler, eşitsizlikler, problemler, denklemler, fonksiyonlar ve trigonometri konularının öğrenilmesi
Çizim gereçlerinin doğru kullanımı ve çizim tekniği ile ölçekli çizim yapılmasıdır.
Tarih öncesi çağlardan başlayarak gelişen sanat evreleri insanlığın gelişimine ışık tutmuştur. Bu bağlamda; dünyanın Mezopotamya, Anadolu, Mısır ve Orta Asya gibi alanlarında yaşanan tarihi ve estetik gelişmeler bu derste ele alınacaktır. Sanat eserleri ve dönemlerinin sanat dünyasına etkileri ve katkıları tartışılarak düşünsel kazanımlar elde edilmeye çalışılacaktır.
Anadolu Selçuklu ve Osmanlı dönemlerinde geleneksel yapılar, plan tipleri ve yapı elemanları aktarılacaktır.
Autocad ve Photoshop programlarını kullanarak çizim ve sunum teknikleri üzerine çalışma.
Bu derste, fotoğrafın tarihçesinden başlanarak sırasıyla, fotoğraf makineleri, işleyişi ve çalışma prensipleri incelenecek, fotoğraf çekim teknikleri, fotoğrafın okunması, ışık, kompozisyon, çerçeveleme ve fotoğrafın iletişim süreçlerindeki yeri tartışılacaktır.
Temel dil becerileri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleşik olarak başlangıç düzeyinde veren zorunlu İngilizce dersidir.
Bu derste, öğrencilerin yazılı araçlarını etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerinde çalışma yapılarak çeşitli yazılı anlatım türleri irdelenecek ve eleştirel bir bakış açısıyla incelenecektir. Yazılı anlatımın temeli olan noktalama işaretleri ve yazım kuralları sezdirilecek, etkili ve sağlam ifade için bu kuralların doğru kullanımı sağlanacaktır.
Lozan Barış Antlaşması’ndan günümüze Türkiye Cumhuriyeti’nin geçirdiği siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmeleri içermektedir. Atatürk ilk eve inkılaplarının anlam ve amaçlarını kapsamaktadır.
Öğrencilere restorasyonla ilgili genel ilkeler, sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, rekonstrüksiyon, temizleme ve taşıma kavramları anlatılacaktır.
Bu ders mimarlık tarihinin dönemleri ve bu dönemlerde hayat bulan kuram ve akımların aktarılması üzerinedir.
Tarihsel süreçte Anadolu’da yaşayan medeniyetlerin yapı üretiminde kullandığı malzeme ve yapım tekniklerinin tanıtılmasını sağlamaktır. Bu bağlamda öğrencilerin farklı malzemelerle inşa edilmiş mimari elemanların yapım tekniklerini ve birbirleri ile olan ilişkilerini çözümleyebilecek, bölgesel ve dönemsel farklılıkları tespit edebilecek düzeyde bilgi birikimine sahip olmaları hedeflenmektedir. Yerinde gözlem ve inceleme dayalı ödevlerle geleneksel malzemeleri ve yapım tekniklerini tanımaları, mimari elemanlar arasındaki ilişkileri anlamalarına yönelik bilgi ve beceri kazanımı amaçlanmaktadır.
Eski eser bir yapının korunmasında rölövenin önemi, nasıl yapıldığı, yapımında kullanılan basit aletler ve rölöve uygulamaları öğrencilere anlatılacaktır.
Yapı içinde ince yapının yeri, ince yapının ve malzemelerinin tanıtılması ve uygulama bilgileri öğrencilere aktarılacaktır. Kapı, pencere, hafif bölme vb. ince yapı elemanlarını tanıma, oran ve ölçek ayarlama, ince yapı elemanlarının plana aktarımı, ince yapı elamanlarının kesit ve görünüşünü çıkarma konularında ilgili yeterlilikler kazandırılacaktır.
Temel dil becerileri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleşik olarak başlangıç düzeyinde veren zorunlu İngilizce dersidir.
Staj, bölümün uygun gördüğü kurumda saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.
Bu derste, öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim araçlarının etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerine çalışma yapılacak, hazırlıklı konuşma türleri(panel, sempozyum, konferans vb.) tanıtılacak, öğrenci; beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.
Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. İlke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem tarihimiz aydınlatılmaya çalışılmaktadır. Geçmişten günümüze küresel sorunlar ve olası çözümleri tartışılmaktadır.
Bu ders kapsamında eski eserlerin korunması ve restorasyonu için temel ilkeler anlatılacaktır.
Öğrencinin geleneksel yapı malzemelerini tanıması ve uygulama yöntemlerini kavrayabilmesi. Yapı malzemelerinin uluslararası, ulusal ve bölgesel özelliklerinin öğretilmesi.
Yapı malzemelerinin bozulma süreci, restorasyon uygulamalarında yapı-malzeme ilişkisinin tartışıldığı, alan çalışmalarıyla seçilen örnekler üzerinde analizlerin yapılıp koruma amaçlı uygun tekniklerin seçilerek uygulama önerilerinin hazırlandığı çalışmaları kapsamaktadır.
Geleneksel yapılarımızın iç-dış süslemelerinin ve taşınabilir eserlerin farklı dönemlerde uygulanan üslup ve motiflerin öğretilmesine yönelik hazırlanmış, gerek restorasyon çalışmalarında gerek günümüz tasarımlarında süsleme elemanı olarak kullanılan bezemeleri doğru ve eksiksiz bir şekilde dönemlerine göre tanımak ve uygun biçimde hem tamamlayabilmek hem de uygulayabilmek için gerekli bilgiler öğrencilere aktarılacaktır.
Öğrencilere restitüsyon ve restorasyon projesi hazırlama teknikleri öğretilmesi.
Madde ve özellikleri, atomun yapısı ve periyodik cetvel, elementler, iyonlar ve bileşikler, kimyasal bağlar, kimyasal tepkimelerin denkleştirilmesi, çözeltiler, kimyasal hesaplamalar, asitler ve bazlar hakkında genel bilgiler ve bu bilgilerin mimari restorasyon alanına uygulanması öğrencilere aktarılacaktır.
Staj, bölümün uygun gördüğü kurumda saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.
Koruma mevzuatı ve imar kanunu ile ilgili ilke, yasa, yönetmelik ve yaklaşımlar, mesleki uygulamalara ilişkin yasal yükümlülük ve sınırlar, ilgili temel kavramlar hakkında bilgiler edinilecektir.
Öğrencilere eğitim sonrası uygulamalarında ve özellikle restorasyon çalışmalarında metraj çıkarma, maliyet hesaplama, hesap özeti, kesin hesap hazırlama, analiz yapma gibi beceriler kazandırılacaktır.
Bu ders kapsamında öğrenci farklı restorasyon tekniklerinin Türkiye ve dünyadaki uygulama örnekleri konusunda bilgi sahibi olacaktır.
Bu ders, iş sağlığı ve güvenliği hakkındaki temel kavramlar ve tarihsel gelişim kavramlarını; işyerindeki işyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanının görev yetki ve sorumluluklarını; risk, tehlike, birincil, ikincil, üçüncül koruma kavramlarını; fiziksel, kimyasal, biyolojik ve psikososyal riskler; işyerlerindeki iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ve işyerindeki uygulamalar konularını içerir.
Seçmeli Dersler
MEKO 101 Mikro Ekonomi
Öğrenci, ekonominin temel kavramlarını ifade edebilecek, ekonomik analiz yöntemleri uygulayabilecek ve ekonomik sistemlerin özelliklerini analiz edebileceklerdir.
MICM 200 Geri Dönüşümlü Tasarım
Öğrenciler geri dönüştürülebilen malzemeleri kullanarak yeni tasarım uygulamaları yapacaklardır.
MMIR 200 Görsel İfade
Ders kapsamında, hikaye, roman, masal gibi yazılı metinler kullanılarak mekan ifadesinin iki ya da üç boyutlu görsel ifadelere dönüştürülmesi üzerine çalışılacaktır.
MMIR 223 Kâgir Malzeme ve Yapım Teknikleri
Farklı dönemlere ait yapılarda kagir malzemenin kullanımı ve yapım teknolojisini analiz edebilme.
MMIR 225 Ahşap Malzeme ve Yapım Teknikleri
Ders kapsamında, ahşabın kullanım alanları genel olarak açıklanacak; mimari yapım teknikleri ve detayları incelenecektir. Ahşabın doğal bir yapı malzemesi olarak özellikleri, türleri ve bozulma süreçleri aktarılacaktır. Geleneksel ahşap yapım teknikleri (çantı, karkas, hımış) ve alt türleri, coğrafi bölgelere göre değişimi ve kullanılan yapı detayları konu edilecektir. Geleneksel İstanbul evlerinin tarih boyunca geçirdiği değişim ve mimari özellikleri tarif edilecektir. Ahşap mimari yapı elemanları (duvar, döşeme, tavan, merdiven, çatı, vb.) ve yapım detayları sınıflandırılacak, uygulama ödevleri ve çizimlerle pekiştirilecektir. Ahşabın bozulma nedenleri ve gözlenen hasar türleri sınıflandırılacak; “hasar tespiti” uygulamalı olarak gösterilecektir. Bir ahşap yapı koruma-restorasyon sürecinin aşamaları (araştırma, projelendirme, uygulama: yerinde koruma – bütünleme – yeniden üretim) ve müdahale teknikleri ayrı ayrı ele alınarak örnekler üzerinden değerlendirilecektir. Ahşap yapılarda ulusal ve evrensel koruma ilkeleri, yaklaşımlar ve müdahale teknikleri tartışılacaktır.
MMIR 227 Mozaik Yapımı ve Koruma-Onarım
Yapıldığı dönemin kültür ve yaşam biçimi yansıtan birer tarihi, kültürel değer ve sanat eseri olan mozaiklerin tarihsel süreci, yapım teknikleri öğretilecek, bozulma süreçlerini tespit etmenin yolları ve doğru onarım-koruma yöntemleri öğrencilere aktarılacaktır.
MMIR 229 Geleneksel Yapılarda Maket
Bu ders geleneksel yapım tekniklerinin maket yapma yöntemi ile ifadesini içerir.
MMIR 231 Mimari Akımlar
Bu ders mimarlık tarihinin dönemleri ve bu dönemlerde hayat bulan kuram ve akımların aktarılması üzerinedir.
MTOI 225 Girişimcilik
Bu ders kapsamında girişimcilik ve iş planı oluşturma ile ilgili teorik bilgilerin verilmesi, başarılı iş modellerinin incelenmesi, iş planı hazırlanması gibi konulara değinilecektir.
MTOI 230 Tüketici Davranışı
Pazarlamada tüketici davranışlarının rolü, tüketici pazarlama ilişkileri, pazarlama etkinliği açısından tüketici davranışları, tüketici davranışlarının temelleri ve etkileyen faktörler, satınalma kararında tüketici davranışları, tüketici davranış araştırması bu dersin temel konularını oluşturmaktadır.
HABER |TÜM HABERLER

İzmir’den Aydın’a ‘Tarihi Yaşatacak’ 24 Proje
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu Mimari Restorasyon Programı öğrencileri, Aydın’ın Germencik ilçesinde atıl durumda bulunan yaklaşık 160 yıllık Taxiarchis Kilisesi’ni turizmin

Magnesia Antik Kentine Teknik Gezi Gerçekleştirildi
Mimari Restorasyon bölümü 2. sınıf öğrencileri Öğr. Gör. Yarkın Üstünes yürütücülüğündeki "MMIR 231-Mimarlığın Yakın Tarihi" ve "MMIR209-Koruma Projesi" dersleri kapsamında Magnesia antik kentine gezi

Taxiarchis Kilisesi Mübadele Müzesine Dönüşüyor
Öğr. Gör. Yarkın Üstünes yürütücülüğündeki "MMIR 209-Koruma Projesi" dersi kapsamında Mimari Restorasyon bölümündeki 24 öğrencinin katılımı ile Aydın'ın Germencik ilçesinde saha çalışmaları

İzmir Punta Bölgesine Teknik Gezi Gerçekleştirdik
Öğr. Gör. Duygu AKSOY tarafından yürütülmekte olan MMIR 205 - "Malzeme Bozulmaları ve Onarım" dersinin proje konusu olan Alsancak Liman’daki eski TCDD’a ait olan tescilli depo

Mimari Restorasyon Programı Dönem Başı Öğrenci Bilgilendirme Toplantısı
2021-2021 Akademik Yılı Güz Dönemi öncesi Mimari Restorasyon Programı öğrencilerine bilgilendirme toplantısı yapılmıştır. Toplantıda öğrencilere OASIS, Blackboard gibi sistemler hakkında bilgilerin yanı

Parayı evin içine harcadık
Koronavirüs nedeniyle zorunlu olmadıkça dışarı çıkmayan, alışık oldukları sosyal hayattan mahrum kalan kişiler, vakit geçirmenin yolunu evde tadilat yapmakta buldu.