Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Mimari Restorasyon (Türkçe)

MMIR 106 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Geleneksel Yapı Türleri ve Elemanları II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MMIR 106
Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Geleneksel sivil mimari özelliklerini ve uygulanan yapım teknikleri aktarmak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dönem ve yörelere göre değişen yerel ve geleneksel yapım tekniklerini tanımlayabilecek,
  • Anadolu mimarisine özgü geleneksel mimari malzemeleri sınıflandırabilecek,
  • Mimari elemanların yapım tekniklerini ve birbiri ile olan ilişkilerini dönemsel değişimler çerçevesinde karşılaştırabilecek,
  • Geleneksel yapım teknikleri ve malzemelerinin korunması gerekliliğini savunabilecek,
  • Sivil mimari özelliklerini açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Tarihsel süreçte Anadolu’da yaşayan medeniyetlerin yapı üretiminde kullandığı malzeme ve yapım tekniklerinin tanıtılmasını sağlamaktır. Bu bağlamda öğrencilerin farklı malzemelerle inşa edilmiş mimari elemanların yapım tekniklerini ve birbirleri ile olan ilişkilerini çözümleyebilecek, bölgesel ve dönemsel farklılıkları tespit edebilecek düzeyde bilgi birikimine sahip olmaları hedeflenmektedir. Yerinde gözlem ve inceleme dayalı ödevlerle geleneksel malzemeleri ve yapım tekniklerini tanımaları, mimari elemanlar arasındaki ilişkileri anlamalarına yönelik bilgi ve beceri kazanımı amaçlanmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı ve tanışma
2 Geleneksel Sivil Mimarlık Yapı Türlerinin Tanıtılması. Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem Ve Elemanlar. Bölüm 1 Sf. 13-25 ISBN: 9789759748470
3 Geleneksel Yapı Malzemesi Çeşitleri -Taş Malzeme ve sivil mimaride kullanımı. Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem Ve Elemanlar. Bölüm 2 Sf. 26-30 ISBN: 9789759748470
4 Tuğla ve Kerpiç Malzeme sivil mimaride kullanımı Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem Ve Elemanlar. Bölüm 2 Sf. 35 ISBN: 9789759748470
5 Ahşap Malzeme ve sivil mimaride kullanımı Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem Ve Elemanlar. Bölüm 3 Sf. 36-42 ISBN: 9789759748470
6 Düşey Taşıyıcılar: Duvarlar- Almaşık Duvarlar Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem Ve Elemanlar. Bölüm 4 Sf. 45 ISBN: 9789759748470
7 Düşey Taşıyıcılar: Ayak, Dikme ve Sütunlar Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem Ve Elemanlar. Bölüm 4 Sf. 47-52 ISBN: 9789759748470
8 Ara Sınav
9 Yatay Taşıyıcılar: Temeller Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem Ve Elemanlar. Bölüm 5 Sf. 55 ISBN: 9789759748470
10 Yatay Taşıyıcılar: Döşemeler, Tavanlar. Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem Ve Elemanlar. Bölüm 5 Sf. 56-57 ISBN: 9789759748470
11 Kemer, Tonoz, Kubbe ve sivil Mimaride Kullanımı Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem Ve Elemanlar. Bölüm 6 Sf. 65 ISBN: 9789759748470
12 Ahşap Yapım Teknikleri Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem Ve Elemanlar. Bölüm 7 Sf. 72-85 ISBN: 9789759748470
13 Öğrenci Ödev Sunumları
14 Öğrenci Ödev Sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Tayla, H. 2007, Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem Ve Elemanlar, Taç Vakfı Yayını, İstanbul ISBN: 9789759748470

Önerilen Okumalar/Materyaller

*Kuban, D.1975, Mimarlık Kavramları, Yem Yayınevi, İstanbul

*Yavuz, A. 1983, Anadolu Selçuklu Mimarisinde Tonoz ve Kemer, Kelaynak Yayınevi, Ankara

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
15
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
1
15
15
    Toplam
133

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir.

X
2

Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir.

3

Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir.

X
4

Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir.

5

Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir.

X
6

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir.

X
7

Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir.

X
8

İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

9

Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

10

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.